تفتیش ویلای فلوریدا محبوبیت ترامپ را در میان جمهوریخواهان افزایش داد

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخابات آمریکا نشان می‌دهد که هجوم ماموران اف بی آی به ویلای رئیس جمهوری پیشین و تفتیش آن منجر به افزایش محبوبیت وی در میان رای‌دهندگان جمهوریخواه شده است.

به گزارش مشرق، یافته‌های نظرسنجی مشترک نشریه پولیتیکو و موسسه افکارسنجی مورنینگ کانسالت (Morning Consult) نشان می‌دهد که اگر رقابت های درون حزبی برای انتخاب نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این روزها برگزار شود، ترامپ حائز ۵۷ درصد رای موافق رای دهندگان جمهوریخواه خواهد شد که در قیاس با نظرسنجی مشابه اوایل تابستان رشدی ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین حال اقبال عمومی به ران دوسانتیس فرماندار کنونی ایالت فلوریدا از ۲۳ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافته و اختلاف ترامپ را با این رقیب فرضی جمهوریخواه به ۱۰ درصد می رساند.

این نظرسنجی چهارشنبه پیش (۱۹ مرداد) و ۲ روز پس از هجوم ماموران اف بی آی انجام شد. یا این حال در آن زمان هنوز خبری از اسناد توقیف شده در مارا لوگو منتشر نشده بود.

نظرسنجی پولیتیکو از میان ۲ هزار و ۴ داوطلب انجام شد و حاشیه خطای آن ۲ درصد است.

در حالیکه دو سانتیس به دنبال شرکت در رقابت های فرمانداری در انتخابات میاندوره ای پیش روست، ترامپ هنوز به صورت رسمی داوطلب نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ نشده است.

بر اساس دیگر یافته های نظرسنجی مذکور، ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان تا حدی و یا به شدت از تفتیش ویلای ترامپ حمایت کرده و ۳۷ درصد نیز به شدت و یا تا حدی با این اقدام مخالف هستند. ۱۳ درصد داوطلبان نیز نظری در این مورد ندارند.

انتخابات میاندوره ای آمریکا ۱۷ آبان و برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • M IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    ترامپ و افراطیون کاسب تحریم ضد برجام در یک صف قرار دارند و جدا از هم نیستند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      2 0
      غربگدایان ، منافقین، صهیونیست‌ها، کاسبان برجام/تحریم و گاوچرونها همه در یک صف هستند و باهم هییییییچ تفاوتی ندارند!!!
    • ali IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      0 0
      M جون عزیز نه اینکه بایدن فوری به برجام برگشت.تو چقدر ساده ای که فکر می کنی ترامپ از برجام خارج شد.خیر عزیز.ما کامل به تعهداتمون عمل کردیم که این هم از اشتباه بزرگ دولتمون بود. ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا خارج شد.عزیز اولا الان برو سازمان ملل شکایت کن ترامپ خارج شد .چرا؟ :ترامپ دیگه رفته دنبال کارش.مسئله بعدی ترامپ رییس جمهور امریکا خارج شد چرا بقیه کشورهای اروپایی خارج شدند عزیز دل.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 2
    مثل اینکه جمهوری خواهان آمریکا سرشون درد می کنه برا یه بزن بزن حسابی و جنگ داخلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس