دادگاه رسیدگی به فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه به تعویق افتاد

منابع صهیونیستی گزارش دادند که مسکو مصالحه درباره فعالیتهای آژانس یهود در این کشور را رد کرده اما جلسه دادگاه را یک ماه به تاخیر انداخته است.

به گزارش مشرق، در حالیکه قرار بود اولین جلسه دادگاه رسیدگی به فعالیتهای آژانس یهود در مسکو در روز جمعه برگزار شود، منابع اسرائیلی از تعویق این دادگاه خبر دادند.

پیش از این روزنامه تایمز اسرائیل از آخرین تلاشها و تقلاهای مقامات ارشد این رژیم برای رایزنی با روسیه به منظشور جلوگیری از بسته شدن آژانس یهود در روسیه قبل از آغاز جلسات دادگاه خبر داده بود.

منابع اسرائیلی میگویند، وزارت دادگستری روسیه و قاضی پرونده با درخواست این آژانس برای مصالحه مخالفت کرده اما با تعویق یک ماه دادگاه موافقت کرده اند. طبق این گزارشها، اولین جلسه رسیدگی به این پرونده ۱۹ سپتامبر(۲۸ شهریور) برگزار خواهد شد.

منابع روس هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده و علت تعویق دادگاه هنوز مشخص نیست.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی اواسط مرداد ماه با ولادیمیر پویتن رئیس جمهور روسیه درباره بحران میان مسکو و تل آویو از جمله تعطیلی آژانس یهود رایزنی کرده بود.  

چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. در پی اعلام این امر، یک هیأت صهیونیستی پنجم مرداد ماه جاری (۲۷ ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد که منابع عبری گزارش دادند این سفر نتیجه مثبتی در برنداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس