ادعای تل‌آویو: برنامه پهپادی ایران خطرناکترین تهدید برای اسرائیل است

یک مؤسسه امنیتی صهیونیستی در گزارشی ضمن اذعان به قدرت ایران در حوزه ساخت پهپاد نوشت، در حال حاضر برنامه پهپادی ایران خطرناک‌ترین تهدید برای این رژیم است.

به گزارش مشرق، اندیشکده «مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی» طی گزارشی مدعی شد که پس از به‌کارگیری پهپادها توسط حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت علیه اسرائیل و متحدان آن در منطقه، هواپیماهای بدون سرنشین از پدیده‌ای حاشیه‌‎ای به تهدیدی فزاینده برای تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

این مؤسسه امنیتی با اشاره به ماجرای پهپادهای ارسالی توسط حزب‌الله به میدان نفتی-گازی «کاریش» در جولای، ادعا کرد که رژیم صهیونیستی توانسته با پهپادهای مذکور مقابله کند ولی «زود است که از این اتفاق نتیجه‌ بگیرند که اسرائیل توانایی مقابله با این تهدید فزاینده یعنی قدرت پهپادی کشورهای و سازمان‌های دشمن را دارد».

در ادامه این گزارش آمده است: «این اولین بار نیست که از پهپادها علیه اسرائیل استفاده می‌شود. حزب‌الله در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ نیز پهپادهایی فرستاد. حزب‌الله مانند دیگر گروه‌ها در خاورمیانه دریافته که پهپادها، هرچقدر هم که کوچک و غیر مرگبار باشند، ابزاری مفید برای انجام عملیات متنوع هستند. در سال ۲۰۱۲ یک پهپاد شناسایی برای جمع‌آوری اطلاعات از تأسیسات امنیتی به جنوب فلسطین اشغالی وارد شد. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ حزب‌الله پروازهای پهپادی این چنینی را به صورت دائمی در مرزهای فلسطین اشغالی انجام داد که میانگین آن ۷۵ مورد در سال است. در سال گذشته (۲۰۲۱) یک پهپاد وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و بدون آنکه کسی با آن مقابله کند پس از نیم ساعت به لبنان بازگشت».

این اندیشکده معتقد است که استفاده روزافزون حزب‌الله از پهپادها دلیلی بر تمرکز بر این ابزار در نبرد فراگیر با رژیم صهیونیستی است. علی‌رغم آنکه در زمان‌های معمولی از پهپادها برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود اما مأموریت‌های هجومی هدف اصلی طرح پهپادها در کنار تقویت و دقت زرادخانه موشکی و راکتی است.

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سپس ادعا کرد: «برنامه پهپادی ایران خطرناکترین تهدید برای اسرائیل است زیرا ایران جرأت زیادی برای حمله به تمام اهداف در خاورمیانه پیدا کرده است. به موازات آن، ایران به بازوهای خود در مناطق مختلف کمک کرده و تجارب خود برای توسعه زرادخانه پهپادی را به آن منتقل می‌کند».

در پایان این گزارش با اشاره به جدی بودن تهدید روزافزون هوایی علیه رژیم صهیونیستی، آمده است: «موشک‌ها و راکت‌ها نیز به این تهدید اضافه می‌شوند که هنوز هم گسترده و مهم هستند. همچنین باید تهدیدهای دارای اهمیت کمتر مانند بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا در نوار غزه را به آن افزود. این وضعیت مستلزم آن است که اسرائیل قابلیت‌های دفاعی پیشرفته‌ای را در برابر انواع حملات احتمالی بویژه در شرایط جنگ گسترده و مداوم اتخاذ کند».

شبکه «المیادین» چندی پیش در گزارشی به معرفی مهم‌ترین پهپادها در سطح جهان پرداخت که در میان آن‌ها نام تعدادی از پهپادهای ایرانی به چشم می‌خورد.

همچنین،یک وبگاه تحلیلی آمریکایی به تازگی در تحلیلی  پیرامون تاسیس کارخانه ساخت پهپاد ایران در تاجیکستان کشور همسایه ایران نوشت، ایران در پی تقویت روابط با تاجیکستان کشور فارسی زبان همسایه خود است و پهپادها نقش بزرگی در راهبرد نظامی ایران دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 1
    پهپاد هیچ خطری ندارد این پول است که مهم است بعد ورزش وبعد تغذیه
  • ... IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    10 0
    پهپاد ها نیست که خطرناک تفکر شیعی وامام زمانی ماست که اینا را ترسونده اراده ملت ایران دربرابر زور سر خم نکرده که خطرناکه برا این صهیون ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس