فراخوان نماینده جریان صدر برای تحصن و انحلال پارلمان عراق

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد اقدامات قانونی درباره تمامی کسانی که قانون را نقض و نهادهای عمومی را به تعطیلی می‌کشانند، اتخاذ خواهد شد.

به گزارش مشرق، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت این شورا و تمامی دادگاه‌های این کشور از چهارشنبه ازسر گرفته می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به عقب‌نشینی تظاهرات‌کنندگان و رفع محاصره ساختمان شورای عالی قضایی و دادگاه عالی فدرال، فعالیت تمامی دادگاه‌ها از چهارشنبه ازسرگرفته خواهد شد».

 در بیانیه مذکور آمده است که شورای عالی قضایی به همین مناسبت از تمامی نهادها، شخصیت‌های محلی و بین‌المللی حامی دستگاه قضایی و اصل حاکمیت قانون و احترام به قانون قدردانی و تأکید می‌کند که اقدامات قانونی درباره تمامی کسانی که قانون را نقض و نهادهای عمومی را به تعطیلی می‌کشانند، اتخاذ خواهد شد.

روز سه‌شنبه رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بعد از حمله به پارلمان، آشوبگران حامی جریان صدر، پیش از ظهر به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند و خواستار دستور این نهاد قضایی برای انحلال پارلمان شدند.

این در حالی است که هفته گذشته شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای به درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور پاسخ داد و تصریح کرد که صلاحیت و قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    چشم فتنه در عراق باید کور شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس