کد خبر 1411958
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
حزب الله

یک فرمانده ارشد جنبش حزب‌الله لبنان گفت که مقاومت لبنان در آینده وارد جنگ دفاعی نخواهد شد و رژیم صهیونیستی باید برای اولین بار از خود در اراضی اشغالی دفاع کند.

به گزارش مشرق، یک فرمانده ارشد جنبش حزب‌الله لبنان در مصاحبه با روزنامه «الاخبار» گفت که جنگ آینده برای رژیم صهیونیستی ویرانگر خواهد بود و آن‌ها اکنون در تلاش هستند تا بدانند مقاومت برای آن‌ها چه چیزی تدارک دیده است.

این فرمانده که روزنامه الاخبار او را یکی از افراد برجسته و پرتجربه جنبش حزب‌الله لبنان معرفی کرده است، گفت که مقاومت از زمان آتش‌بس در چهاردهم ماه آگوست سال ۲۰۰۶ تا به امروز همواره با دشمن در رقابت بوده است.

این فرمانده مقاومت که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اضافه می‌کند: «مأموریت جدیدی که پس از جنگ بر عهده ما نهاده شده، معطوف به ایجاد توانمندی‌های ویژه‌ برای نابودی ارتش اسرائیل بوده است و نه فقط جلوگیری از تحقق اهداف این نیروها.»

فرمانده حزب‌الله می‌افزاید: «از زمان پایان جنگ سی‌وسه‌روزه تا به امروز، دقیقا می‌دانیم تمام ارزیابی‌هایی که دشمن داشته در این خلاصه می‌شود که ما در زمینه‌هایی که فکرش هم نمی‌شد در آن‌ها به مراحل پیشرفته برسیم، پیشرفت کرده‌ایم. از زمان انتشار گزارش «وینوگراد» درباره جنگ و تمام رزمایش‌های بزرگ انجام‌شده و حتی رزمایش «ارابه‌های آتش» که اخیرا برگزار شد، دشمن به این نتیجه رسید که به‌رغم تلاش‌ دائم آن‌ها برای پر کردن خلأها، ما از آن‌ها جلوتریم.»

وی در ادامه گفت: «دشمن -به‌ عنوان مثال- گهگاه بر این مبنا اقدام می‌کند که از میزان تسلیحات موجود در نزد ما آگاه است؛ اما بعدها پی می‌برد که آنچه در نزد ماست بسیار بیشتر و زیادتر است. ما می‌دانیم مسائلی وجود داشته که دشمن در تلاش بوده تا با اقدامات اطلاعاتی خود به آن‌ پی ببرد؛ اما مسائل دیگری نیز هست که ما درصدد افشا کردن آن‌ها بودیم که این به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد.»

سلاح‌های نقطه‌زن

این فرمانده جهادی در ادامه بیان می‌کند: « دشمن اخیرا [این طور] پی‌ برد که سلاح‌های نقطه‌زن مقاومت به ما نرسیده، در حالی که بعدها متوجه شد و حتی مطمئن شد که این سلاح‌ها پیش از این‌ها در اختیار ما بوده است. باتوجه به چیزهایی که  دشمن فقط می‌داند، حق دارد که وحشت‌زده باشد چه برسد به چیزهایی که نمی‌داند.»

فرمانده حزب‌الله توضیح می‌دهد: «زمانی که دشمن تهدید می‌کرد اگر حزب‌الله ۲۰ موشک‌ نقطه‌زن داشته باشد، اقدام خواهد کرد و ساکت نخواهد ماند، ما صدها فروند از این موشک‌ها داشتیم که آن‌ها بعدها این را فهمیدند و ساکت شدند و دُم خودشان را پنان کردند و قایم شدند. هنگامی که آن‌ها پی بردند ما صدها موشک نقطه‌زن در اختیار داریم و از این موضوع اطمینان حاصل کردند، حق داشتند که فکر کنند ما آنچه در اختیار داریم از هزاران تا گذشته است.»

وی ادامه داد: «زمانی که دشمن نقشه عملیاتی خود برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات را علنی کرد، جناب سید [حسن نصرالله] به‌صراحت گفت که این مسئله تمام شده و سلاح‌ها رسیده است. این در رابطه با برنامه جلوگیری از توسعه توانمندی‌های مقاومت نیز صدق می‌کند. سید دوباره آمد تا بگوید ما سلاح‌هایمان را خودمان می‌سازیم و آماده‌ فروش تسلیحات ویژه از جمله موشک‌ها و پهپادها هستیم. این مسئله توانمندی ما در تولید را نشان می‌دهد.»

فرمانده مقاومت همچنین می‌گوید: «دشمن حق دارد که فرض کند هر آنچه مقاومت دارد به عنوان مثال پهپادها همان چیزهایی هستند که ایران در اختیار دارد؛ اما واقعیت بزرگ این است که مقاومت در لبنان توانمندی‌هایی دارد که متناسب با نیازهایش است که این توانمندی‌ها حتی در جمهوری اسلامی نیز وجود ندارد.»

فرمانده حزب‌الله بر این باور است که نبرد با دشمن «با وجود تمام مسائل موجود، متوقف نشده و هیچ وقت متوقف نخواهد شد و دشمن این حقیقت را می‌داند و تلاش می‌کند به جنگ نرسد زیرا اگر ما را به سطح جنگ برسانند، ما با قدرت وارد عمل خواهیم شد. این جنگ برای آن‌ها به معنای واقعی کلمه ویرانگر خواهد بود و آن‌ها نمی‌توانند در تمامی جبهه‌ها با حزب‌الله مقابله کنند. اگر -طبق عادت همیشگیشان- ما را  تهدید به نابودی می‌کنند، ما تأکید می‌کنیم که ویرانی در این رژیم بیشتر آن چیزی خواهد بود که فکرش را می‌کنند. دشمن باید بداند که جنگ با حزب‌الله این بار به معنای نابودی زیرساخت‌های موجودیت اسرائیل است و زندگی شهرک‌نشینان به یک جهنم واقعی تبدیل خواهد شد؛ جهنمی که آن‌ها نخواهند توانست زیر آتش‌ و در ویرانی [ناشی از آن] زندگی کنند. ما یقین داریم که دشمن در جریان جنگ جنازه‌ها را از زیر آوارها بیرون خواهد کشید.»

فرمانده مقاومت در ادامه تأکید می‌کند: «ارتش اسرائیل نمی‌تواند از دریایی که دارد، محافظت کند. آن‌ها قادر به محافظت از تأسیسات حیاتی‌شان نیستند و حتی نمی‌توانند از مرزهای زمینی محافظت کنند. ارتش آن‌ها قادر نیست از جبهه داخلی در برابر بمباران‌ها محافظت کند و آن‌ها حتی نمی‌توانند از خودشان محافظت کنند. خلاصه این است که دشمن قدرت دفاعی خود را از دست داده حال آنکه نام این ارتش «ارتش دفاعی» است. یعنی آن‌ها دلیل موجودیت خود را از دست داده‌اند. هنگامی که آن‌ها بدون قدرت دفاعی باشند، اصلا انگیزه حمله ندارند. این بدان معناست آن‌ها به ارتشی بی‌ارزش تبدیل شده‌اند و می‌توان علیه آن اقدام شدیدی کرد. بر همین اساس، ما می‌گوییم در جنگی که بی‌شک رخ خواهد داد، ارتش اسرائیل یقینا می‌داند قادر به محافظت از کشتی‌هایی که وارد بندرهای فلسطین خواهند شد و همچنین محافظت از کشتی‌های جنگی نخواهد بود. ارتش اسرائیل می‌داند که در صورت بروز جنگ، ما وارد نبردی دفاعی نخواهیم شد. برای اولین بار در تاریخ، اسرائیل باید در اراضی ۱۹۴۸ از خود دفاع کند. می‌دانیم که دشمن دارد برای خالی کردن مناطق مرزی به عمق ۵ کیلومتر برنامه‌ریزی می‌کند. ما این مسئله را به‌خودی‌خود یک نوع عقب‌نشینی قبلی به حساب می‌آوریم حال چه برسد به اینکه دشمن به‌یقین می‌داند تمام آشیانه‌ها و مواضعش در تیررس مقاومت خواهد بود.»

این فرمانده جهادی در ادامه برآورد کرد:‌ «جبهه‌ای که خیلی دلش می‌خواهد جنگ نشود، خود ارتش اسرائیل است زیرا سطوح نظامی آگاه است که اسرائیل از تفرقه در [کشورهای] اطراف و اقدام در جبهه‌ها به‌صورت تک تک قدرت می‌گیرد؛ اما این تصویر امروز معکوس شده است. سران اسرائیل و مشخصا ارتش می‌دانند که اسرائیل یک موجودیت ساختگی است و خود را در زمان ضعف و خیانت یکپارچه ساخته و خودش را به ملت فلسطین که تنها رها شدند، تحمیل کرده است. این رژیم تلاش کرد که با خیال آن ارتش شکست‌ناپذیر و حمایت‌های خارجی پایدار باقی بماند. امروز این تصویر کاملا معکوس شده است.»

وی همچنین گفت که آنچه اسرائیل امروز با آن مواجه است «مقاومتی است که به گزینه‌های آن‌ها تحمیل شده است. گروه‌های مقاومت و ملت‌ها، امروز، بر سر جنگ در کنار مردم فلسطین در برابر اسرائیل اجماع نظر دارند. اسرائیل، امروز،‌ از مقاومت می‌هراسد. آن‌ها اختلافات داخلی بی‌سابقه‌ای دارند و این در حالی است که مقاومت باعزم و اراده قوی برای جنگ در برابر آن‌ها ایستاده است. اسرائیل برای محافظت از خود طبق یک نقشه دفاعی عمل می‌کند. دست آن‌ها امروز برای مقاومت که خود را برای حمله به آن‌ها آماده می‌کند، رو شده است.»

فرمانده حزب‌الله اشاره می‌کند: «جناب شهید سید عباس موسوی جمله «اسرائیل ساقط شد» را گفت. بسیاری از دوستان و همچنین دشمنان معنای این جمله را متوجه نشدند تا اینکه اسرائیل عقب‌نشینی کرد و دیگر این اسرائیل سر پا نبود، به خاطر سقوطش. ما امروز و به‌صراحت می‌گوییم که اسرائیل تجزیه شده و در حال حرکت به سوی فروپاشی است و تنها زمان و جنگ میان ما و این فروپاشی فاصله انداخته است. هیچ چیزی مطلقا این فروپاشی را متوقف نخواهد کرد. هر کسی که خود را به اسرائیل گره بزند، با آن فرو خواهد پاشید زیرا تمام معیارها امروز معکوس شده است.»

این فرمانده مقاومت همچنین تأکید کرد: «در هر گونه جنگی با ما در آینده، موارد ذکرشده نتیجه آن خواهد بود، چه برسد به اینکه ما تنها نیستیم. اگر جنگی گسترده نیز آغاز شود، گروه‌های مقاومت فلسطین در آن سهیم خواهند بود و ملت فلسطین نیز اقدام خواهد کرد. این در رابطه با مناطق ۱۹۴۸ نیز صدق می‌کند. این مسئله وبال گردن دشمن خواهد شد؛ دشمنی که در برابر دو گزینه است: یا پیش برود و بهای سنگین و خونینی را متحمل شود و جنگ را با اجبار و شکست متوقف کند که تحملش را نخواهد داشت، یا از همان ابتدا جنگ را زیر آتش‌ مقاومت متوقف کند.»

فرمانده حزب‌الله اشاره می‌کند: «امروز وضعیت متفاوت است. ما بر این باوریم که آمریکایی‌ها جرأت جنگ مستقیم در کنار دشمن را به خود نخواهند داد. آن‌ها اتفاقاتی را که برای نیروهایشان بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ رخ داد، همواره در ذهنشان مرور می‌کنند.»

لحظه تعیین‌کننده

وی در ادامه می‌گوید: «ذهنیت مقاومت بر مبنای قواعد ثابتی عمل می‌کند و فرماندهی آن طبق اصولی رفتار می‌کند که شاید برای دشمن و دیگران که ما را نمی‌شناسند، نامفهوم باشد. همه باید درباره ما چیزهایی را بدانند که حقیقت ما را منعکس می‌کند. این مسائل تنها مربوط به توانمندی‌های ما نیست، بلکه عقیده ما و این اندیشه را شامل می‌شود که ما تابع ولایت ممتد الهی از پیامبر [اسلام حضرت] محمد [ص] هستیم. این اندیشه بنیادین، شیوه تفکر و رفتار ماست و  ما را در عملی‌سازی شعار هیهات منا الذله ماهر می‌سازد.»

فرمانده حزب‌الله به اظهارات شهید سید «عباس موسوی» اشاره می‌کند که روزی خطاب به دشمن گفت: «گوشه‌ای از شجاعت ما را دید و روزی خواهد رسید که تمام شجاعت ما را خواهد دید» و می‌افزاید: «این روز بی‌شک فرا خواهد رسید و دشمن اسرائیلی از این روز می‌هراسد. ازاین‌رو پس از آنکه اسرائیل در برابر مردمش به اقدامات خود در برابر دشمنانش می‌بالید، امروز از مردم خود حقایق ما را پنهان می‌کند تا پیش از جنگ دچار فروپاشی نشود. حال آنکه فرماندهی مقاومت قدرت و حقیقت خود و قدرت دشمن، ضعف‌ها و حقیقت آن‌ها را می‌شناسد.»

فرمانده مقاومت ادامه داد: «این رژیم را با هر آنچه در آن است، زیر نظر داریم و آن‌ را می‌شناسیم. اسرائیل فکر می‌کند همه چیز را درباره ما می‌داند و بر این باور است که از نظر اطلاعاتی از ما برتر است. چندین بار دشمن را به حال خود رها کردیم و گذاشتیم اسیر داده‌ها و تفکراتش بماند؛ اما هر بار یک نقطه عطف فرا می‌رسد و دشمن متوجه می‌شود که درباره ما و آنچه در اختیار داریم چیزی نمی‌داند. یک مثال ساده در این خصوص بازه بین سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ است. شش سال گذشت و نتیجه این شش سال در جنگ سی‌وسه‌روزه نمایان شد و دشمن خود از این آگاه است، چه برسد به اینکه ۱۶ سال از جنگ سی‌وسه‌روزه گذشته و دشمن باید بداند که نتیجه این جنگ تماما چیز دیگری خواد بود. دشمن می‌داند که ما توانمندی‌های اطلاعاتی‌ای داریم که بااستفاده از آن می‌دانیم آن‌ها چه کار می‌کنند، چه کارها می‌کردند و چه کارهایی خواهند کرد. ما دیگر خوب می‌دانیم که ذهن اسرائیل چگونه عمل می‌کند.»

این فرمانده جهادی اضافه می‌کند دشمن «می‌داند ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و در صورت هر گونه اشتباه، چنان ضربه بزرگی به آن‌ها وارد خواهیم کرد که فکر حمله به لبنان نیز به سرشان نزند. شاید مسئله ترسیم خطوط مرزی یکی از این فرصت‌ها باشد. اگر دشمن فکر هر گونه واکنش به سرش بزند، مستقیما به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. این برای آن‌ها معضلی شده است. آن‌ها به یاد دارند زمانی را که دیوید سترفیلد دیپلمات آمریکایی آمد و تهدید کرد یکی از مواضع ما را در بقاع خواهند زد. ما این دستور آماده‌سازی موشک‌ها را از جناب سید حسن دریافت کردیم. زمانی که فقط حمله اسرائیل به گوشمان بخورد -تنها بشنویم- از ما خواسته می‌شود بدون مراجعه به فرماندهی، اهدافی از پیش‌تعیین‌شده را فورا هدف قرار دهیم. چنانچه حمله صورت گیرد، دها نفر از دشمن کشته خواهند شد. اسرائیل بعدها این را می‌فهمد. حتی در عملیات پهپادی اخیر نیز ما عامدانه اقداماتی انجام دادیم تا دشمن پهپادها را شناسایی کند، در غیر این صورت، ما این توانایی را داریم که بدون آگاهی آن‌ها و به‌آرامی -همان‌طور که بارها این کار را کردیم- وارد [اراضی اشغالی] و خارج شویم.»

فرمانده حزب‌الله در پایان اشاره کرد هراس دشمن از این است که در آینده چه بلایی بر سرش خواهد آمد و اکنون آن‌ها در تلاش هستند تا هم خلأ ضعف و هم خلأ این جهل خود را از بین ببرند زیر آن‌ها نخواهند توانست نه در جنگ و نه پس از آن اتفاقاتی را که روی خواهد داد، درمان کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کیومرث IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    16 3
    احسنت
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    21 8
    ایکاش یک موی این رزمنده شجاع لبنانی توی تن حجاریان و عبری و هارزاده و اموی تبار و آرمین و بقیه دارودسته غربگدایان بود.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    4 13
    خوب اگه اینطور که شما میفرمایید درست باشه که هست بهانه برای حمله زیاده، بسم الله شروع کنید و این غده سرطانی رو ریشه کن کنید .وقتی توان این کار رو دارید تاخیر جایز نیست.
    • تبریزی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      11 5
      منتظر اجازه شما بودند تا اقدام کنند، البته از شوخی گذشته عرض کنم ما آغاز کننده جنگ نخواهیم بود ولی اگر شروع شد ریشه شان را برای همیشه کنده و خشک خواهیم کرد تا عبرتی فراموش نشدنی باشد برای تاریخ نحس صهیون و هم پالگیهایش به اذن الله
    • ایرانی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      5 0
      جنگ خیلی وقته در جریانه،این هم بخشی از جنگه البته جنگ نرم،جنگ اراده ها و تحلیلها و باورها!! پس اگر در جنگ باورها توانستی بر اراده و ذهن دشمن غلبه کنی زمان شلیک اولین گلوله همچون دومینو دشمن فروخواهد ریخت ولی اگر زمان شناس نباشی آنوقت صرف برتری تجهیزات کمکی به تو نخواهد کرد همانطور که دیده ای و میبینید و خواهید دید!
  • علی US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    10 16
    دیگه شعار بسه. چند بار اسرائیل به غزه حمله کرد و دریغ از کمک و حمله به اسرائیل. صدها بار در سوریه نیروهای حزب الله را زده چکار کردید؟
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      9 3
      شعور تو نهایتا در حد مورچه هست و متوجه نیستید مثل همیشه
  • محمدصالح چگینی خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 11
    زمینی حمله موشکی هم بازدارنده نفوذسایبری وفکری وفردی هم سرجاشه ضمن این که گروییهای بدجنسهامثل حسین پورها ویس وحسین 2مجعول وسویلای بدجنس هم هستند که به کمک مقاومت میایند تاگروییسمشان قاتل ومقتول هم نوشته نشوند تابقیه ازترس کنجه تامرگ اونهاروبکشند ودرمرگشان شریک باشند
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      11 4
      قشنگ مشخصه ازوهابیونی بزورفارسی یادگرفته!! حزب الله چون ازوطن خودش دفاع میکنه بدجنسه!!؟ اماوهابیون ویهودیان هرلحظه دارن اشغالگری میکنن و زن وبچهای فلسطینی ویمنی رامیکشن بدجنس نیستن؟؟! الحق ک برازنده ی همون وهابیونی وبرای نوکری وغلام حلقه بگوش مختص دستمالکشی اونا ساخته شدی. فقط بگوچندگرفتی برای دستمالکشی یهودیان ای ابن وهاب؟؟!!
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 2
      خ یعنی خرم آباد ! سلام همشهری +
  • علیرضا IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    6 4
    فعلا که شکوه وعظمت اقتدارورقاطعیت رهبرفرزانه ایران دربیرون ازمرزها بیشتر شناخته ترشده تاداخل،تلاش وکوشش فرزندان ایران درسپاه وارتش جای بسیارقدردانی وخسته نباشیددارد،ملت بزرگ ایران ،اینجانب به نظرشخصی خودم دراینده نگری وشناخت موضع بیشتر ازمردمیدان ،سرداردلها،شهیدحاج قاسم ،میفهمم؟۴۰ سال کوه ودشت وصحرا برای عظمت ایران وایرانی جنگید تا ملتش به ارامی سبربالین گذارند،ناموسشان به یغما نرود،جوانانشان سربریده نشوند،رژیم جلادوخون اشام صهیونیست اهداف شومی رادنبال میکند ،ازفروش اعضای بدن مظلومین فلسطین ،وجلادپروری دراسرای کودک عراقی وسوری که درخردسالی ازپدرومادرشان جدانموده ،تااتش نفاق ومسلمین کشی رادربین خودشان به اسم اسلام وحاکمیت اسلام دامن زنند،بیدارباشید ،بیدار!که تراژدی غمبارووحشتناک سوریه وعراق ،درایران تکرانشود..االبته تاشیرمردان بسیج وهوشیارهستندمحال است ،ان شاالله
  • Mjp. Shiraz IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    7 2
    درودبرشیرمردان شجاع حزب الله وجنبش امل. باعث افتخارایناهستن نه یمشت شکم پرست وشهوتران جانی سران عرب که باصدای بلندیهودیان ادارمیکنن تو خودشون. یمنطقه کوچیک مثل جنوب لبنان یاغزه ببینیدچکاربرسرغرب ویهودیان اورده که میترسن مبادا حزب خدا ازلاک دفاعی خارجشه وحمله کنه تمام کاسه وکوزه های غرب وعواملش بهم بریزه. حالاتااخرش بخونیدقدرت ایران دیگه چقدربزرگ وفراتره!!! احسنت به شجاعتتون..
  • NL ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 10
    دمندگان حزب الله فرمان حمله دارن ! فقط دندون نزنید
    • صادق IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      6 3
      برای پاتلهای آلبانی رزمنده لازم نیست همون با دمنده بادشون میکنیم برای بادبادک بازی شیربچه های حزب الله، درست مثل بازی بچه شیر با کفتارای پیر برای مشق شکار🤣🤣
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    15 3
    امیدواریم انصارالله یمن هم قدرت نظامی به اندازه قدرت امروزحزب الله برسه که دولت سعودی ازترس شب هاتوکاخ هاوزیرزمین ها،خواب راحت ومطمئن نداشته باشند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    11 13
    یه حرفی بزنید که حداقل ۷۰سال تکرارش نکرده باشین
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      7 4
      این حرف را اکنون خود سران صهیون میگویند آنها میگویند مادرحال فروپاشی هستیم . نگو نشنیدی چون خوب میدانی حرف ما حرف آنها شده است!
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      6 1
      حرب الله تازه سه دهه هست وجود اومده ۷۰ سال سال کجا آوردی؟؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      8 3
      70سال پیش که گروه حزب الله لبنان نبوده بعدازازادکردن بیروت وغزه حزب الله اعلان موجودیت کردالان که حزب الله همه چی شده وبزودی به این دست نشانده های حکومت اختلاف زده وفاسدوکسری زده وبی طرفدارکاخ سفیدکه اپارتایدصهیونیست است پایان میدهیم
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 2
    مشرق کامنت من طولانی بود حالا میگویم این مرد حقیقت را گفته است اما ناگفته هایش اسرار فروپاشی دشمن هستند . حزب الله خوب دشمن را می شناسد واین سلاح کشنده ای است . من دارم سریال ذهن خوان را میبینم !
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    6 4
    همین حرف ها و رجز خوانی ها ست که ۷۰ ساله صهیونیست رو از ادعای تصرف غرب آسیا ماُیوس کرده و مجبور به دیوار کشی دور خودش شده! رهبری فرمودن ۲۵ سال دیگه اسرائیل نابود میشه، ۷،۸ سالش گذشته و صدای خورد شدن استخوان صهیونیسم داره شنیده میشه! لبیک یا خامنه ای.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    6 6
    امریکای اشغالگر سالهاست خاک ترکیه رو اشغال کرده. ۸پایگاه نظامی امریکا در خاک ترکیه. ترکیه استقلال نداره و یک مستعمره درجه۳ امریکا بحساب میاد
  • ندا IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    این حرف ها چه فایده ای داره تا وقتی اسراییل حکومتش پابرجاست جهان با جنگ درهم برهمی ترور و بدبختی اقتصادی و فساد جنسی مواجه هست. ریشه اسراییل است باید از بین برود هر چه زودتر هر چه زودتر. آرزوی من ثروت و حتی خوشبختی فرزندانم نیست بلکه نابودی اسراییل است چون اسراییل که نابود شود بچه های ما هم آینده روشنی خواهند داشت. ریشه تفکر و اقتدار موسسات صهیونیستی در همه جای دنیا که خشکانده شود دیگر خبری از بیماری فقر و فساد نخواهد بود. تفکر صهیونیستی مایه بدبختی همه ی ملت هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس