ترس آمریکا از شکار پهپاد پیشرفته «گری ایگل» در نبرد با اوکراین

وبگاه آمریکایی نوشت، نگرانی‌های فناوری، انتقال هواپیمای بدون سرنشین «گری ایگل» ساخت آمریکا به اوکراین را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه اوکراین به شدت خواهان پهپادی رزمی توانمند ساخت آمریکا از جمله «گری ایگل» است، اما پنتاگون نگران است که روسیه با شکار این پهپاد اجزای مهم این نوع پرنده پیشرفته را بدست آورد.  

به گزارش شماره چهارشنبه وبگاه «پولیتیکو» اوکراینی‌ها در تلاش برای کسب این نوع پهپادها هستند اما تصمیم برای ارسال یک پهپاد بدون سرنشین قدرتمند به نیروهای کی‌یف به دلیل ترس آزاردهنده‌ای به تعویق افتاده است. اگر فناوری‌های حساس در این پرنده به دست روسیه برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟

بر اساس این گزارش، دولت بایدن در ابتدا نگران بود که پهپاد و ابزاری که با خود حمل می‌کند چالش‌های آموزشی و لجستیکی زیادی را برای ارتش اوکراین ایجاد کند. اما بزرگترین نگرانی در حال حاضراین است که روسیه م‌ تواند یک یا چند پهپاد را شکار کند و فناوری‌های آن را به دست آورد.  

پهپاد «گری ایگل» ساخت شرکت «جنرال اتمیکس»  می‌تواند بیش از ۲۷ ساعت پرواز کند، ۲۵۰۰ مایل دریایی را طی و می‌تواند موشک‌های «هلفایر» را حمل کند.

اداره امنیت فناوری دفاعی پنتاگون که وظیفه آن تضمین تامین نیازهای امنیت ملی ایالات متحده در حین انتقال تسلیحات بین‌المللی است، در حال حاضر در حال ارزیابی خطرات ارسال پهپادهای گری  ایگل مجهز به اوکراین است.

یک مقام ارشد پنتاگون گفت: «این تضمینی نیست که پنتاگون چراغ سبز نشان دهد و هنوز هیچ توصیه‌ای به میز سران ارشد پنتاگون نرسیده است.»

سه مقام آگاه پنتاگون گفتند که تصمیم نهایی درباره عاقلانه بودن فرستادن گری ایگلز به اوکراین برعهده «لوید آستین» وزیر دفاع  آمریکاست، اما انتظار نمی رود که او برای هفته‌های آتی در این باره تصمیم بگیرد.

با این حال، برخی از خلبانان جنگنده اوکراینی می‌گویند که پهپاد گری ایگل ممکن است چندان مفید نباشد زیرا برای ماموریت‌های تهاجمی باید نزدیک نیروهای روسیه پرواز کند.

یک خلبان اوکراینی گفت: «این یک پهپاد بسیار توانمند است اما برای من، استفاده از آن فقط در خط مقدم بسیار خطرناک است.»

مانع دیگر این است که گری ایگل به زیرساخت‌های زمینی گسترده‌ای مانند پیوندهای ارتباطی امن و نوارهای فرود سنگ‌فرش شده بزرگ نیاز دارد اما کی‌یف فاقد این توانمندی‌هاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    مثل اف ۱۶، ترس نابودی بازاری تجاری‌شان پس از سقوط نو به نو را دارند. اصولا صنایع نظامی شامل دو قابلیت هستند: قابلیت دفاعی، قابلیت تبلیغاتی و تجاری
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 8
    پهپاد فقط بایراکتار
    • DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      7 2
      جوک مغولی نگو . بیرقدار یک پهپاد مونتاژ سرهم بندی شده است.
  • حاج کاطم IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    4 2
    اوکراین مگه بیرقدار نداشت یعنی دیگه جواب نمیده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس