نامجومطلق: ساپینتو شناختی از شرایط فوتبال ایران ندارد؛ آکادمی‌ها فراموش شده‌اند

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه ریکاردو ساپینتو شناختی از وضعیت فوتبال ایران ندارد گفت: اعتراض او به چمن ورزشگاه شهر انزلی نشانگر عدم شناخت این مربی پرتغالی است.

به گزارش مشرق، مجید نامجومطلق در مورد روند تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: برای ارزیابی یک تیم، دو هفته زمانی نیست و حداقل باید تا هفته پنجم و ششم صبر کنیم تا مربی شناخت کافی از فوتبال ایران، لیگ برتر ما و بازیکنان تیم را به دست آورد. سرمربی استقلال تا به حال سابقه مربیگری در این منطقه را نداشته و این مسئله در اعتراضش به چمن ورزشگاه شهر انزلی مشخص بود زیرا او حتی نمی‌داند وضعیت ۸۰ درصد ورزشگاه‌های ما نابسامان است و از کیفیت زمین‌ها خبر ندارد درحالی که این مسئله برای ما عادی شده است.

وی افزود: ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان را نمی‌توانیم با سرمربی استقلال مقایسه کنیم زیرا برخلاف ریکاردو ساپینتو که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد، مورایس سابقه مربیگری در این منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد و با سرعت بیشتری می‌تواند بر تیم‌های ما مسلط شده و آن‌ها را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:

تماس سرپرست استقلال با مطهری

مربی سابق تیم فوتبال استقلال درخصوص نقل و انتقالات استقلال عنوان کرد: تیمی که بازیکنان و ستاره‌های بیشتر و گران‌تری را خریداری کند، لزوما برنده نقل و انتقالات نیست بلکه هر تیمی باید نسبت به ضعف‌های سال گذشته‌اش تغییراتی در تیم خود ایجاد کند و ممکن است این تغییرات کم باشد و بازیکنانی کمی جابه‌جا شوند. باشگاهی در نقل و انتقالات پیروز است که تیم کاملی را آماده کند و ضعف‌های قبل را پوشش داده باشد. استقلال نیز بایکنان خوبی مثل مهدی قائدی، محمد محبی و علیرضا رضایی را به تیم آورد که در آینده کمک بسیاری به تیم خواهند کرد. 

وی تاکید کرد: تنها کمبودی که در استقلال حس می‌شود، عدم وجود یک بازی‌ساز مثل مجتبی جباری است که بتواند بازیکنان را تغذیه کند و در جایگاه‌ مناسب قرار دهد. با توجه به نیروی تهاجمی خوب و برگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خط دفاعی، وجود یک هافبک خلاق حیاتی است تا خط دفاع و حمله را به هم وصل کند.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به ضعف آکادمی‌های باشگاه‌های ایرانی بیان کرد: بر خلاف تمام دنیا توجه به آکادمی که یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت باشگاه‌هاست، هیچ اهمیتی برای ما ندارد. اصلا برای همین اهمیت است که فیفا بر تاسیس آکادمی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای تاکید دارد. زمانی مرحوم رضا احمدی، چندین بازیکن از جمله امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، پیروزی قربانی، تیموریان و دیگر اسامی نام آشنا؛ از تیم امید به تیم بزرگسالان استقلال آمدند. حال چه شده است که با وجود این سابقه، آکادمی و بازیکن‌سازی را از یاد برده‌ایم؟

نامجومطلق ادامه داد: حالا می‌بینیم بازیکنانی که در آکادمی استقلال ساخته می‌شوند، به تیم‌های دیگر می‌روند و با هزینه‌های بالاتر به همین تیم برمی‌گردند. مشکل از امنیت شغلی مربیان و مدیران است که به جای پرورش بازیکن و ارائه برنامه‌های بلند مدت، سعی می‌کنند در زمان کوتاه با صرف هزینه‌های بالا و استفاده از بازیکنان شناخته شده کارنامه خوبی برای خود بسازند و هیچ فکری به حال آینده فوتبال کشور نمی‌کنند. مجیدی هم جوانان آکادمی استقلال را استفاده نمی‌کرد و از تیم‌های دیگر جوانان را آورد. باید تولید بازیکن در خود باشگاه صورت بگیرد تا سود آن هم به خود باشگاه برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    مشرق حیا کن استقلالو رها کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس