کد خبر 1408951
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
.

سازمان امنیت و اطلاعات رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد نگران مداخله ایران و روسیه در انتخابات آتی این رژیم است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت: گزارش‌ها از نگرانی نهاد امنیتی شاباک درباره احتمال مداخله خارجی در انتخابات آتی اسرائیل توسط هکرها و مهاجمان سایبری ایرانی و روسی حکایت می‌کند.

این روزنامه افزود: شاباک برای دفع چنین حملاتی، طرحی موسوم به «عملیات دفاع از دموکراسی» را آغاز کرده، و همچنین نگران است که به دنبال بالا گرفتن جدال کلامی نمایندگان کنست، شهروندان نیز آشوب سیاسی بپا کنند.

کانال ۱۲ روز جمعه در گزارشی گفت: سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، شاباک، برای دفع حمله‌های احتمالی، «عملیات دفاع از دموکراسی کشور» را راه ‌انداخته است. این نگرانی‌ها از سوی نهاد امنیتی اسرائیل تازگی ندارد. در دو انتخابات پیشین در سال ۲۰۱۹ نیز «نداف آرگامن» رئیس ‌شاباک گفت «صددرصد مطمئن است که روسیه در انتخابات آتی مداخله خواهد کرد.»

کرملین، که ایالات متحده متوجه شده بود در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور دستکاری کرده است، [در پی ابراز نگرانی نهاد امنیتی اسرائیل] تکذیبیه‌ای منتشر کرد.

در همان ماه، کمپانی فناوری Vocative، واقع در ایالات متحده، افشا کرد که هزاران بات ایرانی برای افزایش شکاف اجتماعی سیاسی میان اسرائیلی‌ها و تعمیق گفتمان رادیکال سیاسی آنلاین پیشاپیش انتخابات ۲۰۱۹ به کار گرفته شده‌اند. شاباک نگران اقدام مشابه عاملان خارجی برای ایجاد دوباره مجادلات سیاسی پیش از انتخابات اول نوامبر است.

به گزارش تایمز اسرائیل، شاباک همچنین نگران است که مردم عادی اسرائیل نیز در اثر مجادلات کلامی سیاستمداران علیه رقبای سیاسی خود، آشوب به پا کنند و مجادلات کلامی منجر به خشونت شود.

به همین خاطر، این سازمان اخیرا با ۱۰ اسرائیلی تماس حاصل کرده و به آنها علیه استفاده از ریتوریک افراطی آنلاین که ممکن است منجر به دستگیری‌شان شود، هشدار داده است.

کانال ۱۲ گفت: «رونان بار»، رئیس ‌شاباک اخیرا با شماری از خاخام‌های ارشد بلوک ملی مذهبی ملاقات کرده و از آنها خواسته با استفاده از نفوذ خود، ضمانت نمایند که تا پیش از انتخابات ریتوریک سیاسی از چارچوب رفتار مدنی خارج نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس