کد خبر 1409332
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
لاپید

یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان درباره روابط دوجانبه صحبت و علیه ایران رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، دو روز بعد از جنجال‌ها درباره اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سفر به برلین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدراعظم آلمان تماس تلفنی برقرار کرد.

یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سلسله پیام توییتری از رایزنی تلفنی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان خبر داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

این مقام صهیونیست از مواضع دولت آلمان در قبال اظهارات محمود عباس در جریان نشست خبری روز سه شنبه مشترک او با اولاف شولتز قدردانی کرد.

یائیر لاپید در توضیحات توئیتری امروز خود نوشت: «اولاف شولتز صدراعظم آلمان قویا اظهارات ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را رد و محکوم کرد و در مکالمه‌مان تاکید داشت که برایش مهم بود شخصا و علنا موضعش روشن شود. من از او به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل و همچنین به عنوان پسر یک بازمانده هلوکاست تشکر کردم».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این کنفرانس مطبوعاتی قبول نکرد از رژیم صهیونیستی بابت حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک سال ۱۹۷۲ مونیخ عذرخواهی کند. محمود عباس تاکید کرد که از سال ۱۹۷۴ تا امروز رژیم صهیونیستی ۵۰ هلوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و روزانه با ارتش خود فلسطینیان را می‌کشد. «ابومازن» در عین حال افزود: «بس است دیگر! بیاید صلح کنیم و امنیت و ثبات را برقرار سازیم».

این اظهارات محمود عباس، عصبانیت مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت به‌ نحوی که یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تحریف تاریخ خواندن سخنان او، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر مدعی شد: «صحبت تنها از یک لکه ننگ اخلاقی نیست، بلکه این دروغ خیلی بزرگ تاریخ است.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که در این حادثه، شش میلیون یهودی تار و مار شدند.

سخنان محمود عباس همچنین واکنش «استیون زیبرت» سفیر آلمان در اراضی اشغالی را در پی داشت. سفیر آلمان این سخنان را «اشتباه» و «نادرست» توصیف کرد و گفت که آلمان انکار بزرگی جنایت‌ نازی‌ها را تأیید نخواهد کرد.

نخست‌وزیر تنها رانده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در توضیحات توییتری درباره صحبت با اولاف شولتز از رایزنی ضد ایرانی خود با صدراعظم آلمان خبر داد و به مذاکرات برجام هم اشاره کرد.

لاپید در توئیتر نوشت: «ما درباره موضوع هسته‌ای ایران حرف زدیم. من مخالفت اسرائیل با بازگشت به توافق (برجام) و نیاز به ارسال پیام روشن از سوی اروپا مبنی بر اینکه هیچ امتیاز دیگری در قبال ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت، تکرار کردم. من اضافه کردم که اروپا باید با وقت‌کَشی ایران در مذاکرات مخالفت کند».

وی افزود: « در جریان این گفت‌و‎گو، بر اهمیت روابط اسرائیل و آلمان تاکید و درباره ادامه همکاری بین دو کشور در موضوعات مختلف توافق کردیم. ما توافق کردیم که به زودی با هم دیدار کنیم و این بیانگر روابط نزدیک دو کشور است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس