کد خبر 1410668
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 رمزگشایی امنیتی از زنانه‌تر شدن موساد

 از روی کار آمدن سردار کاظمی تا خانم «الف» و «ک» در موساد

 این روزها رسانه‌های صهیونیستی در یک فرمان نادر ماموریت یافته‌اند خبر انتصاب زنان در پست‌های ارشد مدیریتی موساد که در طول فعالیت این نهاد بی‌سابقه بوده را رسانه‌ای کنند. بر اساس این گزارش‌ها در حال حاضر در مجموع چهار زن در پست‌های مهم سازمان موساد در حال فعالیت هستند. به غیر از ریاست اداره اطلاعات موساد و بخش ایران این سازمان، دو زن دیگر نیز در سمت‌های معاون رئیس اداره اطلاعات و معاون رئیس اداره نیروی انسانی موساد کار می‌کنند.

 این سطح از مجوز اطلاع‌رسانی برای اولین در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاده و به خوبی نشان می‌دهد که موساد از این تغییرات اهداف تبلیغاتی دنبال کرده و با انتخاب زنان به به نوعی به دنبال ترمیم وجه و ایجاد فرصت تبلیغاتی بوده است. صهیونیست‌ها در کنار این امر تبلیغاتی این موضوع را هم طرح کرده‌اند که این انتصابات با هدف تشویق جذب زنان بیشتر برای همکاری با موساد به شمار می‌آید. موساد سالهاست در کنار ارتقا استفاده از فناوری‌های نوین همچنان از زنان و ابزار زنانگی آنها در دستیابی اهداف اطلاعاتی و عملیاتی به صورت گسترده استفاده می‌کند.

 بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی سه زن از چهار زن منصوب شده در مسئولیت‌های مهم اطلاعاتی موساد، یک سابقه مشترک دارند و آن فعالیت در حوزه های مرتبط با ایران است. به معنای دیگر این انتصاب‌ها نشان می‌دهد که موساد به دنبال ترمیم ضعف‌های خود در جنگ اطلاعاتی با ایران است و بیش از هر زمان دیگری اولویت خود را مقابله با ایران انتخاب کرده است. موضوعی که نشان می‌دهد که در اسرائیل هم سیاسیون و هم گردانندگان موساد از عملکرد افسران اطلاعاتی خود در برابر ایران ناراضی هستند و کار به جابجایی در تخصصی‌ترین حوزه‌های مدیریتی اطلاعاتی نیز کشیده شده است.

 مسئول جدید میز ایران با نام اختصاری خانم «ک» و مسئول جدید بخش جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات موساد با نام اختصاری خانم «الف» از نزدیکان نفتالی بنت محسوب می‌شوند که در مواجه با ایران تلاش کرده معادلات جدید امنیتی ایجاد کند. او پس از شکست راهبرد «مرگ با هزاران جراحت» که طراحش خود او بود، چند هفته قبل از راهبرد «هدف قراردادن سر هشت‌پا» اسرائیل دربرابر ایران را رونمایی کرد. انتصاب و ارتقا زنان اطلاعاتی نزدیک به نفتالی بنت به معنای حرکت بیشتر موساد ذیل راهبرد گفته شده است.

 جامعه اطلاعاتی اسرائیل چند هفته قبل شاهد یک تغییر بزرگ در حوزه فرماندهان اطلاعاتی در ایران بودند. به همین دلیل انتصاب سردار کاظمی به عنوان یک چهره شناخته شده در حوزه ضداطلاعاتی به سرعت مورد توجه جامعه تحلیلی اسرائیل قرار گرفت. مهمترین برداشت از تغییر فرماندهی در سازمان اطلاعات سپاه تهاجمی‌تر شدن این نهاد امنیتی در برابر اسرائیل و بالاتر رفت سطح حفاظت اطلاعات و گسترش عملیات‌های ضداطلاعاتی در جامعه امنیتی ایران بود. بدیهی است که این تغییر مهم، می‌توانست زمینه‌ساز ایجاد تغییرات اجباری در جامعه اطلاعاتی اسرائیل نیز بشود. تخصص و سابقه زنان منصوب شده، نشان می‌دهد این انتصابات به نوعی به روزسانی در برابر تغییرات امنیتی در ایران نیز بوده است. آنچه مسلم است مدیریت امنیتی اسرائیل در شطرنج اطلاعاتی در برابر ایران، پیشکسوت‌های جمع آوری خبر و عملیات خود را در برابر یکی ضداطلاعاتی ترین چهره‌های امنیتی ایران یعنی سردار کاظمی و دیگر نهادهای امنیتی ایران قرار داده است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    16 0
    کید شیطان ضعیف است
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      ک مثل کولایی !!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      1 0
      ک مثل کولایی !!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    8 0
    پرستو پروری صهیون نجس!!!
  • US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    11 0
    مواظب پرستوهای موساد باشید بیشتر میشن.
  • UA ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ش. AE ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    این تغییرات در سازمان موساد نشون میده این سازمان در لاک دفاعی فرو رفته اما هر چی که هست نباید دشمن رو رها کرد
  • هنلی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    زن لطیف و موجب گمراهی و نرمش مردان در تن دادن به کاری مشخص و به حرف در آمدن است
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    احتمالا روی زنان در ایران حساب ویژه ای باز کرده اند. مثل بی بندوباری. بد حجابی. متلاشی سازی خانواده. ترویج بی فرزندی و... شاید هم مردی برای مقابله با ایران پیدا نکرده اند و کفگیر شون ته دیگ خورده... در هر حال همچون شطرنج باز باید حرکات این رفتارها را بررسی کرده و حرکت درست را انجام و کیش و ماتشان کرد ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس