مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: در دنیای امروز، رقابت اقتصادی تعیین‌کننده است، نه قدرت نظامی و اتمی و رقابت تسلیحاتی.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

حسین مرعشی در سرمقاله روزنامه سازندگی نوشت: «بیش از چهار دهه است که رقابت‌های تسلیحاتی‌، تبدیل به رقابت‌های اقتصادی شده‌اند. اگر ۵۰ سال پیش‌، قدرت کلاهک‌های هسته‌ای شوروی‌، چین و آمریکا تعیین‌کننده بود، امروز قـدرت اقتصادی این کشورها تعیین‌کننده جایگاه آنها است. امروز تعداد کلاهک‌های هسته‌ای و تسلیحاتی نمی‌تواند در مقابل قدرت اقتصادی تعیین‌کننده باشد.

اگر قرار بود در منطقه ما کشوری با قدرت نظامی‌، آقای منطقه شود، صدام برای این کار پیش‌قدم بود چراکه صدام هم به لحاظ قدرت شـخصی آدم جسـوری بود و هم در طول زمان قدرت نظامی قابل توجهی را به دست آورده بـود.

صدام آتش دو جنگ علیه ایران و کویت را شـروع کرد، بعد از آن در مقابل اتحاد جهانی قرار گرفت و درنهایت‌، دیدیم که آمریکا طومار او را درهم پیچید. صدام که احـزاب متحدی مثل حزب بعث را در عراق تشکیل داده بود و ارتش منسجمی نیز داشت‌، با سیاست‌های نظامی‌گری عراق را به خاک سیاه نشاند. بنابراین‌، این تصورات چندان با واقعیات تاریخی منطبق نیستند.

تجربه نشان داده است که لزوما این سلاح‌ها نمی‌توانند در طولانی مدت تاثیری در تعیین جایگاه و تدوین قدرت برای کشورها داشته باشند. به نظر می‌رسد، در جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن دانش هسته‌ای‌، حرکت نظام به سمت سلاح هسته‌ای به دلیل مدیریت عالی نظام مهار شده است و نظام اجازه این نوع مدیریت و رفتارها را نداد تا کسی وارد این حیطه خطرناک شود.»

اظهارات مرعشی در حالی منتشر می‌شود که اکانت توییت منتسب به مرحوم هاشمی ادعا کرد: روزگار فردا، روزگار گفتمان است، نه موشک.

هاشمی همچنین ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ در اجلاس مدیران آموزش و پرورش گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند. نیروهای نظامی بیشتر خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام، پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای عملی و تولیدی رفتند. این راه در ایران باز شده و مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا ببرد.»

برخلاف ادعای مرحوم هاشمی و مرعشی، رقابت‌های سیاسی و اقتصادی هرگز موجب نشده که قدرت‌ها، از قدرت نظامی غفلت کنند. برعکس، جنگ اوکراین و پیش از این آن جنگ‌های سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و افغانستان و یمن، نشان داد که تهدیدهای نظامی، همچنان تهدیدی جدی است.

از طرف دیگر، این هم مغالطه‌ای است که کسانی بخواهند قدرت نظامی و قدرت اقتصادی را مقابل هم قرار بدهند و به بهانه تاکید بر تقویت توانمندی‌های اقتصادی، واگذاری یا به تحلیل بردن قدرت نظامی را نتیجه بگیرند.

در عین حال باید توجه داشت که غرب‌گرایان، کارنامه خسارت‌باری هم در حوزه اقتصادی به جای گذاشته و رکوردهای منفی اقتصادی را در دولت ۸ ساله روحانی به ثبت رساندند. عدم حمایت از تولید، رها کردن حوزه واردات بی‌رویه و قاچاق، شرطی کردن اقتصاد به اراده خارجی و تمسخر ساخت مسکن و نیروگاه و پالایشگاه، جملگی نشان می‌دهد که غرب‌گرایان فقط التماس و گدایی در همه عرصه‌ها را در دستورکار داشتند که از دل آن نه اقتدار، بلکه لگدمال شدن عزت و امنیت کشور بیرون می‌آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    40 6
    بارها هم مسلکان و هم پالکی های مرعش به وی گوشزد کرده اند که لطفاً تو فقط به اندازه دانایی ات حرافی کن نه به اندازه دارایی ات! ای کاش وی در شنیدن به اندازه دارایی اش بود نه به اندازه دانایی اش!!!!!
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      16 1
      چرا در این کشور همه در حال اظهار نظر های دشمن شاد کن هستند.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      چون آنها قرآن نمی‌خوانند که بدترین دشمن مسلمین یهود است ویهود حربی آمریکا را میچرخاند
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      مرگ بر اضحالات
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      اگر به قرون قدیم نگاه کنید ، کشوری قدرتمند بود که دارای قدرت نظامی و اقتصادی و فرهنگی و علمی بود و این ها مکمل هم بودند . *** حرف من است با وجود چهار عامل قدرت نظامی ، فرهنگی و اقتصادی و علمی ، یک عامل پنجم برای حفظ چهار عامل بالا لازم بود و آن عقل بود که امروز به آن سیاست گفتن میشود و در واقع سیاست از خودش چیزی ندارد و به پشتوانه چهار عامل بالا کار را پیش می برد و ناچار است برای بقای خود هر چه میتواند چهار عامل بالا را تقویت کند . ولی در ایران افرادی پیدا میشوند که فکر میکنند سیاست به تنهایی دارای قدرت است و با لبخند میشود کارها را پیش برد .
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      نه مرعشی و هم مسلکانش و نه هیچ گروه و حزبی نتونسته در راستای اهداف انقلاب حرکت کنه،دلیلشم اینه که اکثر نخبگان معتقد این مملکت در زمان اول انقلاب و زمان جنگ شهید شدن،حالا یه زمانی مسئولین ما دو جبهه بودن و مردم یکی بدبختی الان مردم هم جلوی هم قرار گرفتن،خدا کنه تفکر جای این جهل رو بگیره که بلعیده به این زودیا
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    27 5
    این مردک احمق وهم حزبی هایشخاندان هاشمی جز چرت وپرت گویی وخسارت به مملکت کاری نکردن خدا ازتون نگذره ازتون متنفرم
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    25 1
    بدبختی برای اقتصادم هیچ غلطی نکردن اینها فقط تئوری میبافن یک کارت ملی نمیتونن صادر کنند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    18 1
    صدام هم تجهیزات نظامیش را واگذار کرد که آمریکا جرات کرد حمله به عراق کند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      5 2
      به کی واگذار کرد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      4 0
      اون ازخودکاخ سفیدبد این اخرها برای تبلیغ به عراق حمله کردن ودرحمله دوم کاخ سفیدبه عراق بود که موشکهاراباحیله گرفتند وبعدحمله کردند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      5 5
      به کی واگذار کرد صدام تا آخرین لحظه جنگید وبعد تسلیم شد دور دوم هم که دیگه چیزی نداشته ۸۰ تا موشک داشت که منهدم کردن با ۸۰ تا موشک هم که کاری نمیتونست انجام بدهد چند تا از موشک هاشو میزدن حالا ۲۰ تاش هم به هدف می‌خورد اتفاق خاصی نمی‌افتاد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    21 3
    ادعاهایی احمقانه تر از این در تاریخ وجود نداشته که کسی بگه اگه قدرت نظامی و اسلحه رو بذاری کنار اقتصادت پیشرفت میکنه!! مزخرف تر اینکه ایالت ژاپن رو مثال میزنن!!!
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 13
    جنگ افروزی ونفرت پراکنی را یک عده دوست دارند
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      8 1
      شما فعل به پاک کردن توالت اردوگاه آلبانی مشغول باش بذار بزرگها حرفاشون رو بزنند
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      خودت جواب خودت رو دادی، فقط یه عده جنگ افروزی رو دوست دارن، پس عقلها باید بفکر مقابله با اینها باشند که دست به جنگ افروزی نزنند.
    • CA ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      اینها زمان انقلاب هم میگفتند ارتش باید منحل بشه و تجهیزات نظامی و اف 14 ها رو پس بدیم. ایشون اول همون به قول خودش امریکا و چین و سایر قدرت های اقتصادی رو قانع کنه بودجه نظامیشون رو 100 تا 1000 برابر پایین بیارن تا در حد کشورهای عادی مثل ایران بشه و تسلیحاتشون رو نابود کنن بعد ایران هم میکنه.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    10 3
    ازکسری بودجه ی امریکا وصف کارتن خواب های تحصیلکرده ورشدبزهکاری معلومه چقدراقتصادشون باصنعت قوی شده واگراقتدارنظامی هم نداشتیم شک نکنیدتاالان همه ما توسط داعش کشته شده بودیم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    15 4
    بی ... اگه قدرت نظامی نبود که الان تو باید توالت نتانیاهو رو جارو میزدی مردکوچک احمق
  • حامی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    11 1
    اوج حماقت وقتی خودش را نشان میدهد که ژاپن اشغال شده و همچنین آلمان بی ارده و عروسک خیمه شب بازی آمریکا را نماد پیشرفت میدانند . همیت و غیرت چیزی است که اینها از آن بیبهره هستند . آلمان هنوز بعد از چند دهه از جنگ جهانی باید غرامت بپردازد . این کجایش توانمندی است ؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      درود بر شما. این دو کشور قبل از جنگ جهانی هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ نظامی و حتی فرهنگی پیشرفته شده بودند. ولی بعد از جنگ جهانی مجبور شدند فقط اقتصاد را بگیرند و به لحاظ فرهنگی و نظامی اسیر آمریکا بشوند. که اقتصادشان هم البته وابسته است. عراق صدام فقط خریدار تجهیزات بود. امنیت پایه اول پیشرفت کشورها است. این زرهای مفتی که میزنند بدبختی اینه که به تئوریزه کردن ذلت می انجامد. خدا شر غربگرایان را از کشور ما کم کند.
    • اصلاحیه IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      (×) همیت ← حمیّت (√)
    • عیسی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      نه اینکه شما خیلی غرامت گرفتید
  • علیرضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 1
    باسلام،عزیزان اگردقیقتربیاندیشیم اولین دلیل کنش و واکنش غیرمعقول،غیرمنطقی وجاهلانه وازروی دیگر مکارانه،منافقانه وخائنانه امثال حسین مرعشی اینست که خداونددرقرآن میفرمایدآنانکه لجاجت درکفر،فسق،نفاق،مکر وتضییع حق الله وحق الناس می ورزند،خداوندسبحان«عــقــــل»اآنها را زایل،ضایع وتباه میگرداند.شمادقت بفرماییدامثال بنی صدر، حسن وحسین فریدون روحانی نما،فاضل میبدی،حسین مرعشی،عباس آخوندی وعبدی،تاجزاده،ابطحی،کروبی،واعظی،مسیح مهاجری،خوئینی ها،میرحسین موسوی،طبری،خرم،کلانتری،احمدی نژاد،وسعیدحجاریان و....ونیزطیفی ازجناح راستگرا که باتبعیت ازشرنفس والقائات شیاطین ،دنیاطلب وتشنگی قدرت رابهانه خدمت به خلق قرارداده اندچگونه عقلهایشان ضایع گشته وبجای پیروی ازآیات قرآن وسطح زندگی همترازطبقه پائین جامعه ومیانه روی درکارها،چگونه باعث تیاهی کارنامه اعمال خویش درخیانت به دین،ایران وایرانیان شدندودرمقابل اشخاص والامقامی همچون امام خمینی کبیر،شهیدبهشتی،مطهری،دستغیب،رجایی،باهنر،طالقانی،خیابانی،امیرکبیر،ستارخان وباقرخان،شهیدهمدانی،حججی،فهمیده وسلیمانیها بخاطرپیروی صادقانه وخالصانه ازخداوندوپشت کردن به دنیاوخدمت خاضعانه وخالصانه به مردم درچه جایگاهی نزدخالق وخلق آدمی قرارگرفتند.فاصله حقیقتاًازفرش تاعرش است.
    • غریبه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      4 1
      احسنت بر شما از این دقت و متنی که نوشتی حقیقت مثل روز روشن است
  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    11 0
    پارتی بازی یعنی اینکه آقای مرعشی درسن۲۷سالگی بامدرک دیپلم بشه استاندارکرمان در زمان هاشمی فقط به خاطر اینکه از اقوام نزدیک ایشان بود حالا هم داره محتویات همان سالها رانشخوارمیکنه
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      این یک درد است . آیا اگرفائزه هاشمی ،محسن هاشمی ویاسرهاشمی فرزندان رییس جمهور نبودند می‌توانستند أنهمه پست و مقام بگیرند ؟ شک ندارم اگر خانم ایشان سوادی مختصر داشت توهم نماینده مجلس میشد . من مستضعف یکبار خواستم کاندید مجلس بشم مشاوران ناخوانده گفتند : توپول و قوم وخویش مهمی نداری ! من اگربخاطر منفعت شخصی بود اقوامی در مجلس خبرگان هم داشتم نماینده سابق از فامیلم بودند اما من نمی‌خواستم ازهیچ رانتی استفاده کنم مثل فرزندان مرحوم هاشمی ....شک ندارم نماینده میشدم ازدست عده ای دق مرگ میشدم همانطور سر یک حبه قند بیت الملل با همکاران درگیر میشدم . امام علی ع الگوی أنهاست ؟
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 0
    با سلام متاسفانه سیاست ورزهای ما نظیر مرعشی منزلت و جایگاه سیاسی دارند پلی شعور سیاسی ندارند
  • میثم IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 0
    ینفر از این احمق یا خاعن بپرسه پس ابرقدرت های جهان چرا با هم رقابت تسلیحاتی دارن قدرت نظامی نباشه امنیت اقتصادی وجود نخواهد داشت ابله، ایران اگه موشک نداشت تا حالا صد بار اسرائیل به ایران حمله کرده بود
    • اصلاحیه IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      (×) خاعن ← خائن (√)
  • مجید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    10 0
    آخه حیف...فکر کردی چرا کدخداتون توی این سالها جرات حمله نظامی به ایران رو نداشته. بخاطر همین اقتدار نیروهای مسلح بخصوص سپاه هست.وگرنه برا کدخداتون کاری داشت یه بهونه پیدا کنه وایران رو هم مثل عراق، افغانستان،سوریه و...اشغال کنه.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 0
    الاغی را دیدم که یونجه را میفهمید خپ آمریکا چه شکلی صدام رو سرنگون کرد؟! جز با قدرت نظامی ؟!
    • مم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 6
      امثال شماها منطقتون فقط سریع جبهه گرفتن
    • مم IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      مشرق عزیزچراسانسورمیکنی؟!من که چیز بدی ننوشتم،نکنه منطق شماهم مثل ایناسریع جبهه گرفتن وحمله کردن ازروی احساساته نه منطق؟!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 0
    آمریکا وانگلیس وفرانسه وروسیه وچین وهند که بزرگترین اقتصاددنیاراوارند بزرگترین هزینه ساخت وخرید سلاح ونیروی نظامی رادارند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    آمریکا باقدرت صدام محوکرد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      ارتش عراق پشت صدام راخالی کرد وگرنه فقط درباره مردم والاش ۳۱ روز جنگیدند صدام مردم را نداشت .مردم آمریکا را بعدازصدام شکست دادند .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    ایران دارای جوانان غیور -شهادت طلب- نترس باید قدرت نظامی اول دنیا انشاالله با هدایت مقام معظم رهبری وداشتن دو نیروی نظامی سپاه وارتش بشود .انشاالله
    • اصلاحیه IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      (×) انشاالله ← إن شاء الله (√)
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 1
    سلام این آقان ورشکسته سیاسی هستن هر چند وقتی یک نظر کیلویی می دهند بدون مطالعه و اطلاع از وضع موجود دنیا که بله ما هم هستیم اخه نادان اگر اسلحه مدرن ایران که فن آوری همین بچه های انقلاب نبود نه تو ونه من در این امنیت نبودیم کفر نعمت نکن
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 0
    بخدا این میمون اگر در ترکیه این اراجیف را در مورد اقتدار نظامی میگفت دیگر رنگ آفتاب را نمیدید....کشور ما بهشت خلافکاران و نق زنندگان شده متاسفانه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    8 1
    درود بر جمهوری اسلامی
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    اقتدار و رمق اقتصادی شما را هم داریم می بینیم
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 4
    دوست دارم اقتدار نظام را یعد از حمله قریب الوقوع اسراییل به تاسیسات هسته ای ببینم
    • ساسان IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      ابله صهیونیست اگه تو و امثال تو توان حمله داشتید که تا به حال کرده بودید. آنگاه که شما بخواست خدا بما حمله کنید آنگاه می‌بینید که بارانی بر سرتان میبارانیم که با شنا هم از مهلکه نتونید در رید و تومار کثیف و بی شرافتتان را برای همیشه جمع میکنیم . البته جگر اینکارها رو نداشته و ندارید.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      اولا املا تو تصحیح کن. دوما بدون که خیلی ها آرزو داشتند از گنده های آمریکا و اسراییل که البته آرزوشونو به گور بردند سوما نوبت خودته. تو هم این آرزو رو به گور خواهی برد.
    • ایرانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      اسرائیل و نوکران بدبختش 🤪🤪این رو فقط تو خواب ببینن💪🏻💪🏻🇮🇷🇮🇷
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      یک ضرب المثل هم هست
    • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      قبلا حمله کرده تو خواب نما شدی
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      من به این مسئله فکرکرده ام آیا اسراییل حاضر است جنگی را شروع کند که به جنگ زمینی وتصرفش منجر شود ؟ آرزو کن اما أنها حتی از گفتن حمله میکنیم می‌ترسند این نهایت شجاعت أنهاست .
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 0
    به قول آقای دکتر عباسپور نماینده اسبق تهران در دورانی که گفتگوی تمدن‌ها مطرح شد.. در یکی ازنطقهایش گفتگوی تمدن‌ها بدون داشتن پشتوانه نظامی واقتصادی را به گفتگوی هیپی های هایدلبرگ لندن تشبیه کردند.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    2 0
    به قول آقای دکتر عباسپور نماینده اسبق تهران در دورانی که گفتگوی تمدن‌ها مطرح شد.. در یکی ازنطقهایش گفتگوی تمدن‌ها بدون داشتن پشتوانه نظامی واقتصادی را به گفتگوی هیپی های هایدلبرگ لندن تشبیه کردند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 0
    آخه مغز فندقی این کشورهای بزرگ که هفتاد سال ادعا دارند و بطور مداوم در پیشرفت هستند به برکت سلاحایشان است بواسطه داشتن قدرت اتنی است که کسی نمی تواند ماتع توسعه و پیشرفتشان بشود همین استقلال اتمی و نظامی است که قلدری می کنند و دنیا را مال خودشان کرده اند و هیچ کس را یارای مقابله با انها نیست و همین قدرت نظانی است که ضامن پیشرفت اقتصادیشان است . آخه چرا اینقد منجمدی و مثال های آب دوغ خیاری میاری. آیا قدرت صدام بازدارنده بود آیا سلاح های استرتژیک داشت یا هرچه که میشان می کشید به این یاغی دادند.
    • اصلاحیه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      (×) سلاحها ← اسلحه (√)
  • ترابیان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    مفلوک افساد طلب لعنت بر خودت و جدو آباد رفس... فتنه گر لیبی برای توی احمق و هم مسلکانت درس عبرت نشد
    • عبدالله IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      لعنت اگر اصابت نکند به فرستنده کمانه میکند.
  • ترابیان IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 0
    ۷ کشور صنعتی دنیا مرعشی اراجیف گو بالاترین قدرت نظامی دارند و ۵ کشور قدرت اتمی به جای محاکمه باید اراجیف تحویل مردم بدیو
  • هموطن IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 0
    اگه دوره گفتمان است چراسردارماروباموشك زدت؟!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      راست میگی اینهمه موشک چرابه اوکراین داده میشود به تایوان چی ؟ اقتصاد تعطیل نیست اما آنها شعار فریبنده زیادبلدند .
  • ترابیان IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    کودن نادان اختلاس گر اگر قدرت نظامی نداشتیم تا کنون داعش ...
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    شماها بودید اجازه نداید اتفاق خاصی رقم بخورد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    آخه ... قیاس آلمان و ژاپن با ایران قیاس مع الفارق است چون اولا آلمان در قلب اروپا قرار دارد و دیگر چنین جنگ هابی در آنجا رخ نخواهد داد و ژاپن هم در شرق آسیا و به مراتب در ساحل امن واقع شده است ... حالا تو بچه ایرانی که بین کشورهایی عربی با افغانی یا پاکستان با رویکردهای مذهبی سلفی و و هابی و تکفیری و طالبانی القاعده و داعش رو یکسان تلقی می‌کنی ... ای تفکر تو و مرحوم استخری که این بدیهیات رو نمی دانید و سالها بر این کشور حکومت کردین... میر از سیستان
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    پیشرفت نظامی خوبی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    امروز مالتهایی در رفاه هستند که اقتصادشان در حال پیشرفت و توسعه هست بله نیروی نظامی در حد کفایت نه اینکه همه درآمد کشور توسط جنگ افزار بلعیده شود مگر آلمان نسبت به جمعیت دومین قدرت اقتصادی نیست. آیا بودجه ارتش آلمان هم رتبه دوم دنیا داره الان آلمان به نوعی با سیاستهای آمریکا و دیگر اعضای ناتو در جنگ اکراین موافق نیست چرا که به انرژی روسیه نیاز داره و فکر ملت آلمان هست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    کیف کردم از این جوابهای دندان شکن به این کثافت طلبان
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    غلط کرد هرکسی بگه قدرت نظامی ضعیف باشد نادان خائن
  • یزدان GB ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    نظام مردم
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    آقای مرعشی شاه داماد شما هم همین را گفت اما برعکس جواب داد چون اگر موشکها در یمن و فلسطین و لبنان و سوریه نبودند آثاری از اینها در تاریخ سیاسی اشان نبود اگر موشکهای اوکراین نابود نمی شدند و مثل شما فکر نمی کردند حالا امروز پیش آمریکا و اروپا گدایی سلاح نمی کردند اگر امروز روسیه در مقابل غرب می ایستد به خاطر همان کلاهک های هسته ای است که غرب را ظرف چند ساعت نابود خواهد کرد اما غربی ها پر رو هستند
  • سهرابی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام به خدا قسم اگرموشک وپهباد نبود این گفتار لحضه یدرنگ نمی کرد میداند باحمله تمام پایگاه نابود ناوها غرق دریا واسرارعیل را شخم میزنن ترخدا زحمات تهرانی مقدم وسلیمانی رابدانید
  • NL ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    هیچکس مخالف قدرت نظامی عالی نیست
  • صادق IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    اگر فقط خیانتها ورانتخواری واختلاس وفساد خاندان شما نبود این مملکت الان هم تراز قدرت نظامی قدرت اقتصادی داشت، خدا چقدر براین مملکت لطف داشت که فرماندهی کل قوا همون اوایل انقلاب از ریاست جمهوری به رهبری واگذار شد وگرنه الان همانطور که نگران معیشتیم باید نگران امنیت هم می بودیم!
  • US ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    چه خوب اینها را می دانید
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    هاشمی همچنین ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ در اجلاس مدیران آموزش و پرورش گفته بود: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند."این جملات مشورت گرفته شده از افرادی نادان مثل مرعشی هست چون پیشرفت آلمان و ژاپن برگرفته از پشتوانه دانش فنی این دو کشور و خواست آمریکا برای مقابله با شوروی بعد جنگ بود
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    شاهکار هنر مدیریتی این جماعت را واضح و شفاف دیده ایم . که هم سانترافیوژها را از کار انداختند و هم اقتصاد را . حالا از حسرت در حال جان دادن هستند . هم سانترافیوژها و هم اقتصاد خواهد چرخید و صدایش خیلی از این گوشها را کر خواهد کرد. آسمان و ریسمان تاکی؟
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    آشغال سیاسی.....
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    اصلاحاتچیاب تهوع آور...
  • خسرو IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    کشورهای قدرتمند اقتصادی امروز در ابتدا قدرت نظامی خود را گسترش و روی پای خودشان ایستادند و سپس سر ریز آنرا در زیر سایه نظامی به قدرت اقتصادی تبدیل کردند و در غیر اینصورت آنها را میبلعیدند
  • مجید IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    کیهان رسانه دشمن است شک نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس