قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پیدا کردن سرنخ های جدید در خصوص شناسایی اموال بابک زنجانی گفت: ۵۰۰ میلیون دلار از اموال وی به وزارت نفت پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، مسعود ستایشی،مسعود ستایشی در نشست خبری خود با اشاره به اینکه انگیزه مدافعان حرم، ادامه دادن مکتب خونبار حسینی است و مبارزه قاطع با دست پروردگان جنایتکاران در عرصه بین‌المللی است. اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در برابر دسته بندی‌های جعلی و سیاسی منطقه ایستاده است.

وی با تجلیل از مقاومت آزادگان گفت: امروز راه ایستادگی در برابر دشمنان از خرمشهر تا غزه، دمشق و بغداد نتیجه بخش پیروزی است.

ستایشی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: به رسمیت نشناختن حقوق ملت ایران در ۲۸ مرداد سرآغاز رسمی دخالت ایالات متحده در ملت ایران و لگدمال ساختن حقوق اولیه ملت‌ها و حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی است.

در پرونده میلاد حاتمی، ۲۲ متهم وجود دارد

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی گفت: در این پرونده ۲۲ متهم وجود دارد. پرونده میلاد حاتمی در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و فرد مورد نظر به اتهام مفسد فی الارض، پولشویی و اختلالی در نظام پولی و اقتصادی کشور به همراه یک نفر دیگر بازداشت‌ و مابقی افراد با قرار وثیقه آزاد هستند.

سرنخ های جدید از جاسوس سوئدی

وی درباره بازداشت تبعه سوئدی در ایران گفت: این پرونده در دادسرای تخصصی تهران تحت رسیدگی است و اتهامش جاسوسی است. در ۲۸ فروردین سال جاری قرار بازداشت موقت او صادر شد و در بازداشت است. یکسری اسناد کشف شده و در حال بررسی است و تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه است. براساس سرنخ هایی که داریم ممکن است اتهام دیگری در مورد ایشان مطرح شود.

دو اتهام مصطفی تاج زاده

وی درباره پرونده تاج زاده نیز گفت: یک اتهام تشویش اذهان عمومی و یک تبلیغ علیه نظام دارد.

آخرین وضعیت سامانه سینا

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص سامانه جامع تکالیف که در آن وضعیت ترک فعل سازمان‌ها مشخص شده و طبق سند تحول مهلت اجرای آن تا پایان تیر ماه بوده و این سامانه چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: یک سری تکالیف کلیدی در رابطه با دستگاه‌ها و حوزه‌های مهم کشور شناسایی شده است. مطابق با اولویت‌بندی‌ها، تکالیف شناسایی و در حال بارگذاری است.

وی ادامه داد: درگاه سامانه یکپارچه سازمان بازرسی به نام سینا، طراحی و رونمایی شده است. این درگاه دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی دارد و در راستای تجمیع سیستم‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کند. درگاه درون سازمانی در حال بهره برداری است و در اختیار سازمان بازرسی کل قرار دارد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی و ضابطه‌مند بودن، در مرحله اخذ تاییدیه‌های لازم است و تا زمانی که به اتمام برسد، مجوزهای لازم بارگذاری و در نهایت اطلاع رسانی می‌شود. بر اساس گزارشی که از سازمان بازرسی داریم، این موضوع ناظر بر این است که ۱۱۰۰ تکلیف قانونی دستگاه‌ها درون پایگاه داده و بانک اطلاعاتی سازمان بازرسی وجود دارد و فرایند صحت سنجی آن در حال انجام است و  تکالیف دستگاه‌ها شناسایی و در حال رصد است.

سر شبکه سازمان یافته فساد به اعدام محکوم شد

ستایشی در پاسخ به سوالی در رابطه با بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام  شهروز سخنوری (الکس) که دو سال پیش به همراه مادر و فردی که رابط وی بود، دستگیر شد، گفت: راه اندازی شبکه سازمان یافته فساد از اتهامات این فرد است. این فرد به اعدام محکوم شده است.

وی افزود: متهمین دیگر به اتهام  موجبات فراهم کردن فساد به ۸ سال حبس محکوم شدند و حکم در حال اجرا است. متهم دیگری هم در پرونده است که حکم وی هنوز اجرا نشده  و در شرف اجرا است.

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: تا کنون برای شناسایی اموال فرد مورد نظر اقدام جدی صورت گرفته است. ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است، تمامی رد مال این فرد به وزارت نفت یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است.

وی ادامه داد: سرنخ های بسیار خوبی از اموال بابک زنجانی به دست آمده است، وی. در حال حاضر زندان است. و در خصوص اجرای حکم این پرونده گفتنی است که این امر تکلیف اجرای حکم بابک زنجانی بر عهده دادستانی و واحد اجرای احکام دادسرای تهران است.

۶۷۹ نفر سال گذشته با رضایت اولیای دم قصاص نشدند

سخنگوی قوه قضائیه پاسخ به سوالی در خصوص آخرین آمار عفو اعدامی ها گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های مردمی و ساختار های سازمانی همانند شورای حل اختلاف اقدامات خوبی در خصوص جرائم قابل گذشت صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۶۷۹ نفر و در چهار ماه نخست سال جاری بر اساس گذشت شاکی خصوصی (اولیای اعدام) رضایت گرفته اند و قصاص ساقط شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    این عجب پوست کلفتی داره که زندان ماندن رو به افشای اموال دزدی شده ترجیح میده. آخه بگو بدبخت دو روز دیگه عین .... می افتی میمیری باید جواب بدی
    • ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 0
      افشا کنه بعدش میکشنش عاقل. نمیگه که زنده بمونه
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    متهم همکاری با بام جون کیه؟!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    واقعا چه موجود عجیب وغریبی هست بابک زنجانی چقدر رو محا کمه کردن که یا دارن محکومیتشون رو می گذرونند یا اعدام شدند اونوقت این همچنان همه رو گذاشته سرکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس