کد خبر 1409535
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
اراضی کشاورزی مازندران تاپایان دولت سنددار می شوند

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قرار است تا پایان دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی در استان مازندران به پایان رسد.

به گزارش مشرق، صفدر نیازی شامگاه پنجشنبه پس از نشست با مدیران جهاد کشاورزی مازندران هدف سفر خود به مازندران را برای رسیدگی به ۲ هدف در امور اراضی اعلام کرد و گفت: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات ارضی و ملی شدن آن در سال ۱۳۴۱ همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال ۱۳۹۴ قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصلشود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی ۵ تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف گذاری وزرات قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل شود تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.

نیازی با بیان اینکه براساس ماده ۹ قانون حدنگار وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.

وی افزود: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسائل اهمیت دارد و از آنجایی که در چند سال اخیر با هجوم سرمایه داران برای، تخریب تغییر کاربری و سرمایه گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفین برخورد شود.

نیازی گفت: هموطنان در هرجایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ۱۳۱ که به تازگی طراحی شده، گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    زمینهای کشاورزان درای سند نسقی است و اغلب تا 90 در صد آنها در کشور متعلق به وراث است بخصوص وراث دختری مرهای روستایی به علت فقدان بینش در درک ارث لذا وراث واقعی زمینهای کشاورزی جدا نگران هستند با بی دقتی ثبت و جهاد و کشاورزی حق وراث با سمبل کاری در صدور سندهای جدید ضایع شود - جا دارد ثبت دقت لازم را داشته باشد تمام زمینهای کشاورزی ایران دارای اسناد ثبتی رسمی نسقی هستند و عدول از آن اسناد حق ذوی الحقوق (وراث ) را ضایع خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس