تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت تشکیل سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان - کراپ‌شده

رئیس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی در دومین جلسه ستاد ملی جمعیت که ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد، جمعیت را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور عنوان کرد و گفت: ضروری است نگرانی‌های ایجاد شده در پایش جمعیت، منجر به اقدامات سریع، جامع و هماهنگ در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شود.

رئیس جمهور ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق مصوبات ستاد ملی جمعیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: نتیجه برگزاری چنین جلساتی باید اجرای کامل و دقیق مصوبات در حوزه حمایت از خانواده جمعیت باشد. دستگاه‌هایی که در قانون مسئولیتی به آنان تکلیف شده، باید تلاش کنند وظایف محوله را با جدیت و کامل انجام دهند.

دکتر رئیسی توجه ویژه ستاد ملی جمعیت به استان‌هایی را که از نظر شاخص‌های مربوط به جمعیت، وضع مناسبی ندارند ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول موظف هستند به استان‌هایی که در شاخص‌هایی همچون نرخ باروری، آمار طلاق و پیری جمعیت در معرض خطر قرار دارند، توجه ویژه داشته باشد.

رئیس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: ضروری است سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان، در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تشکیل شود.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه اشکالات احتمالی قانون حمایت از خانواده و جوانی نباید مانع اجرای آن شود، از دستگاه‌های مسئول خواست که این قانون را با جدیت و قوت اجرا کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ماموریت داد تا در حین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابهامات و کاستی‌های احتمالی آن را احصا نموده و ضمن ارائه گزارش به ستاد ملی جمعیت، از راه‌های مقتضی برای برطرف شدن‌ موارد مورد نظر کوشش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 1
    باسلام یکی ازمشکلات اساسی این طرح جوانی جمعیت اینه که وام فرزند آوری به کسانی داده میشود که کد ملی فرزند یاپدر اگر در شهرهایی با درصد زاد وولد بالای ۲ونیم باشد تعلق نمیگیرد حال اینجا یه ابهامی دارد اینکه مثلا پدری متولد شهری است که درصد زاد ولد آن بالای ۲ونیم بوده درحالی که طرف به خاطر شغل و کارش یاهرچیز دیگه کلا از اون شهررفته و شاید اصلا اون شهرروندیده حالا چه گناهی کرده که کد ملیش مربوط به اون شهربوده درحالی که درصد زاد ولد شهری که دراون ساکنه وزندگی میکنه شاید به ۱ هم نرسه لذا ازشما دوستان تقاضا دارم این موضوع روپیگیری تا این مشکل برطرف بشه.ممنون
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      4 1
      وقتی جوان بیکار است چگونه برود ازدواج کند که با طرحهای واهی و احساساتی و عجولانه و یک شبه باعث نا امیدی جوانان می شوند
  • انقلابی منطقی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    5 1
    با این وضع درآمدی همون بهتر جمعیت کمتر شود... جمعیت با دستور درست نمیشه ساز و کار میخواد
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 3
      معلومه اسرائیلی هستی
  • فهیم IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 2
    ارایه راهکار وام برای ازدواج یا فرزند اوری یا مسکن اجاره ای نشان ضعف دولت و ناتوانی انها ست فکرش و عقلشان همین اندازه کار می کند
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 3
      سوختیا
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    ان‌شاءالله درست میشه. ولی اگر الان جمعیت ۱۲۰ یا ۱۸۰ میلیون بود با همین مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سرانه تولید و نرخ بیکاری، رتق و فتق اوضاع چگونه ممکن بود. اگر سامان اقتصادی و نرخ تورم، معمولی باشد ازدیاد جمعیت معقول به نظر می رسید
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 4
      غیرت ملی داری؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 1
    با این نرخ تورم باز تورم رو تورم میاد بنام هزینه برای طرح افزایش جمعیت! بعد این کودکان در چه جور فرهنگ اجتماعیی رشد می‌کنن، چه جوری تغذیه می‌شن، چه شغلی در آینده براشون هست، هنوز فکری نشده!!!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    بعلت مسائل اقتصادی و تهاجم فرهنگی توجه به حلال و حرام از بین رفته. اکثرا هر جور بتونن از کارشون یا از حق همدیگه می دزدن. حاضرن همه موجودات اعم از انسان و حیوان و گیاه رو فدای امیال و منافع خود کنن. اونوقت در چنین وضعیت اسفناک اقتصادی- فرهنگی- اجتماعی به زور انواع پاداش و مشوق که بسیار هزینه‌بر و تورم‌زاست، بخواهیم افزایش جمعیتی رخ بده که برای آینده اش برنامه ای نداریم. جمعیت موجود رو نمی تونیم تامین و مراقبت کنیم، ازدیاد نفوس رو کلید می زنیم!!! کجا میریم؟ الله اعلم!
  • جوان بی کار مجرد دهه شصت IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    باید 2% امتیاز تأهل و فرزندآوری حذف گردد. زیرا باعث طولانی شدن مجرد ماندن تعداد زیادی از جوانان می گردد. باید جوان کار داشته باشد تا بتواند ازدواج کند. همچنین بومی گزینی استانی و نمره آن را 1.2 به آزمون های استخدامی برگردانید. تا جوانان اینقدر سنگ جلوی پایشان نباشد.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 3
      جوانان غیرت ملی داشته باشن
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    فقَط مشکل بانکهابرای ملت حل کنیدفکرکنم نوددرصدکارراحل کردید.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 1
    جوانی جمعیت وقتی خوبه که نسل جوان فهمیده، کم توقع و برای خانواده و جامعه مفید باشه (البته کار هم براش موجود باشه!) نه اینکه پرخاشگر، پرتوقع و وبال والدین سالمند باشه و به دنبال هوا و هوس به خلاف و جرم آلوده بشه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 0
    شما اگ تونستی یه خونه ۸۰متری در تهران اجاره کنی بعدش میتونی ازدواج کنی با این وضع موجود همه داریم با سرعت ب فنا میریم
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    حضور میدانی رئیس جمهور و درست کردن تشکیلات برای نظارت بر کار دولت. تنها یک دلیل دارد. ان هم عدم اطمینان رئیسی به هیات دولت است. چون حتی نمی تواند به وزرا دصتور دهد گزارش کار بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس