آشنایی با لوکادیا خرید جدید باشگاه پرسپولیس؛ مهاجم هلندی بدشانس + فیلم

مهاجم هلندی شکار نهایی پرسپولیس در نقل و انتقالات لقب گرفت تا این باشگاه به هدف بزرگ خود دست یابد. این بازیکن در دوران بازیگری با بدشانسی‌های زیادی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، با اعلام باشگاه پرسپولیس یورگن لوکادیا به صورت رسمی امروز (جمعه) به سرخپوشان پایتخت پیوست. حالا پرسپولیس با این خرید به تیم برنده نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر فوتبال کشورمان تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش سعی داریم شما را بیشتر با این بازیکن آشنا کنیم.   

این مهاجم ۲۸ ساله هلندی با  ۱,۹۳ سانتی‌متر قد سابقه بازی در تیم آیندهوون را در کارنامه دارد و طی حضورش از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در ۱۲۷ بازی برای این تیم موفق به ثبت ۴۵ گل و ۳۴ پاس گل در لیگ هلند شده است. این بازیکن که اظهار دارد که علاقه‌اش به فوتبال از عمویش جری، که او نیز فوتبال بازی می‌کرد، شروع شد و توانست در ابتدای حضور خود در تیم آیندهوون در ۶ بازی ۱۱ گل از جمله ۲ بریس (۴ گل) و یک هتریک را به ثبت برساند تا خود را به عنوان یک پدیده در فوتبال هلند معرفی کند.

لوکادیا توانسته به همراه تیم آیندهوون ۵ جام را به دست بیاورد که شامل ۲ قهرمانی در لیگ هلند، یک قهرمانی در جام حذفی هلند و ۲ قهرمانی در سوپر کاپ هلند است.

فیلم گل‌های این بازیکن برای آیندهوون:

این بازیکن پس از ۶ فصل حضور در آیندهوون در سال ۲۰۱۸ با قراردادی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو راهی برایتون شد تا در لیگ برتر انگلیس به ماجراجویی خود ادامه دهد ولی به دلیل مصدومیت اولین بازی او یک ماه به تعویق افتاد تا سرانجام در نخستین بازی خود برای مرغ دریایی‌ها در برد سه بر یک  جام حذفی مقابل کاونتری سیتی گلزنی کند.
او در ادامه به دلیل نیمکت‌نشینی و نرسیدن بازی درخواست جدایی از برایتون را داد تا در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که لوکادیا به صورت قرضی یک فصل با تیم بوندسلیگا هوفنهایم به توافق رسیده و توانست در حضور کوتاه مدت خود در این تیم در ۱۲ دیدار ۴ گل را به ثمر برساند و با اتمام قرارداد قرضی خود به برایتون بازگردد.

آشنایی با لوکادیا خرید جدید باشگاه پرسپولیس؛ مهاجم هلندی بدشانس + فیلم

لوکادیا پس از بازگشت به برایتون و باز هم به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب این تیم جایی را داشته باشد و یک بار دیگر در سال ۲۰۲۰ به صورت قرضی به لیگ آمریکا رفت تا در تیم اف سی سینسیناتی به ادامه فوتبال خود بپردازد اما به دلیل آسیب دیدگی چهارگانه برای هفته‌ها از میادین دور ماند. این بازیکن هلندی در ۲ فصل حضورش در آمریکا فقط در ۲۷ بازی به میدان رفت و تنها ۳ گل به ثمر رساند.

این مهاجم بلند قد پس از سه بار رفت و برگشت به مرغ دریایی‌ها و به دلیل مصدومیت‌های پیاپی توانست در مجموع ۴۶ بازی برای این تیم موفق به ثبت ۶ گل در کارنامه خود شود.

فیلم گل‌های این بازیکن برای برایتون:

در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱، لوکادیا با انتقال رایگان به بوندسلیگا و تیم بوخوم پیوست و قراردادی تا پایان فصل با این تیم امضا کرد. او در ۱۱ دیدار برای بوخوم به میدان رفت و ۲ گل مقابل دورتموند و بایرن مونیخ برای این تیم به ثمر رساند.

این مهاجم بد شانس در تمام رده‌های پایه تیم ملی هلند عضویت داشته و در سال ۲۰۱۴  لوکادیا در ابتدا در فهرست نهایی تیم بزرگسالان هلند برای جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل بود. با این حال، او در حین تمرین در تیم ملی دوباره از ناحیه کشاله ران آسیب دید و مارکو فان خینکل جایگزین او شد. لوکادیا دوباره در سال ۲۰۱۶ برای بازی‌های دوستانه مقابل فرانسه و انگلیس به تیم ملی دعوت شد ولی مجبور شد با مصدومیت از زمین خارج شود. در طول سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، در سه نوبت از تیم ملی به دلیل مصدومیت کنار گذاشته شد. 

آشنایی با لوکادیا خرید جدید باشگاه پرسپولیس؛ مهاجم هلندی بدشانس + فیلم

در مورد یورگن لوکادیا باید اشاره کرد؛ سایت «ترانفسرمارکت» ارزش این بازیکن ۲۸ ساله هلندی را ۲ میلیون یورو (بیش از ۶۴ میلیارد تومان) ارزیابی کرده است و این مهاجم قبلاً مورد علاقه نایمخن و هیرنفین در لیگ هلند بود ولی پرسپولیس را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد.

لوکادیا در تیم‌هایی که حضور داشته معمولا پنالتی‌زن اول تیمش بوده و تبحر خاصی در پنالتی زدن دارد. خرید جدید پرسپولیس در سال‌های اخیر ۱۶ بار پشت ضربات پنالتی ایستاده و ۱۴ بار توانسته از روی نقطه پنالتی توپ را به تور دروازه رقبا بچسباند.ستاره تازه وارد پرسپولیس فقط ۲ بار پنالتی‌های خود را از دست داده است.

این بازیکن هلندی در اولین واکنش خود بعد از انتقال به پرسپولیس در صفحه اینستاگرامش با انتشار پوستر باشگاه تهرانی نوشت: صبح بخیر ارتش سرخ!

آشنایی با لوکادیا خرید جدید باشگاه پرسپولیس؛ مهاجم هلندی بدشانس + فیلم

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس