استقرار سه جنگنده میگ-۳۱ روسیه در مرز لیتوانی و لهستان

مسکو سه فروند جنگنده میگ-۳۱ مجهز به موشک‌های مافوق صوت را در کالینینگراد واقع در منطقه بالتیک و در نزدیکی مرز لیتوانی و لهستان مستقر کرده است.

به گزارش مشرق از الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های مجهز به موشک‌های هوا به زمین جدید کینژال به عنوان "تمهیدات بیشتر بازدارندگی راهبردی" در پایگاه هوایی چکالوفسک مستقر شده‌اند.  

لیتوانی ماه گذشته اقدام به ممنوعیت ریلی ترانزیت کالایی روسیه به منطقه کالینینگراد را اجرایی کرد و با محکومیت از سوی کرملین نیز مواجه شد. اما در مرداد ماه این ممنوعیت ریلی را لغو کرد.  

مقام‌های لیتوانی ترانزیت کالاهایی را که توسط اتحادیه اروپا تحریم شده است از طریق خاک این کشور که شامل تنها مسیر ریلی بین خاک روسیه و منطقه کالینینگراد است، از ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ ممنوع کرده بودند.  

در همین حال کاخ کرملین نیز ۳۰ خردادماه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم لیتوانی در ممنوعیت ترانزیت کالاها به کالینینگراد این اقدام را بی‌سابقه خواند و اعلام کرد مسکو به زودی آن را تلافی خواهد کرد.  

کالینینگراد بخشی از خاک روسیه است که بین کشورهای لهستان و لیتوانی واقع شده است و کالاهای مورد نیاز و گاز آن از خاک لیتوانی تامین می‌شود.  

کالینینگراد که مقر ناوگان دریای بالتیک روسیه است، در آوریل ۱۹۴۵ توسط ارتش سرخ از آلمان نازی اشغال و پس از جنگ جهانی دوم به اتحاد جماهیر شوروی واگذار شد.  

سلاح مافوق صوت از قابلیت حرکت با سرعت ۹ برابر سرعت صوت برخوردار است و روسیه سال گذشته، پرتاب‌های آزمایشی زیرکُن را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    14 4
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    11 5
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    4 6
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 0
      مردم این کشورهای که می گی تشنه به خون روس‌ها هستند. همین الانش پوتین نمی تونه سربازهای خودش را بابت این تجاوز راضی کند چه برسه به اون کسورها
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      3 3
      توهمی. قزاقها از روسها متنفرند چون شمال قزاقستان کلی روس زندگی میکنه که تجزیه طلبی دارند. اونجا مثل ایران نیست بلکه قزاقستان یک کشور جعلی است. ازبک و تاجیک هم حالشون از روس و شوروی بهم میخوره. روسیه خودشه و بمبهای اتمش و بس.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 0
      پوتین در اداره کردن سرباز های خودش مانده است حالا سربازهای را بیاورد که از او و روسیه متنفر هستند؟!!!!!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    4 3
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      2 0
      مرد باش اول خودت بیا برو بجنگ از کیسه خلیفه میبخشی
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    1 1
    این جا خیلی ها نظرات جالبی می دهند ازبک ها از روس ها متنفرند اخه بگو توکی در ازبکستان نظر سنجی کردی غربگدایی هم حدی داره
  • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    مردانگی شو درنظردادن بکارمیبره والا مردانگی وجود نداره
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    بابا چقدر سیاستمدار و کارشناس جنگ زیاده تو ایران.ماشاالله.🤣🤣🤣🤣🤣
  • سیداحمد US ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    مردم تاجیکستان مسلمان حستند ولی بچهاشون حق مسجد رفتن ندارند تا سند ۱۸بازم به نظر شما از روسيه حمایت می‌کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس