وزیر دفاع روسیه اروپایی‌ها را به رفتار مشابه «نازی‌ها» متهم کرد

وزیر دفاع روسیه گفت، اقدام جدید کشورهای اتحادیه اروپا علیه شهروندان روس، جلوه روشن دیگری از سیاست‌های نازی‌ها است.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه خودداری برخی کشورهای اروپایی از صدور روادید برای شهروندان روس را به رفتارهای «نازی‌ها» تشبیه کرد.

شویگو در مراسم اولین کنگره بین‌المللی ضد فاشیسم روسیه گفت: «امروز شاهد جلوه روشن دیگری از سیاست‌های نازی‌ها هستیم، هنگامی که تفکرات روس هراسانه ممانعت از ورود تمام شهروندان روس به کشورهای اتحادیه اروپا، به شکلی فعالانه در ویترین‌های بلند اروپایی تبلیغ می‌شوند».

این وزیر روس افزود، اصول بنیادین نظم جهانی و ارزیابی‌های حقوقی و سیاسی دادگاه نورنبرگ (برگزار شده بعد از جنگ جهانی دوم و شکست نازی‌های آلمان) به طور فزاینده‌ای نادیده گرفته می‌شوند از سوی برخی کشورها به‌ویژه در حوزه دریای بالتیک طور دیگری تفسیر می‌شوند.

وزیر دفاع روسیه گفت، بسیاری از ساکنین اوکراین سیاست مقامات کی‌یف در قبال استقرار مجدد نازیسم در این کشور را نمی‌پذیرند که در مرام‌نامه خود همه چیز را علیه روسیه می‌بینند.

شویگو افزود: «از جمله ساکنین منطقه دونباس که رژیم حاکم را در امیال نازی آن‌ها همراهی نکردند و عملیات تنبیهی بی‌رحمانه‌ای علیه آن‌ها به راه افتاد».

این مقام روس در توصیف بی‌رحمی رژیم اوکراین گفت، حمله هوایی علیه یک بازداشتگاه نیروهای اوکراینی در جمهوری خودمختار دونتسک تلاشی برای سرپوش گذاشتن به جنایات اوکراینی‌ها بود.

روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارد زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 0
    احسنت به جناب شوی و، دقيقأ همینطوره!!!
  • خسرو IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    غرب با شبیه سازی و پردازش میلیونها سناریو در طول سالها و فاکتورگیری محصولات میانی و حاشیه ای و ناپایدار ، عاقبت از محصول نهایی بذری استخراج کرد که با تحریک روسیه به جنگ با اوکراین همون بذر رو تو زمین روسیه پاشید و حالا هر روز به اون ثمره و میوه پایان کار که حذف روسیه است داره نزدیکتر میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس