سیاستمدار جمهوری‌خواه مخالف ترامپ، سودای ریاست جمهوری دارد

«لیز چینی» سیاستمدار جمهوری‌خواه که طبق نتایج اولیه انتخابات کرسی خود در مجلس نمایندگان آمریکا را از دست داده است، سودای ریاست جمهوری در سر دارد.

به گزارش مشرق، ساعاتی بعد از انتشار نتایج اولیه انتخابات مقدماتی نامزدهای جمهوری‌خواه برای تصدی یکی از کرسی‌های حوزه انتخابیه ایالت «وایومینگ» در مجلس نمایندگان آمریکا، نامزد ناکام این رقابت از احتمال رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری و ضدیت با دونالد ترامپ خبر داد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا خبر دادند، «لیز چنی» دختر «دیک چینی» معاون جورج بوش رئیس‌جمهور اسبق این کشور در حال «فکر کردن» به رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

لیز چنی عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابیه «وایومینگ» ساعاتی بعد از شکست خوردن در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به منظور تکیه زدن دوباره بر این کرسی، از احتمال رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. او گفت: «این تصمیمی است که در ماه‌های آینده می‌گیرم و امروز صبح اینجا هیچ اطلاعیه‌ای نخواهم داد اما این چیزی است که من به آن فکر می‌کنم و در ماه‌های آینده تصمیم خواهم گرفت».

سیاستمدار جمهوری‌خواه مخالف ترامپ، سودای ریاست جمهوری دارد
لیز چنی و پدرش دیک چنی

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، اظهارنظر لیز چنی به فاصله کمتر از ۱۲ ساعت بعد از آن مطرح شد که شبکه‌های بزرگ رسانه‌ای در آمریکا از شکست او از نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ خبر دادند.

نتایج اولیه انتخابات در ایالت وایومینگ نشان می‌دهد «هریت هِیجمَن» رقیب چنی که از حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برخوردار است، با اختلاف حدوداً دو برابری، پیروز خواهد شد.

لیز چنی یکی از ده عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که سال گذشته به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد و او یکی از اعضای کلیدی کمیته منتخب تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ است.

دختر معاون جورج بوش پسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بعد از مشخص شدن شکست در انتخابات مقدماتی وایومینگ یک نشست خبری ترتیب داد و در آن بار دیگر بر ضدیت خود با ترامپ تاکید کرد.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی گفته بود که کار او برای دور کردن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا، «تازه امروز آغاز شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    فائزه امریکاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس