حمایت وزارت امور خارجه از شرکت‌های دانش بنیان/ معرفی 350 شرکت در سایت برای صادرات

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان در سایت وزارت امور خارجه، گفت: تاکنون ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای صادرات ارزیابی و در سایت معرفی شدند که این تعداد به ۶۵۰ شرکت خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای بازدید از توانمندی‌های شهرک با اشاره به اقدامات وزارت خارجه ایران در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: جلسات هفتگی با معاونان وزارت‌خانه‌ها حول محور نیازهای فناورانه به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان در سایت وزارت امور خارجه بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای صادرات ارزیابی و در سایت معرفی شدند که این تعداد به ۶۵۰ شرکت خواهد رسید.

صفری افزود: در مسیر حمایت محصولات فناورانه جمهوری اسلامی و نیز سفرای ایران برای بازاریابی تشویق می‌شوند و راه‌اندازی مراکز نوآوری در سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت وزارت امور خارجه از شرکت‌های دانش بنیان/ معرفی 350 شرکت در سایت برای صادرات

استراتژی شهرک بر پایه نیازهای اساسی کشور

معاون دیپلماسی اقتصادی وزایر امور خارجه با اشاره به سهم ۵۴ میلیونی صادرات شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد: این رقم به دلیل اینکه افزوده صفر تا ۴ دارد، خوشایند است و باید شرکت‌هایی که در این زمینه دخیل هستند را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی و ارزآوری برای وزارت امور خارجه اهمیت دارد و به همین منظور صدور خدمات مهندسی و انتقال تکنولوژی به سایر کشورها دنبال می‌شود.

صفری از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواست که استراتژی خود را بر پایه نیازهای اساسی کشور قرار دهد و پروژه‌هایی را برای تأمین مواد اولیه به ویژه حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات چاه‌های نفت و تعمیرات هواپیما تعریف کند تا از این طریق وابستگی کشور کاهش پیدا کند.

زنده بودن شهرک با حمایت بخش خصوصی

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه بیان کرد: با وجودی که شهرک یک نهاد دولتی است و همتایی ندارد اما همه اعضا آن به دنبال ارائه خدمات به بخش خصوصی هستند.

وی بیان کرد: حمایت و رشد شرکت‌ها در زیست بوم شهرک انجام می‌شود و اما کار اصلی و پیدا کردن بازار فروش به عهده شرکت‌ها است.

مصلحی اضافه کرد: با وجود میزان بالای سهم صادرات محصولات پاک شهرک اما در مقایسه با پارک علم و فناوری ترکیه این رقم پایینی است و برای تقویت آن باید بازارسازی کرد.

حمایت وزارت امور خارجه از شرکت‌های دانش بنیان/ معرفی 350 شرکت در سایت برای صادرات

با مهاجرت نخبگان و شرکت‌ها روبه رو هستیم

سید مهدی حجازی، معاون توسعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این نشست با اشاره به مجوز راه‌اندازی ۱۰ پارک تخصصی در شهرک گفت: شهرک در پایه‌گذاری پارک‌های علم و فناوری پیشتاز بوده و تاکنون ۴ پارک تخصصی را عملیاتی کرده و پنجمین پارک نیز در دستور کار است.

وی مهاجرت شرکت‌ها را از چالش‌های کنونی عنوان کرد و افزود: به دلیل بی‌مهری دستگاه‌های دولتی با مهاجرت نخبگان و شرکت‌ها روبه رو هستیم و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس