آزادسازی واردات کالا از اتحادیه اوراسیا و روسیه در ازای صادرات به این کشورها

معاون وزیر صمت گفت: در کمیته اقدام ارزی مصوب شد تا هر شرکت و تاجری که به کشورهای اتحادیه اوراسیا و روسیه صادرات دارد، می تواند در ازای این صادرات، هر نوع کالایی را وارد کند.

به گزارش مشرق، علیرضا پیمان پاک در خصوص آخرین اقدامات سازمان توسعه تجارت در جهت توسعه روابط تجاری با روسیه، گفت: در کمیته اقدام ارزی مصوب شد تا هر شرکت و تاجری که به کشورهای اتحادیه اوراسیا و روسیه صادرات دارد، می تواند در ازای این صادرات، هر نوع کالایی را وارد کند.

وی در ادامه افزود: مقرر شد تا 25 درصد مشوق های صادراتی به کالاهایی که به روسیه صادر می‌شود اختصاص یابد.

پیمان پاک در ادامه از حضور هیئت ایرانی در نمایشگاه خودرو در روسیه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از جمله بزرگترین نمایشگاه های این صنعت در روسیه محسوب می شود و مقرر شد تا اسبربانک روسیه به عنوان پیوند دهنده خودروسازان دو کشور در امر سرمایه گذاری و تامین مالی ورود کند.

وی همچنین به تلاش اسبربانک برای دعوت از مدیرعاملان ۱۴ شرکت خودروسازی روسیه جهت نشست با همتایان ایرانی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا صادرات قطعه و خودرو نیز از مزایای کریدور سبز بهره مند شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به معرفی یک شرکت در حوزه مصالح ساختمانی به گمرک روسیه، گفت: اتاق تعاون یک شرکت با روس‌ها تاسیس کرده و ضمن معرفی این شرکت به گمرک روسیه، تامین انواع مصالح ساختمانی و صادرات به روسیه از طریق این شرکت انجام می‌شود تا از مزایای گمرک سبز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در حوزه خودرو نیاز است که یک شرکت به گمرک روسیه معرفی شود تا به همین صورت از مزایای گمرک سبز استفاده کنیم چرا که امکان معرفی چند شرکت وجود ندارد.

گفتنی است، وبینار هماهنگی حضور شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو روز پنجشنبه با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت و تعدادی از قطعه سازان و مدیران خودرویی برگزار شد.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    کالا در مقابل کالا...
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    احسنت دقت بیشتری شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس