نمایندگان مجلس

۱۶۱ نماینده مجلس با صدور بیانیه ای پیشنهاد کردند که با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل برخورد بازدارنده و هوشمند صورت گیرد.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ شهریور) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای اخلاقی و انسانی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

حجاب یک تکلیف الهی است؛ در هر جامعه‌ای برای برقراری نظم و آرامش و تعالی آن جامعه، هنجارهایی منطق با ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه تدوین می‌شود که رعایت آن هنجارها الزامی است و نقض آنها موجب به هم زدن نظم و امنیت عمومی و اجتماعی خواهد شد.

هیچ جامعه‌ای حاضر نیست با نقض هنجارهایش، نظم حاکم را برهم زند. زنان باشرف و با استعداد ایرانی بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به جریان غربزده وارد کرده‌اند، زن ایرانی امروز در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی، با حجاب اسلامی حاضر شده و نقش آفرینی می‌نماید. در دانشگاه‌ها، مراکز علمی حساس، عرصه ادب و ادبیات، مسابقات ورزشی و ... این بزرگترین ضربه به غرب و غرب زدگان است.

همان طور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: کسانی که سال‌هاست می گویند زن اگر از قید اخلاقی و شرعی رها نشود نمی تواند به مقامات عالی و سیاسی و اجتماعی برسد، امروز موفقیت های زنان با حجاب ایرانی را نمی توانند ببینند چون باطل کننده یک زحمت دویست ساله است پس نمی توانند تحمل کنند. بنابراین برای از بین بردن این موفقیت ها و ارزشها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و دست به هر کاری می زنند.

لذا نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر دستگاه‌های متولی اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مستضعفین و ... با تاکید بر جدیت و مراقبت بیشتر با توجه به مطالبه گسترده و به حق مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه ریزی و اقدام جامع، هوشمندانه و عاجل بوده و بر مبنای قوانین این حوزه راهکارهای ذیل پیشنهاد می‌گردد:

١-  ایجاد بستر تبیین، گفتگو و روشنگری بین مردم از طریق رسانه‌ها و پشتیبانی کامل از گروه های مردمی فعال در موضوع حجاب

 ۲- کنترل ولنگاری موجود در محتوای شبکه نمایش خانگی و تبلیغات نامناسب بعضی اصناف در فضای مجازی

 ٣- کالای فرهنگی محسوب شدن ملزومات حجاب

 ۴- برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل

۵- راه‌اندازی توسعه و تقویت طرح‌های ناظر ۱ الی ۴

 ۶- توجه توأمان به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ایجابی و سلبی، مردمی و حاکمیتی و رسانه ای و میدانی

 ۷- استفاده مناسب و موثر از هنر در الگو سازی و نماد سازی با سرمایه گذاری ویژه در ساخت فیلم و انیمیشن

۸- نظارت ویژه بر رعایت ضوابط حجاب و عفاف در بین کارمندان دولت و شرکت های مرتبط.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    60 3
    طبق اصول روانشناسی برای اجرای شدن امری باید یا ان را قانونی کرد و مردم را به ان عادت داد مثل بستن کمربند ماشین و یا ذهن مردم را آگاه کرد و بعد با تشویق ان کار مردم را به ان شرطی کرد. الان در کتابخانه های دولتی، هر مسئولی که قانون حجاب را اجرا کند برکنار می شود و نتیجه این شده که کتابخانه ها شده تالار عروسی. و خب برخی مدیران مرد کتابخانه ها هم از این کار بدشون نمیاد که در سالن خانم بدحجاب ببینن. در بازار هم همینطور کسی با ویترین مغازه ها کاری ندارد در مدارس هم معلمان برگزیدگان خاتمی و روحانی هستن و انتظاری از انان نیست و حتی در خود اخبار و کانال فرهنگیان به انها گفته می شود که هنگام گزینش چادر داشته باشید (و بعد خلاص) در ادارات هم پول حرام مدیران مذهبی را هم به حامیان بدحجابی و بی دینی تبدیل کرده چطور واکسن نزده ها را به موزه ها راه نمی دهید ولی بدحجابان که ویروس و عامل اصلی فروپاپشی خانواده ها هستن راست راست همه جا مورد اکرامن؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    8 4
    بابا نذارید پوشاک های ولنگاری و عریان پوشی وارد بشه یا دوخته بشه و فروش بزه مگه کار سختیه؟!!
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 2
      آقا یه نفر دلش میخواد عریان باشه ! این به شما چه ربطی داره ؟ جسارتا شما چه کاره ای که به دیگران زور می گی ؟
  • وطن پرست DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 2
    ببین برادر و خواهر من پوشش مبتذل نتیجه اختلاط هست. نمی شه اختلاط باشه و پوشش هم اسلامی باشه. وقتی شما اختلاط رو رواج می دید به اسم حضور زنان در ورزشگاه خب اونهایی هم که می رن دوست دارن جوری بپوشن که دیده بشن.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      3 17
      هم نسل تو هم نسل اونایی که همه چیز رو به اسم دین به نفع خودشون پیش میبرن منقرض خواهد شد... تاریخ اینو ثابت کرده ... شاید ما نباشیم ولی اتفاق خواهد افتاد
    • وطن پرست DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      3 0
      جواب منطقی نداشتی رو اوردی به تهدید؟ .
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      16:59 ! دیگه حقیقت رو وارنه نکن نه!
  • US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    8 4
    حفظ پوشش مناسب علاوه بر ایجاد امنیت برای خود بانوان و توجه به شخصیت انسانی اونا بدون شک باعث آرامش روانی جامعه و جلوگیری از بروز جرایم ناشی از اون میشه
  • سینا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    اینطوری فایده نداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس