کد خبر 1409056
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
آزادگان

رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین اجلاس سراسری شورای عالی استانها به ذکر خاطراتی از ورود اولین گروه آزادگان به میهن پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین اجلاس سراسری شورای عالی استانها ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این روز را به همه آزادگان و به خانواده های محترمشان عرض تبریک و تهنیت دارم. انصاف قضیه این است که آزادگان ما یکی از بهترین دوران عمر خودشان را در اسارت به سر بردند.

قالیباف تصریح کرد: با وجود آزاده‌های عزیزی مثل مرحوم ابوترابی، خود آنها یک تولید فرهنگی کردند و وقتی به میهن بازگشتند دیدیم که چگونه در دوران اسارت، افراد خودساخته ای شدند.

قالیباف با ذکر خاطرات ورود اولین گروه آزادگان به میهن گفت: من جزو اولین کسانی بودم که در مرز اولین گروه آزاده ها رادیدم. آنها وقتی وارد ایران می شدند همگی سجده شکر به جا می آوردند و بر خاک این سرزمین بوسه می زدند، بیشترین غم واندوهی که در بدو ورود داشتند این بود که دیگر امام را نمی بینند و مثل بچه های پدر از دست داده اشک می ریختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ای کاش در مستندات و فیلم هایی که موجود است، آن صحنه ها را به نمایش بگذارند تا عشق آن جوانان پس از ده سال شکنجه و اسارت را به امام نشان دهد و ما بدون شک همه زندگی خودمون را مدیون شهدای عزیز، آزادگان عزیز و ایثارگران عزیز می دانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس