کد خبر 1412307
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
جیلی

جیلی به تازگی از جدیدترین کراس اوور خود با نام Boyue L پرده برداشته است؛ کراس اووری که در برخی زوایای آن، رد پای الگوبرداری از کره ای ها به چشم می آید و معرف زبان طراحی جدید جیلی خواهد بود.

به گزارش مشرق، مدیران ارشد کمپانی جیلی خودروی Boyue L را جانشینی شایسته برای مدل اطلس دانسته اند، چراکه اطلس از سال ۲۰۱۶ (زمان رونمایی اولیه) پرفروش ترین مدل جیلی در بازار پرهیاهوی چین بوده است و به نظر می رسد زمان جایگزینی آن فرا رسیده است.
 

رونمایی از کراس اوور جدید جیلی +عکس

طراحی ظاهری جیلی  Boyue L

در ظاهر Boyue L شاهد طراحی جدیدی هستیم که شاید زبان طراحی نوین جیلی را به نمایش می گذارد. چراغ های باریک در لبه کاپوت و دی لایت های عمودی ما را به یاد کادیلاک لیریک و پژو می اندازند و جلوپنجره نیز تا حدود زیادی به نسل جدید توسان شباهت دارد، اما مجموع این شباهت ها را نمی توان کپی کاری قلمداد کرد و این شباهت ها به علت نزدیک شدن زبان طراحی خودروسازان به یکدیگر، به یک اپیدمی مبدل شده است.

نمای کناری خودرو با گلگیرهایی که در قسمت بالایی کات خورده اند و پنجره های کناری، که به شیشه عقب متصل هستند، باز هم ما را به یاد محصولات کره ای نظیر اسپورتیج جدید می اندازند.
در نمای عقب برای ایجاد هماهنگی هر چه بیش تر بین اجزای بدنه، چراغ های عقب به حالت به هم پیوسته و شامل قسمت عمودی در بخش انتهایی شکل گرفته اند. سپر نیز حالتی اسپرت دارد و دو خروجی اگزوز در آن جانمایی شده است.

رونمایی از کراس اوور جدید جیلی +عکس


نمای داخلی
باید اذعان داشت نمای داخلی این خودرو زیباتر و باوقارتر از حد انتظار است. در این بخش شاهد طراحی یک مانیتور عمودی با ابعاد ۱۳.۲ اینچ به همراه کلاستر دیجیتالی هستیم؛ طراحی کلاستر خودرو به نحوی صورت گرفته است که گویی با نوار پیشانی داشبورد یکپارچه است و این موضوع سبب جذابیت بیش تر آن شده است. غربیلک فرمان هم از جدیدترین طرح روز بهره مند بوده و نمای شکیلی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به ایربگ های جلو، کناری و پرده ای، سیستم صوتی اینفینیتی، نورپردازی داخلی در ۲۷ رنگ، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، سیستم یونیزه هوای کابین، سقف پانوراما، گیربکس شیفت بای وایر، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، تریم چرم داخلی، سیستم استارت استاپ و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، صندلی های برقی جلو و… اشاره کرد.
 

رونمایی از کراس اوور جدید جیلی +عکس

ابعاد خودرو

جیلی Boyue L دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۷۰، ۱۹۰۰ و ۱۷۰۵ میلی متر و فاصله محوری آن هم ۲۷۷۷ میلی متر است.

مشخصات فنی

جیلی Boyue L بر مبنای پلت فرم CMA شکل گرفته است. این پلت فرم حاصل همکاری گسترده جیلی و ولوو است و قابلیت ساخت خودروهای گوناگون در سگمنت های متنوع را داراست. برای Boyue L چهار تریم فنی در نظر گرفته شده است؛ نسخه اول دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر است، و نسخه بعدی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر مجهز شده است.

دو نسخه آخر هم از نوع هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند که پیشرانه درون سوز آن ها همان نمونه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است. دو نسخه بنزینی با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه کوپل شده اند و دو نمونه هیبریدی با جعبه دنده ۳ سرعته الکتریکی جیلی موسوم به DHT روانه بازار خواهند شد.

رونمایی از کراس اوور جدید جیلی +عکس


زمان عرضه و قیمت
Boyue L در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد و استارت قیمت آن از حدود ۱۸ هزار دلار برآورد می شود.

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    چین در 12 سال تونست ما در سی سال نتونستیم بعد اقای منطقیمیگه 25 سال بود تا مدیران ضعیفی مثل ایشون هستن هیچ وقت رشد نمیکنیم بایدمدیر توانا کاری با علم بر مسند کار ها بزاریم
    • منطیقی از جاده قدیم IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      من منطیقی ام یا تو؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس