کد خبر 1411
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷

به کسب و کار کسبه محل ضرر مي‌خورد، رفت و آمد افراد محله مختل مي‌شود، در باند ديگر بزرگراه گره کور ترافيکي درست مي‌شود، اين‌ها دليل نمي‌شود ما چشم‌هايمان را به روي تمام مشکلات بسته‌ايم فقط بي آر تي مي‌سازيم چون مي‌خواهيم موفق باشيم...

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيد مجتبي شفيعي گفت: درباره احداث خطوط بي آر تي در بزرگراه چمران، سوالات و ابهامات بسياري براي ما نيز وجود دارد که از شهرداري خواسته‌ايم کتبا پاسخ بگويد اما تا کنون اين اتفاق نيفتاده است و همچنان طفره مي‌روند.بي آر تي در اکثر کشورهاي دنيا يک تجربه موفق به حساب مي‌آيد، اين گفته را در طول دو سه سال اخير بارها از زيان مسئولان شهري شنيده‌ايد، اين جمله پشتوانه تمام تغيير و تحولات شهر تهران در طي اين مدت است.
بي آرتي موفق است پس همه جا و در هر نقطه‌اي از شهر خواه يک خيابان کم عرض باشد خواه يک بزرگراه پر تردد، مي‌توان خطوطش را بنا نهاد.
نگاهي به پيشينه اجراي پروژه اتوبوس‌هاي تندرو بي.آر.تي در شهر تهران بيانگر اين است که هرچند اين خطوط با هدف بهبود وضعيت حمل و نقل عمومي راه‌اندازي مي‌شوند، اما شتاب‌زدگي مسوولان شهرداري تهران در اجراي اين پروژه و نسنجيدن تمام جوانب امر از جمله اين‌ که آيا خط بي.آر.تي در مسير مورد نظر کارايي دارد يا خير، گاه نه تنها موجب بهبود وضعيت ترافيک نمي‌شود بلکه خود به عاملي براي تشديد ترافيک در محدوده مورد نظر تبديل مي‌شود.
يکي از رانندگان هميشگي بزرگراه چمران مي‌گويد: «ايجاد خط اتوبوسراني تندرو کار خوبي است اما بايد ظرفيت مسير هم سنجيده شود. بزرگراه چمران بدون خط «بي آر تي» هميشه داراي ترافيک کشنده است و تردد در آن به سختي ممکن است، چرا نظر مردم در تصميمات شهرداري دخالت داده نمي‌شود؟»
سيد مجتبي شفيعي دبير شوراي عالي ترافيک در گفت‌وگو با شبکه ايران مي‌گويد: احداث خطوط سريع السير بي آرتي براي بزرگراه چمران به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيده است همان طور که کليات احداث ديگر محورهاي بي آر تي نيز در طرح جامع ترافيک به تصويب رسيده است.
او تاکيد مي‌کند: تمام اين موارد در قالب طرح جامع ترافيک تهران به تصويب رسيده است اما اين که جزييات اجرا چگونه باشد و بي آرتي دقيقا از چه مسيرهايي عبور کند به تصويب ما نرسيده است.
شفيعي ادامه مي‌دهد: در اين باره سوالات و ابهامات بسياري براي ما نيز وجود دارد که از شهرداري خواسته‌ايم کتبا پاسخ بگويد اما تا کنون اين اتفاق نيفتاده است.
وي با بيان اين مطلب که ما از توسعه حمل و نقل عمومي استقبال مي‌کنيم مي‌افزايد: در خواست ما از شهرداري اين است که توسعه حمل و نقل عمومي با کمترين تبعات و مشکلات براي شهروندان تهراني پيگيري شود.
دبيرشوراي عالي ترافيک همچنين در اين باره به فارس مي‌گويد: معمولاً خطوط بي‌.آر.تي در مسيرهاي ساخته مي‌شود که تقاضاي سفر از يک حد مشخص بالاتر باشد؛ در مسير بزرگراه‌ها که اطراف آن کاربري سفر‌زا وجود ندارد قدري بعيد است، بتوانيم تقاضاي بالاي سفر داشته باشيم.
به گفته شفيعي، در بزرگراه چمران جذب سفر کم است و در محدوده‌هايي فقط فضاي سبز داريم بعيد است نياز به احداث خطوط بي‌.آر.تي داشته باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس