مخالفت ترکیه با تاخیر در خرید جنگنده های اف ۱۶ از آمریکا

روزنامه صباح ترکیه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت ترکیه مخالفت خود را با تاخیر در خرید جنگنده های اف -۱۶ از آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صباح ترکیه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که دولت ترکیه مخالفت خود را با تاخیر در خرید جنگنده های اف -۱۶ از آمریکا اعلام کرده است.

بنا به نوشته این روزنامه چاپ ترکیه، دولت آنکارا از پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، خواسته است تا موضوع خرید جنگنده های اف -۱۶ را به کنگره آمریکا ارائه کند.

بر اساس این گزارش، آنکارا در حال برنامه ریزی برای خرید ۴۰ جنگنده اف -۱۶ از ایالات متحده است. ترکیه همچنین مدرن سازی ۸۰ جنگنده دیگر خود را نیز در دستور کار قرار داده است

در حالیکه پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که امیدوار است موافقت کنگره را در راستای تحویل جنگنده های مذکور به ترکیه را دریافت کند، این رسانه ترکیه ای به نقل از منابع خود نوشت که ترکیه نمی خواهد که این موضوع دچار رویه ها و تاخیرهای درازمدت قرار گیرد. بنابراین، دولت آنکارا در حال مذاکره با پنتاگون است و خواستار ارائه این موضوع به کنگره آمریکا شده است.

روزنامه صباح نوشت دولت ترکیه در تلاش است تا تصمیم گیری در خصوص تحویل جنگنده های آمریکایی را تسریع بخشد، زیرا کنگره آمریکا باید این موضوع را در مدت زمان مشخصی به تصویب برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    4 5
    ۵۰بمب اتمی امریکا در اینجرلیک، ترکیه یک پادگان حاشیه ای آمریکاست.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      5 5
      ترکیه از‌بحرین هم برده تره
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    5 11
    در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه رژیم فرضی صهیون رو محو کرد خرید انبوه آواکس اوجب کفایی و فریضه شرعی
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    1 1
    افسوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس