افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: براساس آمار تا پایان ۲۴ مردادماه امسال درآمد این گمرک ۱۴۷ درصد رشد داشته و به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل اکبرپور با بیان اینکه درآمد گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در ۱۲ماهه سال ۱۴۰۰ به پنج هزار میلیارد تومان رسید، اظهار داشت: تا پایان ۲۴ مردادماه امسال ۲۳ هزار و ۸۴۰ اظهارنامه واردات ثبت شده که بیش از ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که شامل ۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۷۰۰ اظهارنامه صادراتی قطعی ثبت شده که رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد که وزن آن ۲ هزار تن به ارزش ۸۸ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: خشکبار و زعفران بیشترین آمار صادراتی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)را به خود اختصاص می‌دهد؛ همچنین مصنوعات طلا از محل ورود موقت نیز بخشی از این صادرات را مشمول می‌شود.

اکبرپور با بیان اینکه در این شرایط حساس و مهم امروز باید به اشتغال، تولید و موارد اقتصادی توجه کرد، تاکید کرد: در گمرکات کل کشور ۹۵ درصد کالاهای وارداتی اقلام اساسی، مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاها در شرایط ارزی امروز ثبت سفارش نمی‌شود، زیرا در داخل تولید می‌شود، تاکید کرد :اقلام صادراتی در کشور مایه افتخار است، زیرا اغلب آنها انحصار جهان را شکسته و به کشورهای شاخص متنوعی صادر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس