کد خبر 1410427
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
جلسه پنج‌جانبه سران اردن، امارات، قطر و عراق در مصر

یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر خبر داد که سران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر در شهر العلمین مصر، نشست برگزار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر بعد از ظهر امروز یکشنبه خبر داد که این کشور فردا دوشنبه میزبان نشست چند کشور عربی خواهد بود.

این منبع که خواست فامش فاش نشود، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این نشست در شهر «العلمین» برگزار خواهد شد و سران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر در آن حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت که این نشست، در سطح بلندپایه برگزار خواهد شد و طرف‌های حاضر در آن، مسائل مربوط به اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت در منطقه را بررسی خواهند کرد.

این در حالی است که لحظاتی پیش، محمد بن زاید رئیس امارات عربی متحده وارد فرودگاه شهر العلمین شد و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از وی استقبال کرد.

ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای، خبر داد که طرفین درباره مسائل بین‌الملل، امنیت منطقه و اوضاع کنونی کشورهای عربی، بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه امده است که بن زاید و السیسی همچنین همکاری دوجانبه و فرصتهای گسترش همکاری راهبردی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و توسعه را بررسی کردند.

این در حالی است که پیش از این، در اواخر خرداد ماه گذشته، رئیس جمهور مصر، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «عبدالله دوم» پادشاه اردن امروز یکشنبه در شرم الشیخ گردهم آمدند.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی ضمن استقبال از شاهان اردن و بحرین، روابط تاریخی و مستحکم بین سه کشور در سطح رسمی و مردمی را ستود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین بر علاقه‌مندی این کشور به تقویت همکاری سازنده بین مصر، بحرین و اردن به منظور تحقق منافع مشترک ملت‌های این کشورها و تقویت تلاش‌های مشترک عربی به ویژه در سایه چالش‌های بزرگ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بچّه زرنگا اسرائیل رو کجای ماجرا می تونید ببینید?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس