کد خبر 1409621
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین امسال/گندم و موبایل در صدر جدول

بررسی وضعیت ۱۰ قلم کالای وارداتی به کشور در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که گندم معمولی و گوشی تلفن همراه در صدر جدول واردات به کشور قرار دارند.

به گزارش مشرق، ارزش کالاهای وارداتی در فروردین ماه امسال به کشور ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار بوده است. همچنین ارزش واردات در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون دلار بوده است.  

گندم و موبایل در صدر جدول کالاهای وارداتی
واردات کالا طی یک ماهه ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

* رشد ۲ درصدی کالاهای واسطه‌ای به کشور

بررسی وضعیت واردات کالاهای واسطه‌ای، مصرفی و سرمایه‌ای نشان می‌دهد که ارزش واردات کالاهای واسطه‌ای به کشور در فروردین ماه امسال یک میلیارد و ۹۵۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات این نوع کالا در مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار بوده واردات کالاهای واسطه ای رشد ۲ درصدی داشته است.  

کالاهای مصرفی نیز در فروردین امسال به ارزش ۴۳۸ میلیون دلار وارد شده است که واردات کالاهای مصرفی در فرودین امسال به ارزش ۴۳۸ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ۴۸۱ میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته واردات این نوع کالاها ۹ درصد کاهش داشته است.  

ارزش واردات کالاهای سرمایه ای در فرودین ماه امسال ۴۲۵ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ۴۰۵ میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته واردات این کالاها ۵ درصد رشد داشته است.  

گندم و موبایل در صدر جدول کالاهای وارداتی
واردات طی یک ماهه ۱۴۰۱ به تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه ای و سرمایه ای و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

* ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی به کشور

اقلام عمده وارداتی به کشور در یک ماهه ابتدای امسال شامل گندم معمولی، گوشی تلفن همراه، برنج، ذرت دامی، دانه سویا تراریخته، تراکتورهای جاده ای برای نیمه تریلرها، کنجاله سویا، اکسید آلومینیوم غیر از کورندوم مصنوعی، روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب، مولد گازی تولید همزمان برق و گرما دارای موتور پیستونی جرقه ای - احتراقی بوده است.  

ارزش واردات گندم معمولی در نخستین ماه امسال ۳۰۶ میلیون دلار و ارزش واردات گوشی تلفن همراه ۱۲۷ میلیون دلار بوده است.  

ارزش واردات ذرت دامی ۱۲۳ میلیون دلار و دانه سویا تراریخته ۱۰۲ میلیون دلار، کنجاله سویا ۵۲ میلیون دلار و روغن آفتابگردان و روغن تراریخته ۱۰۲ میلیون دلار، کنجاله سویا ۵۲ میلیون دلار، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ نیز ۳۴ میلیون دلار بوده است.  

گندم و موبایل در صدر جدول کالاهای وارداتی
اقلام عمده وارداتی طی یک ماهه ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

مهمترین مبادی واردات نیز کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند، آلمان و فدراسیون روسیه بوده است که ارزش واردات ما از امارات متحده عربی در فروردین ماه امسال ۷۷۸ میلیون دلار و از چین ۶۷۶ میلیون دلار بوده است، ارزش واردات ما از ترکیه ۲۷۲ میلیون دلار، هند ۱۴۲ میلیون دلار و آلمان ۱۲۹ میلیون دلار بوده است.  

گندم و موبایل در صدر جدول کالاهای وارداتی
مهمترین مبادی واردات طی یک ماهه ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

 براساس گزارش گمرک ایران، ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون در چهار ماه ابتدایی سال وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.  

امارات با فروش ۳ میلیون و ۶۰۰هزار تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۸۷۵میلیون دلار، چین با یک میلیون و ۱۸۶هزار تن به ارزش ۴میلیارد و ۴۲۲میلیون دلار، ترکیه با ۹۸۳هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۷۸۷میلیون دلار، هند با ۵۲۸هزار تن به ارزش ۸۵۹میلیون دلار و روسیه با ۹۳۰هزار تن کالا به ارزش ۵۹۹میلیون دلار، پنج کشور اول فروش کالا به ایران در این  مدت چهار ماهه بودند.  

بر اساس این  گزارش، گندم معمولی، برنج سفید، گوشی تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا، روغن آفتابگردان، شکرخام، کنجاله سویا، تراکتورهای جاده ای و کک های زغال سنگ ۱۰قلم اول کالاهای وارده به کشور در چهار ماه اخیر بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    بررسی کنید چه کالاهایی بصورت قاچاق به کشور وارد میشود و نیاز کشور هم هست و میتوان با تدبیر بهتری هم جنس ارزان تر وارد شود و بجای ارز کالاها تهاتر کنید. یک نمونه را من میگویم...میزان تولید گردو در کشور متناسب مصرف نیست و بازار مجبور به خرید و قاچاق ان است. خوب بیایید با کشورهایی که گردو دارند مذاکره کنیم و سیب یا...بدهیم گردو بگیریم. نمونه این کار را با شناسایی کالاهایی که به کشور قاچاق میشوند و بصورت قاچاق خارج میشوند انجام دهید.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    یعنی گوشی به نون شب مردم تبدیل شده!؟ همه ملت چپیدن تو اینستاگرام و تلگرام و ... به اسم کسب و کار یه مشت مهملات دنبال میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس