کد خبر 1412143
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
جزییات احداث بزرگراه جدید در غرب تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تکمیل پروژه یادگار امام، تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند.

به گزارش مشرق، عباس شعبانی درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام، اظهار کرد: کلنگ زنی که قرار است روز شنبه (۵ شهریور ماه) انجام شود، در امتداد پروژه یادگار امام است. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: تصمیم بر این شده است شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

او با اشاره به اینکه حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می‌شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود، ادامه داد: این محور تنها جایی در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه مذاکرات زیادی با معارضین ملکی صورت گرفته است، گفت: با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش که از مهم‌ترین معارضین ملکی هستند، وارد مذاکره شدیم. معارضین ملکی این پروژه، نهادی هستند و معارضین شخصی ندارد. در حال حاضر با وزارت دفاع توافق کردیم و پادگان جی را از آنان گرفتیم تا پروژه را از همین محل آغاز کنیم.

شعبانی با بیان اینکه در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد، افزود: با رمپ‌های جهتی و کندروها ۱۰ کیلومتر مسیر سازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است و ۳ سال زمان بندی پروژه خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه هزینه اجرای این پروژه ۱،۶۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: حدود ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای این پروژه رینگ بزرگراهی غرب و جنوب غربی شهر تهران تکمیل می‌شود، گفت: تکمیل این پروژه، شهروندان را از فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    17 0
    سلام، آقا یک حرفیم از این کمربند محوری البرز _ همت بزنید که چند هزار میلیارد خرج برداشته و همینطور خوابیده و هر روز داره سرمایه ملی نابود میشه و هیچکسم به فکرش نیست، بخاطر ناقصی طرح اتوبان همت شهید خرازی در حال نابودیه و کسیم به فکرش نیست
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      7 2
      این طرح که گفتی به استانداری البرز وشهرداری کرج مربوط میشه اصلا ربطی به تهران نداره
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    16 3
    مردم بعضا ساعتها در اتوبان تهران کرج قزوین در راه بندان کشنده گیر میکنند! تهران تا انور کرج به اتوبان دوم و سوم نیاز دارد ، سالهاست که اتوبان همت قراره تا انور کرج ادامه پیدا کند! اما معلوم نیست دارن چکار میکنند؟! شاید مشغول اختلاسند؟!..
    • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      5 13
      محمد آقا در قسمت اول مشکل رو بیان کردی بسیار خوب . چرا در قسمت دوم بی حساب تهمت میزنی بزرگوار. زیبنده نام شما نیست. یا علی
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      5 2
      زیادی خرجتان شده از کیسه ی ملت بدبخت بیشتر خرج شود دل درد خواهید گرفت
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      13 1
      این موضوع به استانداری البرز مربوط است نه تهران. اتفاقا منهم همیشه در این مسیر گرفتارم
  • US ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    9 0
    یه فکری بترافیک وحشتناک تهران کرج کنید .بخصوص از پل کلات تاکرج.مخصوصا روز پنجشنبه
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    13 4
    چرا همه پروژه‌های بزرگ رو یه پیمانکار بر میداره؟! اگه یه روز قرارگاه خاتم ایران رو تحریم‌کنه چکار میکنید؟ اگه یه روز نبود چکار میکنید؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 0
    جمعیت تهران و کرج اشباع شده و ترافیک و تلف شدن عمر مردم هرروز بیشتر میشه با احداث اتوبان وخیابان اوضاع بدتر خواهد شد تنها راه تعدیل جمعیت شهری و جلو گیری اصولی از مهاجرت به تهران و کرج
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 1
    اونروز که دهات اطراف کرج استان شد باید به فکر اتوبان زدن بودند الان که فایده ای ندارد
  • مهدی آیتی، کارشناس عمران و شهر سازی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 0
    سلام با احداث یک پل روی دره پونک ، فرحزاد ، میتوان یادگار امام را به سیمون بولیوار وصل کرد و یک اتوبان شرقی غربی ایجاد نمود، به همین سادگی.
    • حمید IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      همیشه در فکر من و پدرم هم بود این موضوع
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    5 1
    اگر همین سرمایه گذاری ها رو به میزان کمتر در تولید و اشتغال سایر استان ها انجام داده بودند دیگه نیاز نبود مدام تهران رو گسترس بدهند و هزینه اتوبان سازی در تهران بشه و در نهایت با ترافیک زیاد و مصرف بنزین بیشتر مواجه بشیم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    سلام صد تا اتوبان هم بین تهران و شهرهای اطراف درست کنند مشکل تهران حل نمی شود چون آن باغهایی که از بین بردند در این شهرهای حاشیه ای و بمب جمعیتی که در این شهرهای حاشیه ای درست کردند فقط با مهاجرت معکوس ترمیم می شود و از بین بردن رانت شهرداری های این شهرها و جلوگیری از نابودی زمین های کشاورزی و فضای سبز تنها راه حل مشکل شهرهای بزرک است.
  • mohammad IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 2
    خراب بشه این تهران بابا این خیابانها مال چهل سال پیشه دیگه گنجایش این همه جمعیت و ماشین رو نداره یه کاری کنید مردم دیگه نیان تهران همین هایی هم که هستند زیادیه زادو ولد رو هم در نظر بگیری انفجار داره رخ میده تو این شهر خراب شده چند میلیونش فقط افغانی هستن
  • اسماعیل IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام شرق تهران از مسعودیه تا تهران پارس بیست سال است کمربندی را رها کردید چرا
  • امید IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    بسیار بیشتر از اینکه افغان ها در ایران باشند ایرانی ها در ترکیه و بسیار هم بیشتر در سایر کشورهای این جهان دلیل روشن آن هم توان مالی بسیار بیشتر ایرانیان آن هم در کشورهایی با زبان و فرهنگ بیگانه این است رسم زمانه ما آوارگی ناشی ازجنگ بیکاری و اختلاف طبقاتی در جهان ما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس