کد خبر 1407711
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
خودرو

لاماری ایما یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای چینی است که مهمان کشورمان شده است.

به گزارش مشرق، این خودرو در اصل محصولی از شرکت دانگ‌فنگ بنام T۵ Evo است که از طریق یکی از برندهای زیرمجموعه این شرکت با نام فورتینگ در چین عرضه می‌شود. حال اولین تصاویر از نسخه الکتریکی T۵ Evo با نام جالب فرایدی یا جمعه منتشر شده است. هرچند فورتینگ فرایدی بر اساس همان T۵ Evo بنزینی ساخته شده اما در جلو با جلوپنجره یکپارچه کاملاً جدید و سپر متفاوت، نمای متمایزی به خود گرفته است.

هرچند در فرایدی چراغ‌های جلو دست‌نخورده باقی‌ مانده‌اند اما اطراف آن‌ها تریم مشکی‌رنگی کار شده که کنتراست خوبی با بدنه سفیدرنگ خودرو ایجاد کرده است. در لبه سپرها و رکاب‌ها نیز تریم نارنجی‌رنگی به چشم می‌خورد. در عقب نیز هرچند میزان تغییرات نسبت به نسخه بنزینی بسیار کمتر است اما تفاوت‌هایی در قسمت سپر و جا پلاک دیده می‌شود درحالی‌که سر اگزوزهای چهارتایی لاماری هم حذف شده‌اند.

معرفی کراس‌اوور لاماری با نام جمعه +عکس


T۵ Evo و فرایدی تقریباً هم‌اندازه هم هستند و نسخه الکتریکی با ۴,۶۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع، تنها ۵۰ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۱۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از همتای بنزینی خود است. فاصله محوری هردو نسخه هم یکسان و برابر با ۲,۷۱۵ میلی‌متر است.

لاماری یا همان T۵ Evo با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است اما در فرایدی این پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی جایگزین شده است که ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم می‌کند. فعلاً اطلاعات دیگری در مورد مشخصات فنی این کراس‌اوور برقی مثل ظرفیت باطری‌ها و میزان برد نداریم. فورتینگ فرایدی در سه‌ماهه پایانی امسال در بازار چین عرضه خواهد شد.

معرفی کراس‌اوور لاماری با نام جمعه +عکس

منبع:چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس