کد خبر 1409427
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
روسیه

یک مقام نظامی ارشد روس درباره تلاش کی‌یف برای ایجاد یک حادثه تصادفی و مصنوعی در نیروگاه اتمی زاپوریژیا و انتشار آلودگی رادیواکتیو در آلمان و لهستان و چند کشور اروپایی دیگر هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه درباره اقدام اوکراین به ایجاد «تصادف جزئی» در نیروگاه اتمی زاپوریژیا به طور هم‌زمان با سفر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به این کشور هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع شیمیایی، زیستی و رادیواکتیو روسیه گفت، سامانه پشتیبانی نیروگاه اتمی زاپوریژیا واقع در جنوب شرق اوکراین که تحت کنترل نیروهای روس است به‌خاطر حملات راکتی اوکراینی‌ها آسیب دیده است.

این مقام نظامی روس هشدار داد، در صورتی که حادثه دیگری در این نیروگاه اتمی رخ دهد، مواد رادیواکتیو ، شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، لهستان و اسلواکی را آلوده خواهند کرد.

در همین حال کریلوف هشدار داد کی‌یف و برخی کشورهای غربی در حال تدارک دیدن «تحریکاتی» در زمینه ایجاد یک حادثه «تصادفی» انسانی هستند.

این هشدار در حالی صادر شده که «آنتونیو گوترش» قرار است مسائل امنیتی مربوط به نیروگاه زاپوریژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور در میان بگذارد.

کریلوف گفت، در صورتی که راکت‌پراکنی به سمت این نیروگاه اتمی ادامه پیدا کند، نیروهای روس مجبور خواهند شد برای جلوگیری از وقوع فاجعه اتمی آن را تعطیل کنند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و گوترش شامگاه دوشنبه تلفنی درباره امنیت عملکرد نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر یکی از دیپلمات‌های ارشد روس روز سه‌شنبه تصریح کرد که عبور کارشناسان آژانس بین‌المللی انژری اتمی از کی‌یف برای بازدید از از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا بسیار خطرناک است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که خبرگزاری‌های روسیه به نقل از یک دیپلمات ارشد روس روز سه شنبه گزارش کردند که  مأموریتی که آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای سازمان ملل برای بازرسی از نیروگاه زاپوریژژیا اوکراین انجام دهد، نمی‌تواند شامل عبور از کی‌یف پایتخت اوکراین باشد زیرا بسیار خطرناک خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 2
    متجاوزومهربوؤن ...خخخخ
  • حمید IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 3
    فقط از یک ایرانی میشه توقع داشت که خودش را کاسه داغ تر از آش کند و از یک دیوانه ای حمایت و از یک وطن پرست که پای جلادین کمونیست ضد کمونیست نما ایستاد هزاران توهین را نثار آن کند، میشه بگید اگه مسلمون واقعی هستید چرا به یک اصلا کاری ندارم با زلنسکی اما کجای شریعت محمد و عدالت علی گفته به یک انسان توهین کنید، اینه جمله دلقک یا... چیه از یک ایرانی آن هم شیعه علی و روش جعفر صادق و دارای تمدن 7 هزار ساله بعیده، جنایتکار هم جنایتکاره فرقی هم نداره روسیه باشه یا آمریکا یا روسیه، من از کودکی یاد گرفتم هیج مرگی را به هیچ کشور و ملتی نثار نکنم خداوند خودش اگه آن دولت ها و ملت ها گناهی کرده اند خودش آن ها را به راه راست هدایت کند انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس