کد خبر 1408936
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
گفت‌وگوی گانتز با آستین درباره ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد که با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که با «لوید آستین»‌ وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرده است.

گانتز گفت که با آستین درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای صحبت کرده است.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که ایران شامگاه روز گذشته پاسخ خود را به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای را ارائه داد.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

وی در عین حال اظهار داشت: تصمیم نظام بر این قرار گرفت موضوع مذاکرات وین را به زندگی روزمره مردم گره نزند. از تیتر اخبار صدا و سیما و رسانه‌ها خارج کنیم، ولی به جای اینکه یک روزشمار هیجانی به کشور ارائه دهیم در دل مذاکرات کار واقعی را انجام دهیم. آنچه امروز مردم از ما می‌خواهند این است که به اندازه کافی مذاکره کردید و حرف زدید، مردم از ما نتیجه می‌خواهند. نتیجه‌ای که می‌خواهند صرفنظر از نگاه سیاسی و چپ و راست، برداشتم از یک سال گذشته که موضوع را دنبال می‌کنیم در مسائل ملی چپ و راست و مستقل همه نگاهشان ملی است. ممکن است فردی نظر شخصی خود را بگوید ولی رویکرد اصولی و اساسی در بین اصحاب رسانه نگاه به منافع ملی است و به حزب و جریان و گروه و فرد نیست و این برای ما در میز مذاکره قدرت ایجاد کرده است و این نشانگر فرهیختگی جامعه رسانه‌ای کشور است.

دور اخیر مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    چرا با آستین با دمپا صحبت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس