کد خبر 1408773
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی فردا اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدهادی زاهدی وفا، در نشست روز سه شنبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقشار بازنشستگان در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده بودند، افزود: در برنامه ریزی ها و سیاست‌ها این قشر مورد کم توجهی قرار گرفته بودند.

وی باتأکید بر اینکه تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم، تصریح کرد: ناترازی هایی در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که یکی از چالش‌های ما در وزارت خانه محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تصمیمات مهمی گرفته نشده به طوری که هم اکنون دو صندوق از صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند. در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجود داشته باشد و بتوانند بر اساس فرمول اقتصادی خودشان را اداره کنند.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه تصمیمات در خصوص بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: ۱۷ صندوق در کشور داریم که البته آنها هم مشکلاتی دارند و براساس قانون ساختار رفاه باید ادغام شوند.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی اظهار داشت: هیئت وزیران این موضوع را به وزرای عضو در هیئت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد و ما باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می‌گرفتیم که البته محدودیت‌های منابع نیز وجود دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جلساتی با نمایندگان بازنشستگان خبر داد و گفت: در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه‌ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

زاهدی وفا در خصوص واگذاری سهام به بازنشستگان گفت: یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده این است که صندوق زمین و ساختمان برای بازنشستگان در هر استان تأسیس شود و در مجموع تصمیمات خوبی اتخاذ شده که این موضوع نیز فردا در جلسه اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    چی بگم
  • بازنشسته تامین اجتماعـی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 0
    دق دادیـد...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 1
    ده درصد اینهمه تبلیغ داره ؟ اینقدر اضافه اضافه میکنند تا گرانی‌ها بیشتر شود . بنظرم دروغ نباشد عده ای نفوذی در دولت رییسی باشند وگرنه اینهمه حرص دادن ما چه معنایی داره ؟ میگن ۳۸درصد بعد ده درصد ! کلا ده درصد اینهمه حرص دادن نداری ...طبق قانون افزایش باید هماهنگ با تورم باشه وطبق قانون همه دولت‌ها به مابدهکارهستند
    • علـی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      نفوذی بعیده ولی بعضی‌هاشون در حد خود آقای رئیسی که هیــــــــچ، انگشت کوچیکه‌ ایشون هم نمیشن!!!!!!
  • ابراهیم IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    مصوبه شورا را۵ماه نگذاشتید.حالا وعده زمین ومسکن میدید.ظاهرا همان مصوبه را دستکاری کردید۸۶۵۷۳
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    مسئولین خائن و از خدا بی خبر و باصطلاح مردمی! برای پایمال کردن حق و حقوق بازنشستگان چه قرشمال بازی راه انداخته اند مشتی پیرمرد رو دق مرگ کردند با این صغرا کبری کردنشون ، ۶ ماه است که چند میلیون نفر و با چه ترفندهایی مچل کردن فقط بخاطر اینکه گندی رو که زدند بتونند پاک کنند .
  • NL ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 1
    این زاهدی خیلی ما بازنشسته ها را اذیت کرد و همچنین میرکاظمی از درگاه ایزد دانا خواستار ذلالت روز بروز این دو نفر هستم من که هیچوقت نه در این دنیا و نه در آخرت از این دو گذشت نخواهم کرد.
  • ناصر IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 1
    شما حقوق مارا طبق قانون وماده ۹۶ بدهید ماهیچ اضافه ودلسوزی ازشماها نخواستیم به قول معروف شما جیب مارا نزن دلسوزیت پیش کش
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 1
    جوکر تایم خخخخخخخخخخخخ
  • بازنسشته ی آرزومند IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    اعلام نحوه ی افزایش از نظر یک بازنشسته ی به ارث رسیده از قبل به وضعیت جدید برای تغییر قانونی در شرایط فعلی: ۱_ پرداخت مصوبه ی قانونی شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد افزایش حقوق بعلاوه + عدد ثابت ۵۱۵۱۶۶ تومان بعلاوه + اصلاحیه ی یکصد هزار تومان حق مسکن... ۲_ پرداخت ۲۵ درصد حق همسان سازی ۱۴۰۰... ۳_ پرداخت ۲ درصد سهام شستا به بازنشسته برابر قول های گذشته... ۴_ توافق بر روی رقم واقعی بدهی های معوقه و برآورد میزان سود تاخیر در پرداخت و چگونگی و نحوه ی پرداخت و اعلام رسمی بدهی معوقه ی چیزی بمبلغ حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی
  • فرهنگ IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    خدا کند به گفته اقای وفا بعد از ۵ ماه اعلام شود همه باز نشتگان خوشهال میشوند البته توروم بالا ست دردی دوا نمی کنند ولی باز بهتر از هیچی است
  • فرزاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    ممنون
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    چند صندوق کشوری را می‌خواهند بچسبانند به تامین اجتماعی
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      دروغ و وعده توخالی.
  • پرویزعادلی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    البته فراموش نشود حداقل بگیر 2800000تومانی با 43000000هزارتومانی هر دو 5770000تومان شده بودند باقد اینها نیز براساس 57درصدنحاسبه گردد تا بحال 29 درصد حساب شده
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام اینقدر بازنشستگان فرهنگی در مورد حقوق تقاضا کردند حتی یک درصد هم توجه نکردن مسئولین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس