کد خبر 1408310
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین درباره خطر انتخابات میان‌دوره‌ای برای دو حزب اصلی آمریکا  نوشت:

 اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در یادداشتی بیان داشته که طبق پیش‌بینی‌های کنونی، حزب جمهوری‌خواه بین ۲۰ تا ۳۵ کرسی به کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان را به خود اختصاص خواهد داد و اکثریت سنا نیز ممکن است از اختیار حزب دموکرات خارج شود. اما به‌زعم نویسنده، هر دو حزب باید نسبت به تفسیر نتایج انتخابات، احتیاط کنند.

 برای مثال ممکن است جمهوری‌خواهان پیروزی را به عنوان تأیید ترامپیسم تلقی کنند. در حالی که برخی نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی شکست خورده‌اند. شکست دموکرات‌ها به معنای تأیید عملکرد جمهوری‌خواهان نیست. در واقع، رد گزینه بدتر، به معنای علاقه به گزینه بد نیست.

 دموکرات‌ها نیز ممکن است تصور کنند دلیل شکست، محافظه‌کاری آن‌هاست و با توجه به گرایش جوانان حامی حزب به جناح چپ، اگر بیشتر به سمت جناح چپ حزب حرکت کنند، حامیان بیشتری کسب خواهند کرد. در حالی که این مسیر معقولی نیست و اعضای دولت بایدن نیز نسبت به آن آگاهی دارند.

 تفسیر خطرناک‌تر دموکرات‌ها این است که قوانین انتخابات ایالتی را عامل شکست بدانند و از ناکامی‌های دولت بایدن به خصوص در مسائل اقتصادی مانند تورم غفلت کنند. محبوبیت اندک بایدن شاهدی بر این ناکامی‌ها است. دموکرات‌ها نباید مانند ترامپ و بخشی از جمهوری‌خواهان به قوانین انتخاباتی بتازند.

 نتایج این انتخابات، بر استراتژی‌های سیاسی این دو حزب در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد. تفسیرهای نادرست می‌تواند موجب تعمیق شکاف‌های سیاسی و اجتماعی و افزایش سیاست‌گذاری‌های ناکارآمد از سوی دو حزب در ساختار تصمیم‌گیری آمریکا شود.

خطر انتخابات میان‌دوره‌ای برای دو حزب اصلی آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر در خیابان های حتی ایالت دمکرات را بروید میفهمید که حزب دمکرات شکست خواهد خورد چون اقتصاد آمریکا به شدت متضرر شده و مردم به شدت ناراضی هستند. با این اوصاف بنظر من حتی احتمال آن هست که حزب دمکرات نصف کرسی هایش را در دو مجلس از دست بدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس