خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

تصویر یک نمونه خاص از یک گیاه قارچی انگلی در حال رشد کردن و بیرون آمدن از بدن یک حشره قربانی، دانشمندان را شگفت‌زده کرد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری «ستادی فایندز» (studyfinds.org)، کشف یک گیاه قارچی کنترل کننده ذهن موسوم به «زامبی» شاید خیلی موجب خوشحالی نباشد اما یک عکس از این گیاه در حال کشتن حشره قربانی خود، شور و هیجان جامعه علمی را به دنبال داشته است. این عکس خیره‌کننده در رقابت عکاسی در مسابقات نشریه «بی ام سی اکولوژی» در سال جاری با کنار زدن تصاویر دیگری از طبیعت برنده شد.

«روبرتو گارسیا – روا» از دانشگاه والنسیا این تصویر فوق‌العاده را از یک گیاه قارچی انگلی در حال بیرون آمدن از بدن یک حشره، ثبت کرده است.

محققان می‌گویند این گیاه قارچی خاص در واقع جسم و ذهن حشره قربانی خود را تسخیر می‌کند. این گیاه حشره قربانی خود را مجبور می‌کند به مکان‌هایی برود که برای رشد گیاه بهتر است و بعدا از بدن حشره خارج می‌شود و به دنبال قربانی بعدی می‌رود.

خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

گارسیا-روا گفت: این تصویر نشان دهنده نبردی است که با هزاران سال تکامل شکل گرفته است. تخم (بذر) این گیاه موسوم به «زامبی» وارد استخوان‌بندی خارجی و ذهن حشره شده و آن را وادار به نقل مکان به جایی می‌کند که برای رشد گیاه مناسب‌تر است. این عکس شبیه چیزی است که از داستان علمی-تخیلی بیرون آمده باشد که بطور همزمان مرگ و زندگی را نشان می‌دهند: مرگ حشره به زندگی گیاه قارچی حیات می‌دهند.

داوران این رقابت علاوه بر این تصویر برنده نهایی همچنین تصاویر درگیری را در چهار طبقه‌بندی دیگر شامل روابط در طبیعت، تنوع زیستی در معرض تهدید،‌ حیات از نمای نزدیک و تحقیقات در مرحله عمل، انتخاب کردند. در رقابت «روابط در طبیعت» عکس مربوط به رابطه گیاه- میوه‌خوار ارائه شده توسط «آلوین هاردنبول» برنده شد. این عکس رابطه قوی بین گیاهان و حیوانات میوه‌خوار را نشان می‌دهد.

خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

در بخش «تنوع زیستی در معرض تهدید»، «سامانتا کرلینگ» از دانشگاه واشنگتن با عکسی از فیل‌های آفریقایی که در زمان خشکسالی در آفریقای جنوبی از گرمای خورشید زیر یک درخت پناه گرفته‌اند، برنده شد.

خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

از رقابت بخش «حیات از نمای نزدیک» عکسی از «براندون آندره گوئل» از دانشگاه بوستون برنده شد که رشد جنین قورباغه‌های درختی درون تخم‌های خود را در کشور کاستاریکا نشان می‌دهد.

خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

در رقابت بخش «تحقیقات در مرحله عمل» نیز عکسی از «جفرسون ریبرو» از دانشگاه کورنل برنده شد که دو پژوهشگر از دانشگاه ریودوژانیور برزیل را نشان می‌دهد.

خروج گیاه انگلی از بدن یک حشره قربانی جامعه علمی را شگفت‌زده کرد

این دو پژوهشگر در دوره همه‌گیری کرونا در این خصوص تحقیق کرده‌اند که آیا درخت‌های منفرد به کاهش تاثیر فعالیت‌های انسانی بر جمعیت قورباغه‌ها تاثیر دارد یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    چه می کنند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 1
    واقعیت آفرینش الهی
  • مهدی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بالاخره گیاه بود یا قارچ ؟
  • آشنا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    این قاعده در جامعه شناسی سیاسی هم کارکرد دارد،مثل شیطان که عقاید فاسدش را توسط یهود در میان جوامع نشر داد که این عقاید فاسد برای اشاعه در دنیا نیاز به مرکبی همچون استعمارگران اروپایی(انگلیس خبیث،هلند،فرانسه و...) داشت،اینجاست که عناصر غربپرست واردعرصه شده و همه تپه ها را فتح میکنند،غافل از اینکه ...
  • محمود IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    فقط اون دو پژوهشگر! ((:
  • سید جواد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    عجیب است که هر چه شگفتی های بیشتری از آفرینش خداوند را می بینند باز هم دست از خرافه تکامل داروینی نمی کشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس