کد خبر 1407570
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
بایدن با رئیس جمهور چین دیدار میکند

روسای جمهور چین و آمریکا قرار است در آینده نزدیک با هم دیدار کنند.

به گزارش مشرق، رؤسای جمهور چین و آمریکا قرار است در آینده نزدیک با هم دیدار کنند. در همین ارتباط اعلام شده است که شیء و بایدن در ماه نوامبر در حاشیه اجلاس حضوری در آسیای جنوب شرقی دیدار حضوری خواهند داشت.

آخرین باری که دو طرف از طریق لینک ویدئویی صحبت کردند، شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین، به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود که با اجازه دادن به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان برای سفر به به تایوان با آتش بازی می‌کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شیء و بایدن می‌توانند قبل از پایان سال، اولین دیدار حضوری خود را از زمان تصدی سکان دولت داشته باشند.

این دیدار احتمالاً در طول سفر برنامه ریزی شده شیء به جنوب شرق آسیا در اواسط نوامبر، یا در حاشیه اجلاس G20 در بالی، اندونزی، یا در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک، تایلند، بلافاصله پس از دولت چین برگزار می‌شود. منابع به این روزنامه مستقر در نیویورک گفتند.

بایدن و شیء در سال ۲۰۱۱ و بار دیگر در سال ۲۰۱۲، زمانی که هر دو معاون رئیس جمهور کشورهای متبوع خود بودند، با هم دیدار حضوری داشتند. با این حال، از زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ به ریاست دولت رسید، آنها ملاقات شخصی دو جانبه و حضوری نداشته‌اند. آنها چندین اجلاس مجازی برگزار کرده‌اند که آخرین آنها در اواخر ماه گذشته بود و در آن شیء با اشاره به سفر پیش روی پلوسی به تایوان به بایدن هشدار داد که کسی که با آتش بازی می‌کند قطعاً خود را می‌سوزاند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس