کد خبر 1408415
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

 مجموعه مسیر سبز با چندین مرکز ترک اعتیاد معتبر در سطح شهرهای تهران، کرج و شهریار، یکی از بزرگترین کمپ‌های ترک اعتیاد بوده که نرخ ترک بدون بازگشت موردی قبولی دارد.

کمپ ترک اعتیاد معتبر در تهران شهریار و کرجترک اعتیاد

اعتیاد مقوله‌ای است که وارد شدن به آن بسیار آسان بوده اما کنار گذاشتن آن بسیار سخت است. بسیاری از افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد گرفته، ابتدا تلاش می‌کنند تا با خودداری از مصرف ماده مخدر و خوددرمانی آن را کنار بگذارند. اولین انتخاب هم عموما ترک در منزل بوده که متاسفانه تجربه و تحقیقات نشان داده که درصد بسیار اندکی از افراد، موفق به ترک بدون بازگشت در منزل خواهند شد. طبق تحقیقات، ترک اعتیاد در منزل به دلیل نادیده گرفتن پارامترهای بسیار مهم در پروسه‌ی ترک، عموما با شکست همراه است. هنگامیکه فرد اقدام به ترک در منزل می‌نماید، علائم محرومیت توان وی را تحلیل برده و در ناخودآگاه ذهن فرد، سیگنالی مبنی بر دوران قحطی صادر می‌شود. این سیگنال به فرد می‌گوید اگر تحمل کنی، پس از آن وارد دوران وفور خواهی شد. این امیدواری به پایان دوره‌ی ترک در منزل، باعث شده تا پس از اتمام این مدت، فرد احساس کند که حال نوبت به وفور مصرف رسیده است. عموما این افراد نه تنها سراغ مصرف مجدد رفته، بلکه میزان مصرف آن‌ها نیز نسبت به قبل افزایش خواهد یافت.

کمپ ترک اعتیاد

کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشوری قرار دارند، همگی از پروسه‌های مدرن و استاندارد درمان اعتیاد استفاده کرده که این پروسه‌ها شامل سه بخش اصلی سم زدایی، ترک جسمی و ترک روحی هستند. ترک در منزل تنها برروی ترک اعتیاد جسمانی تمرکز داشته و به همین دلیل عموما منجر به شکست خواهد شد. در ادامه، هر سه مرحله را توضیح داده و ضرورت دنبال کردن آن را بیان خواهیم کرد.

سم زدایی

هنگامیکه فرد ماده مخدری مصرف می‌کند، در دفعات اول متوجه تغییراتی در جسم خود خواهد شد. عموما این تغییرات شامل افزایش ضربان قلب، بالا رفتن دمای بدن، مشکلات گوارش، حالت تهوع و ... است. این علائم، زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی بدن احساس نماید که ماده‌ی وارد شده به بدن مضر بوده و تمام تلاش خود را انجام دهد تا با آن مقابله نماید. با تکرار مصرف ماده مخدر، سیستم ایمنی بدن رفته رفته تضعیف شده که باعث می‌شود بیماری‌های دیگر نیز به سراغ فرد آمده و وی را تضعیف نمایند. همچنین، سموم و مواد مضر بدن از طریق کلیه و کبد دفع شده و حضور مستمر مواد مخدر به معنای فعالیت مستمر این دو ارگان حیاتی بوده که نتیجتا باعث تضعیف هر دو خواهد شد. اولین گام در ترک اعتیاد، انجام مراحل سم زدایی است تا باقیمانده ماده مخدر و سموم موجود در گردش خون، دفع شود.

کمپ ترک اعتیاد معتبر در تهران شهریار و کرج

سم زدایی مواد مخدر به سه شکل فوق سریع UROD، سریع و تدریجی انجام شده که شرایط کنونی مددجو، مهمترین ملاک برای انتخاب روش درمانی توسط متخصصان است. سن، جنسیت، مدت زمان مصرف، میزان مصرف و همچنین نوع ماده مخدر در انتخاب روش سم زدایی اثرگذار هستند. در روش فوق سریع که در 4 تا 8 ساعت انجام می‌شود، مددجو بیهوش شده که همین امر نیز نیازمند سلامت جسمانی و داشتن امکان و تجهیزات در مجموعه است. سم زدایی فوق سریع تنها باید در محیطی کلینیکی و دارای پرسنل و متخصصان مربوطه انجام شود. اگرچه سم زدایی بخش مهمی از پروسه ترک اعتیاد است، اما انجام روش UROD به معنای عدم نیاز به مخدر نبوده و پروسه‌ی درمان باید ادامه دار شود. در صورتیکه مایل هستید تا با انواع سم زدایی مواد مخدر آشنا شوید، به این مقاله مراجعه نمایید.

ترک جسمی اعتیاد

در گام دوم ترک اعتیاد، تمرکز برروی ترک جسمانی قرار خواهد گرفت. در این بخش از درمان، نرسیدن مواد مخدر اصلی باعث بروز دردهای جسمانی شده که دوران ترک اعتیاد را با دشواری همراه خواهد نمود. برای کاهش یا حذف علائم محرومیت، متخصصان کمپ ترک اعتیاد، از داروهای مسکن، شبه مخدر، ضد مخدر، آرامبخش و ... استفاده کرده و در کنار آن نیز از داروهای گیاهی برای تقویت جسمی مددجو استفاده خواهند کرد. اگرچه متادون یکی از داروهایی است که ممکن است در ترک اعتیاد استفاده شود، اما میزان مصرف، دوز مصرف و ... باید توسط متخصص ترک تجویز شود. متاسفانه بساری از کمپ‌های غیرمعتبر و همچنین افرادی که اقدام به خوددرمانی می‌کنند، از این ماده شبه مخدر استفاده کرده تا اعتیاد را کنار بگذارند. اما بهتر است بدانید که احتمال تداخلات دارویی متادون کم نبوده و مصرف خودسرانه‌ی آن نیز ممکن است پیامدهای سلامتی جانبی برای فرد به همراه داشته باشد.

ترک روحی ترک اعتیاد

یکی از بخش‌هایی که کمتر به آن توجه شده است، درمان روحی و روانی مددجو است. عموما افرادی که ماده مخدر را تجربه کرده‌‎اند، مشکلات روزمره‌ی متعددی را پشت سر گذاشته و نیازهای روانی آن‌ها باعث شده تا سراغ ماده مخدر بروند. عموما این افراد به دلیل تجربه کردن سبک شدن فکری و حالت سرخوشی بالا، مصرف ماده مخدر را ادامه دادند که همین امر نیز باعث شده تا از مصرف کننده تفریحی به مصرف کننده دائمی یا همان معتاد، تغییر نمایند. طبیعتا بدون هدف قرار دادن مشکلات اصلی که ریشه‌ی گرایش به اعتیاد را شکل داده‌اند، امکان ترک اعتیاد بدون بازگشت وجود نخواهد داشت. شاید مهمترین تفاوت بین ترک در کمپ و ترک در منزل نیز همین بعد روانی گرایش به اعتیاد باشد. در کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر، جلسات روان درمانی یا همان تراپی‌های فردی و گروهی به شکل مستمری برگذار شده تا فرد بتواند اعتیاد را به صورت ریشه‌ای درمان نماید. کمپ‌های ترک اعتیاد در کنار بهره گیری از متخصصان کارکشته، جلسات تراپی فردی و گروهی را به شکل مستمری برگذار خواهند کرد.

کمپ معتبر ترک اعتیاد

یکی از معتبرترین کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح شهرهای تهران، کرج و شهریار، مجموعه مسیر سبز بوده که با تاسیس چندین مجموعه در سطح این سه شهر، دسترسی به کمپ ترک اعتیاد را تسهیل نموده است. تمامی شعب این مجموعه دارای محیطی شاد، مفرح و آرام بوده که به لطف پرنسل با تجربه و متخصص و در کنار کادر پزشکی مجرب، دوران ترک اعتیاد را دروانی آرام و سازنده نموده‌اند. این مجموعه خدمات کمپ دولتی، رایگان، لاکچری، کمپ اختیاری، کمپ اقامتی، کمپ اجباری، کمپ مخصوص بانوان و ... را در سطح هر سه شهر ارائه نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع کمپ ترک اعتیاد برروی این لینک کرده تا وارد وبسایت اصلی مجموعه مسیر سبز شوید.

مشاوره ترک اعتیاد

در صورتیکه نیاز به مشاوره رایگان در خصوص ترک اعتیاد نیاز دارید و یا به دنبال پیدا کردن نزدیک‌ترین و بهترین کمپ ترک اعتیاد در نزدیکی خود هستید، می‌توانید به صورت رایگان با شماره 09125034061  تماس بگیرید. خصوصا در مواردی همانند اعتیاد به شیشه یا هروئین که فرد دچار توهمات دیداری، شنیداری و دشمن پنداری شده است، مشاوره با کارشناسان ترک اعتیاد می‌تواند مسیر درست درمان را به شما نشان دهد. بهتر است بدانید که اگرچه مدت زمان اقامت در کمپ بستگی به نوع ماده مخدر مصرفی دارد، اما عموما روند ترک اعتیاد در یک دوره 21 روزه انجام شده که در این مدت، امکان عیادت و بازدید مددجو برای آشنایان و اقوام فراهم شده است. بنابراین، مراجعه به کمپ ترک اعتیاد نه تنها روشی تضمینی برای ساختن یک آینده‌ی بهتر است، بلکه در این مدت زمان نیز می‌توانید در کنار عزیزان خود باشید تا با حمایت روحی و معنوی، دوران ترک اعتیاد را شیرین‌تر نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس