عراق و ایران صورتجلسه هماهنگی فنی اربعین را امضا کردند

عراق و ایران امروز سه‌شنبه صورتجلسه نشست هماهنگی فنی برای برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی را امضا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از موازین نیوز، سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق در این باره اعلام کرد که این صورتجلسه با حضور شرکت‌های مخابراتی فعال در دو کشور و مقامات فنی و امنیتی ذیربط به امضای دو طرف رسید.

طبق این گزارش، صورتجلسه امضا شده شامل چند محور اصلی برای ارتقای فناوری‌های ارتباطی با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران در عراق است.

 نمایندگان عراق و ایران همچنین بر اجرای توافقات صورت گرفته در این نشست مطابق با استانداردهای فنی مصوب بین‌المللی با پیگیری کیفیت خدمات تلفن همراه، طیف فرکانس، رومینگ بین‌المللی و خدمات انتقال داده تاکید کردند.

سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق دوشنبه نیز اعلام کرده بود که نشست هماهنگی بین عراق و ایران به منظور بررسی جزئیات همکاری های رسانه ای در جریان مراسم اربعین در مقر سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق در بغداد برگزار شد.

این سازمان گزارش داد که در این نشست که با حضور  کارکنان متخصص سازمان رسانه و ارتباطات عراق و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایران با حضور نمایندگان شرکت های مخابراتی دو کشور برگزار شد، بر سر تمامی مسائل مربوط به امور فنی و ارتقای سطح آمادگی به شکل استثنایی متناسب با ورود میلیونی گروهها به کربلا و سایر استان ها در جریان سفر اربعین توافق شد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست ایجاد سازوکارهایی برای اطمینان از ورود تجهیزات فنی متعلق به موسسات رسانه‌ای و خبرنگاران ایرانی و همچنین تنظیم جوانب خاص رومینگ بین‌المللی در بخش مخابرات و نظارت بر کیفیت خدمات توسط تیم های سازمان ذی‌ربط بررسی شد.

همچنین بر اهمیت گشودن چشم‌انداز همکاری‌های آینده بین دو طرف در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به شکلی که در همه کشورهای جهان در حال وقوع است به منظور تبادل تجربیات بین دو کشور و  نیز بر اهمیت اجرای برنامه های آموزشی پیشرفته برای کارکنان مربوطه در روزهای آینده تاکید شد.

سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق در بیانیه خود اضافه کرد که این سازمان تلاش های خود را برای نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های تلفن همراه به شهروندان و تسهیل امور مربوط به ماموریت رسانه های داخلی و اعطای روادید به خبرنگاران خارجی که می خواهند مراسم اربعین با حضور میلیون ها نفر را پوشش دهند، بسیج  کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس