حلالی: با این روش بازی "لوکاکو" هم بیاید مشکل پرسپولیس حل نمی‌شود؛ تنوع تاکتیکی نداریم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس تنوع تاکتیکی ندارد و در ایجاد موقعیت گلزنی ضعیف عمل می‌کند. با این شرایط اگر "لوکاکو" هم بیاید مشکل گلزنی سرخ‌پوشان حل نمی‌شود.

به گزارش مشرق، اسماعیل حلالی، درباره عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر، اظهار داشت: کیفیت ساختار دفاعی پرسپولیس در این دو بازی نسبت به سال قبل بهتر شده و موقعیتی به حریفان ندادیم. با این حال از نظر خلق موقعیت و انتقال توپ از هافبک به حمله ضعف زیادی داریم. پرسپولیس دوبازی سخت را پشت سر گذاشت، چراکه دیدار برابر ذوب‌آهن در اصفهان و همچنین جدال با فولاد واقعا سخت است. این دو تیم شرایط خوبی داشتند و اگر در هفته‌های چهارم و پنجم پرسپولیس با این تیم‌ها بازی می‌کرد، شاید بهتر بود.

وی ادامه داد: پرسپولیس حتی اگر مهاجم خوب هم بگیرد بازهم از نظر خلق موقعیت مشکل خواهد داشت. درست است برخی بازیکنان تازه به تیم اضافه شده و زمان می‌خواهند تا هماهنگ شوند، ولی در کل این ضعف وجود دارد و باید کار کنیم تا بهتر شویم. این کارها را باید قبلاً انجام می‌دادیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این ضعف همچنان وجود دارد. با آوردن مهاجم هم این مشکل حل نمی‌شود؛ درست است شاید مهاجم از خلاقیت خودش استفاده کند ولی باید این ضعف در تیم‌ برطرف شود.

او درباره عملکرد مهاجمان پرسپولیس گفت: ما سه مهاجم خوب داریم که کارشان را انجام داده‌اند. قبول دارم باید خط حمله پرسپولیس تقویت شود، اما این که موقیت گل ایجاد نمی‌کنیم مشکلی دیگری است که باید برطرف شود. با این شرایط اگر لوکاکو را هم بیاورند، وقتی توپ به او نرسد، چه انتظاری دارید؟ خودمان را گول نزنیم. مهاجم که از وسط زمین توپ را نمی‌گیرد و ببرد گل بزند. هافبک‌ها باید مهاجمان خود را تغذیه کنند. پرسپولیس باید بلد باشد ابتد توپ را به مهاجمان برساند و بعد هم در نظر داشته باشید که در خط حمله با چه پاسی مهاجمان تغذیه می‌شوند.

وی افزود: گاهی یک پاس در شرایط بسیار خوب و با کیفیت به مهاجم می‌رسد و گاهی یک پاس فقط ارسال می‌شود و کیفیت مطلوبی ندارد. پرسپولیس در ایجاد موقیت باید انقدر خوب کار کند که حداقل در هر بازی ۱۰ فرصت گلزنی ایجاد کند. اگر این کار را نکنیم، یک جای کار می‌لنگد. ما ضعف‌هایی داریم که اگر این ضعف‌ها را برطرف کنیم، تیم فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت.

حلالی: با این روش بازی "لوکاکو" هم بیاید مشکل پرسپولیس حل نمی‌شود؛ تنوع تاکتیکی نداریم

حلالی در ادامه به عملکرد پرسپولیس برابر فولاد اشاره کرد و گفت: پرسپولیس برابر فولاد خوب شروع کرد اما در ادامه پلن دومی نداشت. پرسپولیس باید با چند پلن بازی کند که اگر روند بازی آن طور که ما می‌خواهیم نشد، تغییر روند بازی را ایجاد کنیم. در نیمه دوم بازی با فولاد، تیم حریف کامل ما را بست و اجازه نداد ما صاحب فرصت گل بشویم. فولادی‌ها به دنبال ایجاد فرصت گل نبودند و می‌خواستند توپ را در اختیار داشته باشند و زمان بگذرد. عبور از لایه‌های دفاعی فولاد کار بسیار سختی بود. ثابت بازی کردن بازیکنان و نبود جابه‌جایی میان آن‌ها و نداشتن خلاقیت و بازی ترکیبی باعث شد پرسپولیس نتواند در میان تراکم دفاعی فولاد فرصت گل ایجاد کند. پرسپولیس در انتقال توپ از دفاع به هافبک‌ها هم خیلی ضعیف عمل کرد. دفاع وسط توپ را به هافبک وسط می‌دهد و او هم باز دوباره توپ را به دفاع برمی‌گرداند. این انتقال توپ به درد پرسپولیس نمی‌خورد. پرسپولیس فرصت کمی ایجاد کرد و در نهایت نتیجه هم مساوی شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد مهدی عبدی که با انتقاد هواداران مواجه شده، عنوان کرد: دلیل اول به خاطر این است که او کم صاحب توپ می‌شود. عبدی خودش هم مشکل دارد؛ اما ما هم اعتماد به نفس به او نداده‌ایم. بازیکن اعتماد را از مربی می‌گیرد؛ وقتی چهار ماه است داد می‌زنیم «مهاجم مهاجم»، دیگر مهاجم خودمان کاری نمی‌تواند کند. اگر بازیکن می‌خواهیم نباید در بوق و کرنا کنیم و مهاجم خودمان را بکوبیم. اگر مهاجم هم بیاوریم و برایش موقعیت ایجاد نکنیم همین است. عبدی مشکلاتی دارد و بازیکن شش دانگ و کاملی نیست؛ اگر کامل بود قیمتش پنج میلیون دلار می‌شد، اما چرا زمانی که از نظر روحی و روانی خوب بود در آسیا و دربی گل می‌زد؟ پس ما هم او را خوب نساختیم. ضعف‌مان را گردن دیگران نیندازیم؛ همان اندازه که بازیکن مقصر است کادرفنی هم تقصیر دارد. وقتی بازیکن را می‌کوبیم و در بازی‌های دوستانه هم به او بازی  نمی‌دهیم، اعتماد را از او می‌گیریم.

حلالی: با این روش بازی "لوکاکو" هم بیاید مشکل پرسپولیس حل نمی‌شود؛ تنوع تاکتیکی نداریم

وی در پاسخ به این سؤال که با تمام این ایرادها هواداران می‌توانند به پرسپولیس در فصل بیست‌ودوم امیدوار باشند تصریح کرد: تیم‌ فوق‌العاده است، به شرطی که تغذیه و خوراک خوبی به آنها بدهیم و پِلن‌های متفاوتی داشته باشیم. در دو بازی قبل با یک پلن بازی کردیم و این برای پرسپولیس خوب نیست. وقتی در جریان بازی می‌بینیم حریف دست‌مان را خوانده، باید تغییر سیستم بدهیم. با یک پلن بازی می‌کنیم و فقط وقتی بازیکن خسته می‌شود آن را تعویض می‌کنیم؛ این چه فایده‌ای دارد؟

بیشتر بخوانید:

حلالی در واکنش به فحاشی هواداران پرسپولیس به مهدی هاشمی‌نسب گفت: اتفاق خوبی نیست؛ باید اجازه دهیم هر فردی دوست دارد در زندگی خودش تصمیم بگیرد. او در پرسپولیس بازی کرده و رفته و همه چیز هم تمام شده است. تماشاگران باید خویشتن‌داری کنند. من با مهدی زندگی کرده‌ام و در جریان انتقالش به استقلال بودم. خیلی‌ها شاید ندانند چه اتفاقی افتاده است. شرایطی برای هاشمی‌نسب ایجاد شد که راهی جز جدایی نداشت. هواداران یک مقدار در تصمیم‌گیری عجله می‌کنند. درست است او به استقلال رفت و بعد هم به پرسپولیس گل زد، اما انگار همه این‌ها مثل یک سناریو به یکدیگر وصل شده بود. شاید اگر مهدی به عقب برگردد در دلش راضی به آن کار نباشد، ولی چون می‌بیند به او ناسزا می‌گویند این حرف‌ها را می‌زند.

حلالی: با این روش بازی "لوکاکو" هم بیاید مشکل پرسپولیس حل نمی‌شود؛ تنوع تاکتیکی نداریم

او هم‌چنین گفت: فصل گذشته آن‌قدر فشار روی گل‌محمدی زیاد بود که او نتوانست خودش را در دربی کنترل کند و آن اتفاقات رخ داد و الان آسیبش را تیم می‌بیند. محرومیت گل‌محمدی و نبودش کنار زمین واقعا روی بازی‌های پرسپولیس تاثیر گذاشته است. آن اتفاقات باعث شد پرسپولیس هم لیگ را از دست بدهد وهم الان آسیبش را ببیند.

وی درباره این که گفته می‌شود لوکادیا شرایط بدنی خوبی برای بازی ندارد هم گفت: بازیکن خارجی اگر بدن آماده هم نداشته باشد، پولش را می‌گیرد و در قراردادش نمی‌نویسند که بدنش آماده نیست. دلاری حقوق می‌گیرد و می‌گوید مربی من‌را برای بازی آماده کند. بروید ببینید او در شش ماه گذشته کجا بازی کرده است. این ضعف هم وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پرسپوليس سرور کیسه کش IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    لطفا سر تیم خودت باش
  • شاهین IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    نخیر
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    اصرار بیش ازحد برای بردن توپ به جناحین ودست اخر یه سانتر ۵۰ ۵۰ که البته ۵۰ ۵۰ نیست مشکل گل زنی راحل نمیکند استفاده از پاسهای کوتاه حرکت بسمت جلو ومحوطه جریمه بهترین راه کار است
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    مشکل پیروزی فقط با برگرداندن بابا حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس