کد خبر 1406739
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
روسیه انتقال نفت به چند کشور اروپای مرکزی را متوقف کرد

یک شرکت دولتی در روسیه انتقال نفت به چندین کشور در مرکز اروپا که وابسته به نفت روسیه هستند را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، چندین کشور اروپایی وابسته به انرژی روسیه روز سه‌شنبه پس از تأیید شدن این خبر که فرایند انتقال نفت روسیه از طریق یک خط لوله حیاتی متوقف شده، متحمل لطمه‌ای جدید شدند.

شرکت «ترانس نفت» به عنوان شرکت دولتی خدمات نفتی روسیه اعلام کرده انتقال نفت از طریق شاخه جنوبی خط لوله انتقال نفت «دروژبا» را که با عبور از اوکراین به جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان می‌رسد متوقف کرده است.

شرکت ترانس‌نفت مشکلات ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا را عامل این اختلال دانسته و خاطرنشان کرده از مبادله پولی میان این شرکت با همتایش در اوکراین ممانعت به عمل آمده است. 

شرکت ترانس نفت گزارش کرد، بخش شمالی خط لوله دروژبا که با گذر از بلاروس به لهستان و آلمان می رسد از این مشکل لطمه ندیده است.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه می توافق کردند عمده واردات نفت از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی در راستای اعمال تحریمهای این بلوک علیه روسیه تحریم کنند.

این طرح اتحادیه اروپا نفت روسیه که از طریق دریا منتقل می شود را هدف قرار می دهد اما با تحویل موقت نفت از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان و چند کشور دیگر حوزه مرکز اروپا موافق است.

شرکت ترانسپترول اسلواکی که یک اپراتور شبکه خط لوله انتقال نفت است و شرکت پالایشگاهی اسلوونفت تایید کردند که تحویل نفت از طریق خط لوله دروژبا به این کشور متوقف شده است. اسلواکی تقریبا همه نفت وارداتی خود را از طریق خط لوله دروژبا دریافت می کند.

آنتون مولنار، سخنگوی شرکت اسلوونفت گفت، این شرکت و شرکت مادر آن یعنی گروه مجارستانی ام.او.ال در حال مذاکره با روسیه و اوکراین بر سر ایجاد گزینه ای برای پرداخت هزینه ترانزیت هستند.

جوزل سیکلا، وزیر تجارت و صنعت جمهوری چک گفت: روزهای آینده مشخص خواهد کرد آیا این وضعیت یک اقدام دیگر روسیه درراستای تشدید جنگ انرژی یا یک مشکل فنی مربوط به پرداختها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    روسیه مثل ما ساده نیست اگر اون زمان کهتحریم می شدیم در روند انتقال نفت از خلیج فارس اختلال های الکی ایجاد می کردیم انقد وقیه نمیشدن دیدن هرکاری میکنن صدای ما در نمیاد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    این اروپایی ها این قدر زرنگ هستند فکر همه چی رو کردند. روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه
    • حزب الله IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      غربزده ها هم ادعای زرنگی میکنن مثل ارباباشون اما نمیدون چرا اونای که ادعای زرنگی میکنن چراهمیشه هشتشون گرو نهشونه،البته قران اینو جواب داه گفته مکروامکروالله والله خیروالماکرین، فکرمیکنید زرنگید؟خداخیلی ازشمازرنگتره.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    این اروپایی ها این قدر زرنگ هستند فکر همه چی رو کردند. روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو پیمان دفاع دسته جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • خسرو IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    غرب تا آخر ، در جریان وقایع دست ساز خودش هست . رد گم کنی نکنید . اینا همش حساب شده است . برنده نهایی رو بپایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس