کد خبر 1409101
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

  تلویزیون یکی از پرکاربرترین و محبوب ترین وسایل در بین لوازم خانگی است . حتی شما موارد مصرف آن را در انواع فروشگاه ، محل کار ، سالن های انتظار و...  بارها دیده اید . افراد همواره بعنوان یک کالای ضروری اقدام به خرید تلویزیون می کنند . در این بین قیمت تلویزیون یک فاکتور مهم و چالش برانگیز خواهد بود .

 اکثر افراد به دلیل عدم آگاهی از مشخصه های مهم و تکنیکال تلویزیون ، هنگام خرید آن در بحث قیمت گذاری به مشکل برمی خورند . علاوه بر این جو قیمت گذاری بازار نیز تا حدودی متشنج است و عدم قدرت در تصمیم گیری کاملا طبیعی است.در این مقاله سعی میکنیم 4 عامل موثر در تعیین قیمت تلویزیون را برای کاربران مطرح کنیم . امیدواریم مطالب این مقاله در این شرایط اقتصادی به انتخاب بهتر شما حین خرید تلویزیون کمک کند .

قیمت تلویزیون چگونه تخمین زده می شود ؟

قیمت لوازم خانگی به عنوان کالاهای پر مصرف همواره تحت تاثیر عوامل بی شماری است .قیمت تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست . با توجه به تحریم های اعمال شده ، نرخ تورم ، نوسانات ارز و عدم ثبات بازار ، تعیین قیمت تلویزیون کار چندان ساده ای به نظر نمیرسد . به خصوص اینکه به موارد فوق پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و رقابت شدید برندهای مختلف را هم اضافه کنیم . در ادامه مهم ترین موارد در این زمینه را با هم بررسی خواهیم کرد .

4 عامل موثر در تعیین قیمت تلویزیون

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در تعیین قیمت تلویزیون دخیل هستند .چهار مورد از کلی ترین و مهم ترین عوامل را در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم :

4 عامل موثر در تعیین قیمت تلویزیون

  1. برند و شرکت تولیدکننده تلویزیون : بسیاری بر این باورند که شرکت سازنده تلویزیون نقش بسیار مهمی در قیمت آن خواهد داشت . نمی توان تاثیر مهم برند را در تعیین قیمت تلویزیون انکار کرد . اما باید در نظر داشت این تاثیرگذاری حاصل سالها احترام به حقوق مصرف کننده و جلب اعتماد مشتریان است . به همین دلیل برندهایی چون سونی ، سامسونگ ، ال جی و .. همواره جز برندهای محبوب بوده اند . این شرکت ها همواره تلویزیون های مختلفی در رده های مختلف با انواع قیمت ارائه میدهند .
  2. تکنولوژی و مشخصات ظاهری : مسلما کالایی که آپشن های بیشتر و کاربردی تری داشته باشد ،پرطرفدارتر هم خواهد بود . به طبع آن زمانی که تقاضا بالا باشد ، قیمت نیز افزایش می یابد . از جمله این موارد می توان به ابعاد و سایز تلویزیون ،کیفیت تصویر،تکنولوژی های صدا ،پردازشگر و هوشمند بودن تلویزیون اشاره کرد .
  • ابعاد : سایز تلویزیون با قیمت آن رابطه مستقیم دارد . هرچه تلویزیون انتخابی شما اینچ بالاتری داشته باشد ، قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود .
  • کیفیت تصویر : در کیفیت تصویر عوامل مختلفی چون استاندارد تصویر (تلویزیون‌های با وضوح HD، FULL HD، 4K و  (8Kو نوع نمایشگر (LCD،LED،OLED،QLED) موثرند.تلویزیون های 8K بالاترین رزولوشن و قیمت را دارند و پس از آن رتبه دوم متعلق به  4K است . قابل ذکر است که تلویزیون های 4K متقاضی بیشتری هم دارند .
  • امکانات هوشمند : تلویزیون های هوشمند به دلیل وجود ارائه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بیشتر ، قیمت بالاتری هم دارند .
  • سیستم‌ صوتی : بسیاری از افراد برای تماشای فیلم ، گوش دادن به موسیقی و یا هیجان بازی ، به کیفیت صدا بسیار اهمیت میدهند . هرچقدر تعداد کانال‌های ضبط و پخش  تلویزیون‌ها بیشتر باشد، صدا با کیفیت و وضوح بالاتری پخش خواهد شد . تلویزیون هایی که پردازشگر صدا و یا تکنولوژی های به روز تری چون دالبی دیجیتال پلاس و ..دارند نیز از نظر قیمت در رده بالاتری قرار می گیرند . توان خروجی بلندگوها هم از دیگر فاکتور های مهم در سیستم صوتی است که می تواند در قیمت تلویزیون تا حدودی موثر باشد .
  1. سال تولید و ساخت : طبیعتا هرچه تلویزیون جدیدتر باشد ،قیمت آن نیز نسبت به مدل های مشابه در سالهای پیش بالاتر خواهد بود . اضافه شدن تکنولوژی و آپدیت امکانات را می توان به عنوان علت این موضوع در نظر گرفت .
  2. تورم و نرخ ارز : این مورد را به وضوح بیشتر میتوان در کشور خودمان مشاهده کرد . بسیاری از کالاهای پرطرفدار ، محصول شرکت های خارجی همچون سونی ، ال جی ، سامسونگ و ... هستند . این تلویزیون ها با ارز خارجی خریداری می شوند . با وجود تحریم ها و افزایش نرخ تورم ، قیمت ارز نیز در کشور ما به سرعت تغییر میکند . بدین ترتیب قیمت تلویزیون را نیز تحت تاثیر خواهد داد . و این قیمت گذاری بر نرخ محصولات داخلی هم به دلیل سیاست های قیمت گذاری و رقابت ، بی تاثیر نخواهد بود .

در حوزه تلویزیون در حال حاضر فروشگاه های زیادی در حال فعالیت میباشند که برخی از آنها اصول کاری خود را بر پایه رضایت مشتریان قرار داده و با کسب جایگاه ویژه در میان فروشهای آنلاین ، توانسته اند سابقه درخشانی را طی سالهای متمادی برای خود کسب کنند . به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی دی جی بانه با ارائه کالاهای متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب سالهاست توانسته رضایت مشتریان آنلاین خودرا کسب کند و جایگاه ویژه ای را در این میان برای خود رقم بزند.

برای داشتن بهترین انتخاب میتوانید به فروشگاه اینترنتی دیجی بانه مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره رایگان از مشاورین حاذق این مجموعه در مورد مقایسه قیمت ها، معرفی برندها، مشخصات مدلهای متفاوت تلویزیون ها و .. تلویزیون مد نظر خود را انتخاب کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس