آیت‌الله جنتی: رشادت‌های جوانان ایران صفحات درخشانی در تاریخ ترسیم کرده است

دبیر شورای نگهبان گفت: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

به گزارش مشرق، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۲۶ مرداد) در جلسه این شورا با بیان اینکه ماجرای عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود، گفت: مراسم محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امسال هم مثل سال‌های گذشته با شکوه برگزار شد که این امر بیانگر آثار معنوی این حرکت الهی است.

وی افزود: امسال در خیلی از کشورها مراسم عزاداری‌ محرم بر پا شد که این‌ها همه از برکات نورانی امام حسین(ع) است.

جنتی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به طرف شام که در همین ایام در سال ۶۱ هجری قمری انجام شده، خاطرنشان کرد: براساس آنچه در تاریخ آمده امروز سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا است؛ کاروانی که در ظاهر اسیر هستند اما حقیقتا هیچ نشانی از ذلت پذیری در رفتارشان دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که در روز عاشورا و از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش به شهادت رسیدند، حماسه‌ای دیگر آغاز می‌شود که حماسه تبیین قیام سالار شهیدان است و قهرمانان این حماسه، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) و در کنار آنها سایر اهل بیت سیدالشهدا(ع) هستند.

جنتی افزود: جمله «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» که حضرت زینب (س) پس از پشت سر گذاشتن وقایع جانسوز کربلا و در آن شرایط جانفرسا در پاسخ به یزید ملعون فرموده‌اند، یک حماسه بزرگ دینی است که توسط یک انسان مومن حقیقی خلق شده است.

وی ادامه داد: مجاهدت مومنانه حضرت زینب(س) و رفتار سرشار از عزت و عفاف این تربیت یافته حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی بی‌نظیر پیش روی زنان آزاده جهان قرار داده است.

 آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز سالروز آزادی و بازگشت آزادگان عزیز کشورمان به میهن در سال ۱۳۶۹ نیز هست، خاطرنشان کرد: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

دبیر شورای نگهبان همچنین سالروز بازگشت آزادگان را به خیرالله پروین عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان که از آزادگان کشور است، تبریک گفت و برای او و همه آزادگان عزیز آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس