کد خبر 1407619
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
خودرو

در این مطلب به معرفی پیکاپ جدید جیلی موسوم به رادار RD6، که یک پیکاپ الکتریکی با طراحی مدرن و جذاب است، خواهیم پرداخت.

به گزارش مشرق، برند رادار جیلی به تازگی برای بخش خودروهای الکتریکی خود برند جدیدی به نام رادار را معرفی کرده و طبق تصویری که این خودروساز از محصولات تحت برند رادار به نمایش گذاشته است، پیکاپ RD6 اولین خودرو از پنج گانه رادار خواهد بود.


طراحی ظاهری
در طراحی ظاهری RD6 شاهد طرحی به نسبت مشابه با شاسی بلند Tugella L هستیم، با این تفاوت که نمای جلو به علت الکتریکی بودن خودرو دستخوش برخی تغییرات شده و چراغ ها زوایای تند و تیزتری پیدا کرده اند. سپر نیز با ترندهای مربوط به خودروهای الکتریکی بازطراحی شده است.

اگر قسمت بار خودرو را نادیده بگیرید، پروفیل کناری تا بخش انتهایی درِِ عقب به گونه ای پیش می رود که گویی با یک شاسی بلند طرف هستیم، اما ناگهان در این بخش، پروفیل خودرو یک کات عمودی خورده و قسمت بار به آن اضافه شده است. فارغ از بحث های زیبایی شناسی، باید اذعان داشت این سبک طراحی سبب ایجاد وقار و به نوعی تفاوت برای پیکاپ رادار نسبت به سایر پیکاپ های معمول شده است.
در نمای عقب نیز با جدیدترین سبک مورد استفاده برای پیکاپ ها، که پیش تر در محصولاتی نظیر ریویان دیده بودیم، مواجه هستیم؛ چراغ های به هم پیوسته.
جیلی تصاویر مربوط به نسخه ای اسپرت تر را نیز از رادار منتشر کرده است که بدنه دورنگ و خطوط قرمزرنگ روی بدنه به همراه کاور قسمت بار، از مشخصات و تفاوت های ظاهری آن نسبت به نسخه استاندارد است. نکته جالب آن که در هر دو نسخه (استاندارد و اسپرتی) خبری از دستگیره های مخفی شونده نیست و طراحان کمپانی از دستگیره های ایزی اوپن برای این پیکاپ استفاده کرده اند.

رادار RD6؛ پیکاپ باوقار و زیبا +عکس


طراحی داخلی جیلی رادار RD6
در بخش داخلی شاهد طرحی مشابه جیلی Haoyue هستیم و بنابراین طرح داخلی پبکاپ رادار علیرغم ظاهر جذاب و به روزش، آنچنان جدید به نظر نمی رسد. دریچه های تهویه میانی طرح X شکل دارند و کلاستر دیجیتالی و مانیتور خودرو (هر دو با سایز ۱۲.۳ اینچ) نیز به صورت جداگانه جانمایی شده اند. متریال داخلی کابین طبق عادت همیشگی برند جیلی باکیفیت و از بهترین ها در سگمنت خود هستند.

نکته جالب توجه آنکه در بخش درایو مد خودرو که در پنل میانی دو صندلی تعبیه شده است، حالت چهار چرخ محرک دیده نمی شود و صرفا حالت های اکو، کامفورت و اسپرت و کلیدهای مربوط به کنترل حرکت در سراشیبی و کنترل پایداری قابل رویت هستند.

ردیف عقب پیکاپ RD6 برای سه سرنشین بزرگسال به لحاظ فضای پا و سر کافی به نظر می رسد. یک فضای ۴۸ لیتری نیز برای قراردادن ابزار آلات و لوازم کوچک در زیر صندلی عقب تعبیه شده است که نشان از استفاده بهینه از فضای داخلی کابین دارد.

رادار RD6؛ پیکاپ باوقار و زیبا +عکس

 
مشخصات فنی
رادار RD6 بر روی پلتفرم جدید جیلی با نام SEA مخفف Sustainable Experience Architecture شکل گرفته است. این پیکاپ دارای یک موتور برقی روی محور عقب است که قادر به تولید قدرتی معادل با ۲۶۸ اسب بخار می باشد. شتاب صفر تا صد RD6 با مشخصات فوق، ۶ ثانیه اعلام شده است. از آنجایی که پلتفرم SEA برای دو موتور الکتریکی طراحی شده است، احتمالا در آینده ای نزدیک شاهد نسخه دو موتوره آن نیز خواهیم بود. جیلی اعلام کرده که حداکثر برد رادار در محدوده ۶۰۰ کیلومتر است.

رادار RD6؛ پیکاپ باوقار و زیبا +عکس

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    7 4
    افتخار مشرق شده است ماهواره روسی و خودروی چینی . ما می توانیم فقط مربوط به بالا کشیدن پول نفت مردم است .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      3 3
      هنوز جای زخم ماهواره خوب نشده خخخخ
    • محمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      زخم اونايي خوردن كه روسيه بهشون زد و واضح و روشن و شفاف اعلام كرد كه تمام مراحل ساخت ماهواره خيام توسط ایران انجام شده و ماهواره بر اون مربوط بع ايران نميشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس