کد خبر 1407899
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
نخودی چالش جدی باروز برای قهرمانی؟

یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی امسال محمد نخودی را چالش جدی کسب مدال برای جردن باروز دانست.

به گزارش مشرق، جردن باروز در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر در بلگراد نماینده آمریکا در وزن ۷۹ کیلوگرم خواهد بود تا دهمین حضورش را در مسابقات قهرمانی جهان تجربه کند. باروز همچنین به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی در وزن ۷۹ کیلوگرم از سال ۲۰۲۱ و کسب هفتمین مدال طلای خود خواهد بود. ۸ کشتی‌گیر برتر براساس سیدبندی در مسابقات جهانی قرار می‌گیرند که جردن باروز در سید یک و محمد نخودی آزادکار تیم ملی ایران در سید ۲ هستند. بزرگترین رقیب باروز در راه رسیدن به فینال احتمالاً نیکا کنچادزه دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

سیدبندی:

جردن باروز

محمد نخودی

جورجیوس کوگیومتسیدیس

آرمان آواگیان

نیکا کنچادزه

اشرف آشیروف

محمد آکدنیز

سیف الدین الکما

بهترین کشتی‌گیران: جردن باروز از آمریکا و محمد نخودی از ایران

جردن باروز با قهرمانی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در وزن ۷۹ کیلوگرم، مدعی کسب طلا در مسابقات امسال است. وی سال گذشته محمد نخودی را ۵ بر یک شکست داد. با حذف روسیه از مسابقات قهرمانی جهان، باروز احتمالا دوباره با نخودی در فینال روبه‌رو خواهد شد. اگرچه نخودی سال گذشته مغلوب شد اما امسال او را باید یک تهدید دانست چرا که این کشتی‌گیر ایرانی ۲۱ سال سن دارد و در اوج دوران حرفه‌ای خود است. نخودی عملکرد چشمگیری داشت و در مسابقات رنکینگ‌دار تونس برای رسیدن به مدال طلا در رقابتی جذاب چنس مارستلر را ۱۰ بر صفر شکست داد. حالا سوال این است آیا نخودی به اندازه کافی پیشرفت کرده تا جردن باروز را مغلوب کند؟

 نخودی چالش جدی باروز برای قهرمانی؟

مدعیان: نیکا کنچادزه، بولات ساکایف، واسیل میخائیلوف

کنچادزه در مسابقات جهانی سال گذشته به مدال برنز دست یافت و در نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب محمد نخودی شد. اگر کسی بتواند بازی برگشت بین باروز و نخودی را خراب کند، کنچادزه است. او احتمالا در جدولی قرار می‌گیرد که جردن باروز در آن قرار دارد البته باروز و کنچادزه هرگز با هم کشتی نگرفته‌اند.

ورزشکارانی که مدال برایشان پیش‌بینی نشده اما پتانسیل کسب مدال دارند

اشرف آشیروف، ارسلان بوداژاپوف، بالیان گوراو، ایکوب شیخدژمالوف، جورجیوس کوگیومتسیدیس، آخساربک گولایف

این کشتی‌گیران می‌توانند مدال آوران غافلگیرکننده‌ای باشند چرا که همگی بردها و عملکردهای قابل توجهی سال گذشته داشته که ثابت می‌کند می‌توانند در مسابقات جهانی سر و صدا کنند. جورجیوس کوگیومتسیدیس دارنده مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپاست اما وی در دو تورنمنت بین‌المللی بعدی موفقیتی نداشت.

 نخودی چالش جدی باروز برای قهرمانی؟

پیش‌بینی مدال:

جردن باروز یکی از چهره‌های محبوب در کشتی محسوب می‌شود و از شانس بالایی برای کسب مدال طلا برخوردار است. وی سال گذشته ثابت کرد در وزن ۷۹ کیلوگرم هم یکی از بهترین‌هاست و تاکنون هیچ رقیبی برای وی پیدا نشده است. حالا باید دید امسال نخودی می‌تواند باروز را به چالش بکشد و قهرمانی او را به خطر بیندازد یا خیر؟

طلا: جردن باروز

نقره: محمد نخودی

برنز: نیکا کنچادزه و ایکوب شیخدژمالوف

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس