روزهای شلوغ تابستانی والیبال/ مرداد داغ در آستانه قهرمانی جهان

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار می شود.

به گزارش مشرق، والیبال ایران در این روزهای داغ مرداد تورنمنتهای پرتعدادی را پشت سر می‌گذارد. از سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز می‌شود و از غرب به ترکیه و از شرق به تایلند می‌رسد.

عطایی سربازانش را برای واگنر آماده می‌کند

تیم ملی بزرگسالان با هدایت بهروز عطایی خود را برای جام واگنر آماده می‌کنند.آنها ۱۵ روز دیگر نیز باید در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی اسلوونی (در مرحله مقدماتی با آرژانتین، مصر و هلند همگروه هستند) به میدان بروند. بر این اساس امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن، سیدمحمد موسوی و میلاد عبادی‌پور از شنبه ۱۵ مردادماه تمریناتشان را آغاز کرده اند.

البته این تیم ابتدا شنبه ۲۲ مرداد ماه تهران را به مقصد لهستان ترک می‌کند و روز پنج شنبه ۲۷ ماه اولین بازی خود را در جام واگنر مقابل لهستان انجام می‌دهد. دیدارهای بعدی این جام مقابل آرژانتین و صربستان است.

جوانان و گذر از مرحله مقدماتی AVC کاپ

تیم ملی جوانان که به نمایندگی از ایران راهی کاپ اسیا در تایلند شده است تا برای رقابتهای قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا آماده شوند، بعد از برد مقابل پاکستان و قزاقستان به همراه تیم‌های کره‌جنوبی، تایلند،پاکستان، ژاپن، استرالیا، بحرین و چین به مرحله بعد صعود کرد.آنها در این مرحله با تیمهای بحرین و چین همگروه شده اند.در گام اول امروز ساعت ۶:۳۰ صبح به مصاف بحرین می‌روند. فردا نیزساعت ۹:۰ با چین رقابت می‌کنند. مراحل نیمه‌نهایی و نهایی نیز روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ مردادماه با ۱۰ دیدار برگزار می‌شود تا در نهایت پس از ۳۴ مسابقه رتبه‌بندی نهایی مسابقات مشخص شود.

در این جام عرشیا بهنژاد، پندار مومنی‌مقدم، امیرمحمد گلزاده، متین جعفری، سجاد جلوداریان، حسین حاجی‌کلاته، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، مهدی بیاتی، شایان سپهری‌فرد، مبین نصری، یونس جوان، پوریا حسین‌خانزاده و پوریا حسین‌پور ۱۴ بازیکن انتخاب شده غلامرضا مومنی مقدم هستند.

والیبال بانوان و جدال با ترکیه

تیم ملی والیبال بانوان با هدایت سرمربی ایتالیایی خود الساندرکمپدلی بعد از اردوی استانبول به قونیه محل برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی‌رفته اند. بازیهایی که والیبالیستهای بانوی کشورمان برای اولین بار آن را تجربه می‌کنند.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ۱۴ بازیکن اعزامی‌به ترکیه هستند. مسابقات والیبال این رویداد در درو گروه انجام می‌شود که تیم ملی زنان کشورمان در گروه الف با ازبکستان، اندونزی و ترکیه همگروه است.در گروه ب هم والیبالیست‌های افغانستان، سنگال، کامرون و جمهوری آذربایجان به مصاف یکدیگر می‌روند.

البته دختران ایران زمین روز گذشته اولین بازی خود را مقابل ازبکستان با برد پشت سرگذاشتند و فردا نیز با میزبان بازیها روبرو خواهند شد.

روزهای شلوغ تابستانی والیبال/ مرداد داغ در آستانه قهرمانی جهان

تیم ملی ب مدعی قهرمانی در قونیه

عظیم جزیده ۱۴ بازیکن به نامهای شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ در قالب تیم ملی ب راهی ترکیه کرده است تا در گروه ب با تیمهای پاکستان، ترکیه و قطر دیدار کند. آنها در اولین بازی قطر را ۳- صفر برده اند و امروز هم با پاکستان بازی می‌کنند.شنبه ۲۲ مرداد هم با ترکیه.

عظیم جزیده ،سرمربی تیم ملی والیبال ب در خصوص این رویداد می‌گوید:« بازی تدارکاتی چندانی که بازیکنان را تحت فشار گذاشته باشد نداشتیم و مسابققه با قطر فرصت خوبی بود تا با شناخت نقاط ضعف و قوت تیم و البته با ریکاوری بهتر در ادامه، بازی‌های بهتری داشته باشیم.مطمئن باشید امروز و شنبه بازی های محکم‌تر و منظم‌تری خواهیم داشت.

وکیلی بدنبال گرفتن اطلاعات از چینی ها

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار می‌شود. ران گوگ‌جیلی، محمد بوژمهرانی، محمدرضا آل‌‍‌جلیل، آرمین قلیچ نیازی، طاها بهبودنیا، امیرعلی دولتی، امید سقلی، سیدمرتضی طباطبایی، سیدمتین حسینی طلوتی، سیدحسین زمانی، سام مرادی، حامد شمسینی، ابوالفضل مهدیان، محمد مانی علیخانی و آرین محمودی‌نژاد بازیکنان دعوت شده به اردوی یازدهم نوجوانان هستندو سخت تمرین می‌کنند تا برای این تورنمنت انتخاب شوند. شاگردان محمد وکیلی که در روز نخست این رقابت‌ها استراحت دارند، در روزهای دوم تا چهارم مرحله گروهی به ترتیب به مصاف چین، کویت و چین‌تایپه می‌روند.

سرمربی تیم جوانان که از شرایط جسمی‌و روحی تیم راضی به نظر می‌آید،از برپایی اردوی مشترک با چینی ها نیز می‌گوید:«آنها از هفته گذشته به تهران آمده اند. قرار است چند مسابقه تدارکاتی داشته باشیم و با توجه به این که برنامه مسابقات قهرمانی آسیا تغییراتی داشته و نخستین بازی ما با تیم چین خواهد بود باید ببینیم همچنان تمایل به مسابقه دوستانه با ایران را دارند تا بتوانیم برنامه ریزی کنیم. البته باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در دیدارهای تدارکاتی اطلاعات کامل تیم را در اختیار آن‌ها قرار ندهیم و در عوض از تیم آن‌ها شناخت پیدا کنیم. آنالیزهایی در ذهن داریم و می‌خواهیم کمتر اطلاعات داده و بیشتر اطلاعات بگیریم.»

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس