کد خبر 1409601
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
افت یک میلیون تومانی قیمت سکه/ تداوم کاهش قیمت سکه و طلا در هفته آینده

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت، خبر داد و گفت: هفته گذشته کاهش قیمت انواع سکه و طلا رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کرد.

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به یک هزار و ۷۶۳ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۴۲ دلار کاهش داشت. نرخ ارز نیز از ابتدای هفته به دلیل روند مثبت مذاکرات برجام سیر نزولی به خود گرفت و روز گذشته به کانال ۲۹ هزار تومان نزول یافت. این دو عامل (افت نرخ ارز و انس جهانی طلا) باعث شد قیمت سکه و طلا نیز سیر نزولی داشته باشد.

وی افزود: سکه طرح قدیم یک میلیون تومان، سکه طرح جدید ۹۰۰ هزار تومان کاهش، نیم سکه و ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هر مثقال طلای آب شده ۲۹۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۷ هزار تومان و طلای ۲۴ عیار هم گرمی ۹۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند.

به گفته این مقام صنفی، حباب سکه این روزها به دلیل کاهش تقاضا و اینکه افراد فروشنده هستند و تقاضای خرید در بازار نیست، ۲۰۰ هزار تومان در هفته جاری کاهش یافت ولی همچنان حباب سکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کشتی آرای بیان کرد: کاهش ۸۱۰ تومانی نرخ ارز و افت ۴۲ دلاری بهای جهانی طلا موجب شد قیمت انواع سکه و طلا در بازار سیر نزولی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شرایط موجود به‌گونه‌ای است که با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها خریدار در بازار به شدت کاهش یافته است و معاملات کم شده و تقاضا بسیار پایین آمده اما عرضه زیاد شده و این امر به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده با توجه به روند مثبت مذاکرات برجام در یکی دو رو آینده کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    اف به طرفداران روحانی هنوز تحریمیم ولی قیمت هم ثابته هم داره میاد پایین اف بر بد خواهای ریسی
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 0
    خدا کنه بییاد پایین بلکه که جوانان موقع ازدواج مشکل کمتری داشته باشند
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس