کد خبر 1407397
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
همکاری روسیه و ترکیه برای به زیر کشیدن دلار

روسیه و ترکیه همکاری جدی برای به زیر کشیدن دلار و حذف آن از مبادلات بین دو کشور در پیش گرفته اند.

به گزارش مشرق، روسیه و ترکیه به توافقی رسیدند که برخی مبادلات خود را با پول ملی دو کشور به جای دلار پرداخت کنند.

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: برای تعمیق روابط تجاری دو کشور و نیز مقابله با سلطه دلار بر بازارهای جهانی ترکیه و روسیه توافق کردند که پول گاز صادراتی به پول ملی دو کشور پرداخت شود.

این توافق به آنها کمک خواهد کرد که هر چه بیشتر دلار را از مبادلات خود حذف کنند.

هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد:« پس از ساعت ها مذاکره با همتای روسی خود به توافق رسیدیم که پرداخت گاز طبیعی را با روبل انجام دهیم.»

این دو کشور همچنین نقشه راهی را برای همکاری های اقتصادی امضا کردند که پیش بینی شده میزان مبادلات تجاری دو کشور به رقم 100 میلیارد دلار در سال برسد. آنها درباره مسائل برون مرزی نظیر صادرات غلات اوکراین هم بحث کردند.

اوایل این ماه پوتین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که باید از ترکیه به خاطر اینکه شرایطی را فراهم کرده که گاز روسیه از طریق خط لوله ترک استریم به آنها می رسد ممنون باشند.

توافق بین دو کشور در حالی است که روسیه تحت تحریم های شدید غربی ها است و نه تنها ترکیه در این  تحریم ها نقشی نداشته بلکه در  عوض عامل تسهیل گفت و گوها بین مسکو و کی اف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    عالی
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 3
    اردوغان یک نامرد دروغگوی درجه یک است که تنها کاری که در آن استاد است جا خوش کردن در شکافها و زخمها و سپس از پشت خنجر زدن است. مطمئن باشید که خرش که از پل رد شد دلار را پول رسمی ترکیه اعلام می کند.
    • . IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 1
      اما یک چیز روشن است و آن کاهش قدرت آمریکا و دلار است درحالی که یک زمانی حتی کسی جرات فکر کردن به این کار را هم نداشت. انقلاب ۱۳۵۷ ایران سرآغاز افول امریکا را رقم زد سقوط چنین ابرقدرتی زمانبر است اما دارو بتدریج اتفاق می افتد و درست بهمین دلیل روسیه با نگرش به تغییر نظم جهانی دارد دد اوکراین عملیات نظامی انجام میدهد
  • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    9 3
    یاشاسین ترک ملتی
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 1
    دلار بقدری قدرتمند هست که روسیه و ترکیه با مبادلات محدود خود نمیتوانند آسیب چشمگیری به ارزش آن وارد کنند مگر اینکه این ایتلاف قوی باشه و ایران و چین و کره شمالی و کوبا و ونزوئلا و سوریه هم به آن بپوندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس