دیدار وزیر خارجه طالبان با مقامات سفارت ایران در افغانستان

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویونی طلوع، مولوی امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه با علی رضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت خارجه ایران و بهادر امنیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، در این دیدار، تسهیلات ارائه خدمات کنسولی برای تجار، کارگران و مهاجران افغانستانی در ایران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

تا کنون اطلاعات بیشتری در این باره رسانه ای نشده است.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان و سفیر ایران در کابل ۲۶ تیر ماه نیز همچنین در خصوص لزوم گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور تأکید کردند.

بهادر امینیان سفیر ایران نیز امنیت و ثبات در افغانستان را به نفع منطقه خواند و افزود: ما تلاش می کنیم تا از حفظ حسن هم‌ جواری از طریق مرزهای مشترک با افغانستان استفاده مثبت و متقابلی را به انجام برسانیم.

به گفته «حفیظ ضیا احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان، مهاجران، زندانیان افغانستان در ایران و نیز مبارزه با مواد مخدر، موضوعات مرزی و روابط دو جانبه تجاری از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس