کد خبر 1407830
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
ترامپ سری بودن اسناد ضبط شده از اقامتگاهش را رد کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر کشف و ضبط اسناد سری و طبقه بندی شده در اقامتگاهش در فلوریدا اعلام کرد که این اسناد سری نبوده است.

به گزارش مشرق، دفتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که وی از اختیارات  دوران ریاست جمهوری خود برای خارج کردن این اسناد از حالت سری و طبقه بندی شده استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است: ترامپ دستور قاطع داده بود تا اسنادی را که از دفتر کاخ سفید به خانه او منتقل شده بودند، از حالت طبقه بندی خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اختیار طبقه‌بندی  اسناد و خارج کردن آنها از حالت سری  صرفاً با در اختیار رییس جمهور  آمریکا است. این ایده که برای خارج کردن اسناد از حالت سری به تایید برخی از کارمندان نیاز است، پوچ است.

به گزارش روز جمعه به وقت محلی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اف‌بی‌آی در حمله روز دوشنبه خود به اقامتگاه مارئه لاگو دونالد ترامپ در فلوریدا حدود ۲۰ جعبه اسناد  از جمله ۱۱ مجموعه اسناد سری  را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، پلیس فدرال آمریکا( اف بی آی) تقریباً ۲۰ جعبه اسناد از جمله مجموعه ای از تصاویر، یک یادداشت دست نویس که موضوع آن مشخص نیست، دستور اجرایی ترامپ برای بخشش راجر استون و اطلاعاتی درباره امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را کشف و ضبط کرده است.

بر اساس این گزارش، اف بی آی همچنین سه مجموعه اسناد محرمانه، سه مجموعه از اسناد سری  و چهار مجموعه از اسناد فوق سری کشف و ضبط کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نیز اعلام کرد : اف بی آی در حال تحقیق علیه ترامپ به خاطر حذف و نابودی اسناد، ایجاد ممانعت در مقابل تحقیقات و نقض قانون جاسوسی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا روز جمعه به وقت محلی در واکنش به گزارش واشنگتن پست که اعلام کرده بود ماموران اف بی آی در بازرسی اقامتگاه او در فلوریدا به دنبال اسناد هسته ای بودند، گفت که وجود اسناد هسته ای فریب و دروغ است.

ترامپ در رسانه اجتماعی "تروث"، این اتهام را مشابه جنجال های پیشین علیه خود در مورد مسایلی چون روسیه، استیضاح و تحقیقات مولر مرتبط دانست و گفت: افراد فاسدی در این مساله نقش دارند.

با این حال، ترامپ مدرکی برای اثبات ادعای دروغ بودن اتهامات علیه خود ارائه نکرده است.

وی در ادامه گفت: چرا اف بی آی با بازرسی اقامتگاه  "مار ئه لاگو"  با حضور وکلای ما و دیگران موافقت نکرده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که پلیس فدرال این کشور در جریان بازرسی اقامتگاه ترامپ به دنبال اسنادی مخفیانه درباره سلاح های هسته‌ای بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 1
    دروغگوی کذاب
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 1
    حرفی منطقی هست . رییس جمهور چنین اختیاری دارد برای همین اف بی ای کار بسیار اشتباهی انجام داد و صد در صد مشکلات بسیاری برایش عارض خواهد شد
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 1
    طبق اسناد کشف شده از خانه اش در عوض سرمایه گذاری بن سلمان در شرکت دامادش اسرار غنی سازی اورانیوم را به عربستان می داده
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 1
    این صهیون زاده رو هم یکی پیدا بشه بفرسته به درک عالی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس