تلاش ترامپ برای ممانعت از افشای اسناد محرمانه توسط اف بی آی

رییس جمهور سابق آمریکا در تلاش است مانع افشای اطلاعات از اسناد محرمانه یافت شده از خانه اش توسط اف بی آی شود.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از یک دادگاه فدرال خواست تا به طور موقت اف بی آی را از بررسی موارد محرمانه‌ای که در روزهای گذشته از خانه اش در فلوریدا کشف و ضبط شده اند منع کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست ترامپ که در دادگاه فدرال در وست پالم بیچ فلوریدا ارائه شد از وزارت دادگستری خواسته تا رسید اموال دقیقی را که ماموران و بازرسان اف بی‌ای از خانه رییس جمهور سابق آمریکا جمع آوری کرده اند ارائه دهد.

در درخواست ترامپ که به صورت مکتوب به دادگاه فدرال ارائه شده آمده است: نمی‌توان اجازه داد که سیاست بر اجرای عدالت تاثیرگذار باشد. نیروی اجرای قانون سپری است که از آمریکایی‌ها محافظت می‌کند. نمی‌توان آن را به عنوان سلاحی برای اهداف سیاسی خود به کار برد.

پس از ثبت این درخواست ترامپ وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دادستان‌ها پاسخ خود را در روزهای آینده در دادگاه ثبت خواهند کرد. آنتونی کولی، سخنگوی وزارت دادگستری در این باره گفت: حکم بازرسی ۸ آگوست در مار-آ-لاگو توسط یک دادگاه فدرال پس از جمع آوری دلایل کافی برای این امر مورد تایید قرار گرفت.

گفته می‌شود مقامات قضایی آمریکا در حال بررسی جوانب مختلف انتشار یک نسخه ویرایش شده از مجوز ورود بازرسان اف بی آی به خانه شخصی ترامپ هستند.

وزارت دادگستری، اما هفته گذشته با انتشار این سند مخالفت کرد چراکه معتقد است این کار می‌تواند نقشه راه تحقیقات را فاش کند احتمالاً همکاری شاهدان را در ادامه تحقیقات کاهش دهد.

گفته می‌شود وزارت دادگستری آمریکا تا ظهر پنجشنبه فرصت دارد تا نسخه‌ای ویرایش شده از مجوز ورود بازرسان اف بی آی به خانه شخصی ترامپ را منتشر کند درغیر این صورت شکایت دونالد ترامپ از مراجع قضایی به جریان خواهد افتاد.

نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی مفصل به نقل از افراد متعدد و آگاه خبر داد که ماموران اف بی آی در بازرسی اخیر خود از خانه ترامپ در مار-آ-لاگو بیش از ۳۰۰ سند محرمانه را ثبت و ضبط کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس